در حالی که قرار است رقابت‌های لیگ برتر از فردا (پنج‌شنبه) آغاز شود اما هم‌چنان زمان و نحوه بلیت‌فروشی الکترونیکی از سوی تیم‌های میزبان اعلام نشده است.

به گزارش ایسنا، نوزدهمین دوره لیگ برتر فوتبال از فردا (پنج‌شنبه) با برگزاری چهار دیدار آغاز می‌شود. البته این رقابت‌ها قرار بود از تاریخ ۱۰ مرداد برگزار شود که به خاطر الزاماتی که فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ برای باشگاه‌ها در نظر گرفتند با تاخیری سه هفته‌ای مواجه شد. الزاماتی که در جهت ساماندهی حضور هواداران در ورزشگاه‌ها و برقراری امنیت برای آن‌ها است و شامل مواردی مانند رعایت قوانین امنیتی فیفا و AFC، نصب دوربین‌های مداربسته و بلیت‌فروشی الکترونیکی می‌شود.

با این حال در فاصله یک روز مانده به آغاز لیگ برتر، هم‌چنان موارد مبهمی در برگزاری این رقابت‌ها وجود دارد که این شبهه را به وجود می‌آورد که حتی باشگاه‌هایی که سازمان لیگ آن‌ها را تایید کرده با کمبودهایی روبه‌رو هستند.

برای مثال هنوز تکلیف بلیت‌فروشی الکترونیکی چهار دیدار فردا (پرسپولیس - پارس جنوبی، گل‌گهر سیرجان - نساجی، ذوب‌آهن - سایپا، نفت مسجد سلیمان - تراکتور) مشخص نیست و هواداران این تیم‌ها نمی‌دانند که باید از چه طریقی اقدام به خرید بلیت بکنند؛ موردی که جزو الزامات سازمان لیگ بوده و هنوز تکلیف آن برای باشگاه‌هایی که به عنوان باشگاه‌های استاندارد اعلام شدند، مشخص نیست.

به ابهام درباره بلیت‌فروشی الکترونیکی باید ابهام درباره محل برگزاری دو دیدار از چهار دیدار فردا را اضافه کرد. در این دو دیدار نفت مسجد سلیمان میزبان تراکتور و ذوب‌آهن میزبان سایپا است که سازمان لیگ اعلام کرد که با توجه به آماده نبودن ورزشگاه‌های بهنام محمودی مسجد سلیمان و فولادشهر اصفهان، میزبان این دو دیدار متعاقبا اعلام می‌شود. البته باشگاه ذوب‌آهن روز یک‌شنبه به صورت کتبی به سازمان لیگ اعلام کرد که فولادشهر آماده میزبانی بازی‌های لیگ برتر است اما سازمان لیگ هنوز به صورت رسمی استادیوم میزبان دیدار ذوب‌آهن و سایپا را مشخص نکرده است.

مواردی که به آن اشاره شد تنها در مورد چهار دیدار فردا است و صحبتی درباره چهار دیداری که قرار است روز جمعه برگزار شود، نشده است اما وضعیت آن چهار دیدار هم مشابه دیدارهای پنج‌شنبه است. ایسنا در پیگیری نحوه بلیت‌فروشی تیم‌های میزبان با آن‌ها تماس برقرار کرد که تمامی آن‌ها اعلام کردند که ظرف ساعات آینده نحوه بلیت فورشی مشخص می‌شود. در این بین هم قرار است بلیت‌فروشی بازی‌های هفته‌های ابتدایی استقلال و پرسپولیس توسط شرکت توسعه و تجهیز انجام شود اما این شرکت هنوز نتوانسته سرورهای لازم برای این کار را فراهم کند.

موارد مبهمی که درباره برگزاری هفته نخست لیگ برتر وجود دارد نشان می‌دهد که همچنان الزامات اعلام شده به طور کامل رعایت نشده است. این الزامات قرار بود که کار هواداران فوتبال را برای حضور در ورزشگاه راحت‌تر کند ولی در حال حاضر هواداران تیم‌ها یا نمی‌دانند از چه طریقی بلیت بازی تیم‌شان را فراهم کنند یا اصلا نمی‌دانند بازی تیم‌شان در کدام ورزشگاه برگزار می‌شود. قطعا اگر قرار است که بلیت‌فروشی الکترونیکی در لیگ‌برتر اجرا شود، باید از چند روز قبل از بازی سایت بلیت‌فروشی و ساعت آغاز آن به هواداران اعلام شود تا از سردرگمی هواداران جلوگیری شود.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.