رئیس پیشین فیفا درباره محرومیت مارادونا در جام جهانی ۱۹۹۴، اینفانتیو، مسی و رونالدو صحبت کرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، سپ بلاتر که در سال ۲۰۱۵ به دلیل پرداخت دو میلیون دلار وجه نقد به پلاتینی در سال ۲۰۱۱ که از آن به عنوان رشوه یاد شد و البته سوء مدیریت، پس از ۱۷ سال از سمت ریاست فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) محروم شد، در گفت‌و‌گو با سایت «Infobae» آرژانتین درباره ماجرای دوپینگ دیه‌گو مارادونا در جام جهانی ۱۹۹۴ گفت: یادم می‌آید که در پی برتری ۲ بر یک آرژانتین مقابل نیجریه از مارادونا برای دادن تست دوپینگ دعوت شد. او به همراه یک پزشک خانم برای انجام تست رفت. خولیو گروندونا (رئیس وقت فدراسیون فوتبال آرژانتین) با من تماس گرفت و گفت "دیدی چه اتفاقی افتاد؟ آنها مارادونا را بردند!" و من در پاسخ به او گفتم "انشاالله خدا از همه ما محافظت کند".

وی افزود: دکتر میشل دهوگ، پزشک فیفا در آن زمان به دلایل خانوادگی مجبور شد به بلژیک بازگردد اما خوشبختانه پزشک شخصی‌ من به خاطر حضور در کنگره‌ای در دانشگاهی در کالیفرنیا در آمریکا بود. دهوگ قصد بازگشت داشت اما خوب بود که جیزی دووراک - پزشک شخصی بلاتر- در آنجا بود اما او هنوز برای فیفا کار نمی‌کرد. با این حال زمان و مکان درستی برای ورود او به این بحران بود. در ضمن نباید فراموش کرد که مارادونا با دکتر شخصی خود در جام جهانی ۹۴ حضور یافته بود. در آن مقطع با گیلرمو کاندو، رئیس برگزاری مسابقات جام جهانی بحث و مناظره داشتیم و او بر این باور بود که بهتر است که نتیجه آزمایش دوپینگ را بعد از جام جهانی اعلام کنیم اما من پافشاری کردم که باید فوراً تصمیم‌گیری کنیم. در ادامه تصمیم‌گیری کردیم و مارادونا را محروم کردیم. بعد از گذشت ۲۵ سال از آن موضوع چند باری مارادونا را دیدم اما هرگز درباره آن موضوع صحبت نکردیم، نه دیه‌گو از من چیزی پرسید و نه من حرفی زدم.

رئیس پیشین فیفا همچنین با اشاره به اینکه این روزها مشغول مطالعه در زمینه فلسفه است، اظهار داشت: دیگر کار نمی‌کنم اما نمی‌توانم دست از کار بکشم. من بیشتر انسانی فلسفی شده‌ام و تا کنون دو بار به عنوان " اومانسیم سال" انتخاب شده‌ام. حالا بیشتر به اومانیست‌ها (انسان‌گرایان) و فیلسوفان که جایی چیزی ننوشته‌اند اما تأثیر زیادی داشته‌اند، علاقه پیدا کرده‌ام.

بلاتر ۸۳ ساله درباره رئیس کنونی فیفا هم یادآور شد: آیا دیدید که میشل پلاتینی درباره شور اینفانتیو به فوتبال زنان صحبت کند؟ فرانسه جام جهانی اخیر بانوان را اینطور پرشور کرد، این در حالی بود که اینفانتینو در کنفرانس صلح در بحرین در کنار جارد کوشنر، داماد دونالدو ترامپ بود. رئیس فدراسیون جهانی فوتبال در یک جلسه سیاست اقتصادی چه کار می‌کرد؟ اینفانتینو به دنبال تقویت دوستی‌ها خود است و فکر می‌کنم همانطور که الکساندر چفرین (رئیس یوفا) گفت، او در کل بیشتر عاشق سیاست است. به هر حال فوتبال باید از دخالت‌های سیاسی مصون بماند.

وی در پاسخ به این پرسش که «حالا می‌توانید بدون هیچ مشکلی بگویید، رونالدو بهتر است یا مسی؟»، گفت: در یک کنفرانس در دانشگاه آکسفورد به دانشجویان گفتم که هر دوی آنها خیلی خوب هستند، اما مسی کودکی است که هر مادری آرزوی داشتنش را دارد و رونالدو بیشتر مثل ربات است.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۱ )