سرپرست دبیر کلی کمیته ملی المپیک گفت: ما هنوز به فدراسیون فوتبال واریزی نداشتیم اما کلیت کمک به تیم امید در هیئت اجرایی تصویب شده و ان‌شالله در تخصیص بودجه در مرحله بعد به فدراسیون‌ها، تیم امید نیز مد نظر قرار می‌گیرد.

کیکاووس سعیدی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، در خصوص نشست هیئت اجرایی کمیته ملی المپیک، اظهار داشت: این نشست شنبه، ۲۳ شهریور ماه برگزار می‌شود البته صورت جلسه این نشست هنوز قطعی نشده و تا قبل از ظهر امروز نهایی می‌شود.

وی در خصوص زمان واریز بودجه به فدراسیون فوتبال به منظور هزینه برای تیم فوتبال امید گفت: ما هنوز به فدراسیون فوتبال واریزی نداشتیم اما کلیت کمک به تیم امید در هیئت اجرایی تصویب شده و ان‌شالله در تخصیص بودجه در مرحله بعد به فدراسیون‌ها، تیم امید نیز مد نظر قرار می‌گیرد.

سرپرست دبیر کلی کمیته ملی المپیک، در خصوص مبلغ واریزی به فدراسیون فوتبال تصریح کرد: مبلغ واریزی برای تیم‌امید پس از دریافت بودجه از خزانه دولت مشخص خواهد شد ولی آنچه مسلم است این است که از دوره‌های قبل کمتر نخواهد بود.

وی درباره زمان واریزی مرحله سوم به فدراسیون‌های ورزشی و مبلغ آن گفت: بنا داریم مرحله بعدی واریزی مهرماه باشد ولی مبلغ آن مشخص نیست و بسته به دریافتی از خزانه دارد.

خزانه دار کمیته ملی المپیک در خصوص بودجه اختصاصی دولت برای المپیک ۲۰۲۰ افزود: تا الان هیچ اتفاقی نیفتاده و از ردیف مورد نظر برای المپیک دریافتی نداشتیم امیدواریم دولت درآمد داشته باشد و از این بخش دریافتی داشته باشیم.

وی در ادامه به کسب سهمیه المپیک‌توسط تیم ملی بسکتبال اشاره و تصریح کرد: کسب این سهمیه خوشحال کننده بود و علی رغم اینکه این رشته فراز و نشیب زیادی را طی کرد تا به این سهمیه برسد، واقعا کام مردم را شیرین کرد و ما هم خوشحالیم که سهمیه‌ای به کاروان ایران اضافه شد. بسکتبال استحقاق این را داشت و رشته‌ای است که در کشور ریشه دارد و سال‌ها در آن کار شده و ما حصل زحمات پیشکسوتان، مسئولین و اهالی بسکتبال باعث شد تا پس از دو دوره غیبت بسکتبال، مجددا در المپیک حضور داشته باشیم. باید به مسئولین فدراسیون و خانواده بسکتبال تبریک گفت و امیدواریم فدراسیون با برنامه ریزی‌های مدون جهت گیرن لازم را برای حضور موفق در المپیک ۲۰۲۰ داشته باشد.

سعیدی در خصوص حقوق ورزشکاران المپیکی و نحوه پرداخت آن به بسکتبالیست‌ها یادآور شد: در آیین نامه‌ای که در وزارت ورزش به تصویب رسید رشته‌های تیمی ۵۰ درصد این حقوق را دریافت می‌کنند. این حقوق از تیر ماه سال ۹۷ تا زمان المپیک و به مدت ۱۲ ماه پرداخت خواهد شد.

وی در خصوص نظارت بر پرداخت این حقوق و رسیدن آن به دست ورزشکار گفت: اینکه حقوق مستقیم به حساب ورزشکار ریخته شود امکان پذیر نیست و حتما باید از طریق فدراسیون باشد. فدراسیون‌ها نسبت به این موارد توجیه هستند.‌ با تصمیم ستاد مقرر شد این حقوق هر سه ماه یکبار به فدراسیون‌هایی که ورزشکار المپیکی دارند واریز شود و قطعا هم در زمان واریزی در موضوعات واریزی این امر قید خواهد شد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.