هافبک دفاعی سابق تیم ملی گفت: حریفان بعدی تیم ملی شرایط متفاوتی دارند و مثل هنگ کنگ حریف آسانی به شمار نخواهند آمد.

مهدی فنونی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار مهر در خصوص پیروزی دو بر صفر ایران برابر هنگ‌کنگ از مرحله مقدماتی جام‌جهانی ۲۰۲۰ اظهار داشت: بازی خوبی را از تیم ملی شاهد بودیم اگرچه هنگ‌کنگ حریف پرقدرتی برای ما نبود، اما تیم ما توانست در این دیدار محک خوبی بخورد و با ارائه یک بازی منطقی، اولین پیروزی خود را در دیداری رسمی با ویلموتس به دست بیاورد.

وی ادامه داد: حریفان بعدی ما مثل هنگ‌کنگ نیستند و باید با روش‌های بهتری مقابل آنها قرار بگیریم اما این پیروزی می‌تواند سرمنشأ موفقیت‌های آینده تیم ملی باشد.

فنونی‌زاده در خصوص عملکرد بازیکنان تیم ملی گفت: با توجه به اینکه هنگ‌کنگ نمی‌توانست برای ما دردسرساز شود، نمی‌توانیم خیلی در خصوص عملکرد بازیکنان صحبت کنیم اما امید ابراهیمی بی‌اشتباه بازی کرد. همچنین سردار آزمون هم عملکرد قابل قبولی داشت البته در خط دفاعی باید تمرینات بیشتری انجام دهیم تا خدای ناکرده مقابل حریفانی که از مهاجمان خوبی برخوردار هستند، گلی را دریافت نکنیم.

هافبک دفاعی سابق تیم ملی افزود: دیدارهای بعدی ایران به مراتب سخت‌تر خواهد شد. ما با تیم‌هایی همچون عراق بازی خواهیم کرد که همیشه برای ما دردسرساز بوده‌اند بنابراین باید تاکتیکی اتخاذ شود تا بتوانیم امثال این تیم‌ها را بدون دردسر شکست داده و با آرامش کامل به جام جهانی صعود کنیم.

وی در مورد دیدار روز یکشنبه استقلال برابر نفت مسجد سلیمان تصریح کرد: اگر استقلال می‌خواهد به جمع بالانشینان اضافه شود، باید این دیدار را با پیروزی به پایان برساند. با توجه به اینکه دیدار بعدی استقلال برابر پرسپولیس خواهد بود، امیدوارم احتیاط را در دستور کار قرار نداده و با یک بازی هجومی، نفت را بر مسجد سلیمان شکست دهد. اگرچه آبی‌پوشان کار سختی مقابل هواداران نفت خواهند داشت اما پیروزی دور از دسترس نخواهد بود.

فنونی‌زاده در پایان خاطرنشان کرد: استقلال نباید دیدار با نفت را فدای دربی کند، آبی‌پوشان باید با تمام قدرت مقابل نفت به میدان بروند زیرا در دو بازی ابتدایی، پنج امتیاز را از دست داده و این می‌تواند در آینده برای آنها خطرناک باشد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.