رئیس باشگاه یوونتوس تلاش گروهی از هواداران متعصب این تیم برای باج گرفتن از بانوی پیر را تأیید کرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، آندره‌آ آنیلی خبر روز گذشته (دوشنبه) رسانه‌های ایتالیایی مبنی بر مورد اخاذی واقع شدن باشگاه یوونتوس از سوی گروهی از اولتراهایش را تأیید کرد و مدعی شد که این گروه از هواداران دو آتشه بانوی پیر، باشگاه را تهدید کرده‌اند که اگر به آنها بلیت مجانی ندهد، با سردادن شعارها و دیگر اقدامات نژادپرستانه، برای قهرمان فصل گذشته سری A دردسر خواهند ساخت.

روز گذشته اعلام شد که ۱۲ لیدر گروه‌های هواداران دوآتشه یوونتوس به جرم توطئه علیه باشگاه، اقدام به اخاذی، پولشویی و خشونت دستگیر شده‌اند. بیانکونری برای شناسایی و دستگیری این افراد با مقامات امنیتی و قضایی همکاری‌های لازم را انجام داد و اکنون رئیس باشگاه نیز تأیید کرد که بانوی پیر از سوی این گروه از اولتراها تحت فشار قرار گرفته است.

آنیلی در این باره به دادستانی تورین گفت: یوونتوس مجبور شده بود به درخواست اولتراهایش تن دهد و دلیل آن هم آگاهی از عواقب بدی بود که در صورت عدم موافقت با خواسته آنها، گریبان باشگاه را می‌گرفت. شعارهای نژادپرستانه و دیگر رفتارهای ناشایست اولتراها برای ما جرایم نقدی و محرومیت جزئی و کلی در بازی‌های خانگی را در پی خواهد داشت.

دستگیری اولتراهای متخلف یوونتوس به دنبال اهتزاز یک بنر در ورزشگاه آلیانتس تورین با پیام «کوروا سود مرده است» صورت گرفت. (کوروا سود، قوس جنوبی ورزشگاه، محل استقرار اولترها است).

چندی پیش بود که باشگاه یوونتوس به ارائه بلیت‌های مجانی به اولتراهایی وابسته به گروه‌های خلافکار و مافیایی از جمله «دروگی» متهم شد. دروگی طبق اعلام دادستانی تورین یک گروهک شبه نظامی است که اعضایش سبک زندگی خشونت‌آمیزی دارند. اکنون اما مشخص شده است که هدف بانوی پیر از ارائه بلیت‌های مجانی به این افراد، مصون ماندن از شر مجازات‌هایی بوده که تخلفات آنها می‌توانست برای این باشگاه در پی داشته باشد.

در همین حال خبرگزاری رسمی ایتالیا (آنسا) گزارش کرده که بازی خانگی هفته آینده یوونتوس مقابل هلاس ورونا ممکن است به دلیل افزایش تنش‌ها میان هواداران، به زمان دیگری موکول شود.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.