مدیرعامل باشگاه ذوب آهن گفت: قانون محدودیت ایجنت‌ها در فوتبال ایران که زمانی از سوی سازمان لیگ وضع شده بود مثل خیلی از قوانین دیگر که ضمانت اجرایی نداشت به فراموشی سپرده شد.

به گزارش خبرنگار مهر، سعید آذری درباره وضعیت دلالی در فوتبال ایران و قدرت واسطه ها و ایجنت بازیکنان گفت: منشا قدرت واسطه ها مدیران و مربیان باشگاه ها هستند که فضا را برایشان ایجاد می کنند وگرنه واسطه ها در هر قشری هستند. اگر وجودشان لازم نبود فیفا گواهی های لازم را به آنها نمی داد. ولی این ما هستیم که این واسطه ها را در مسیر خوب یا مسیر پر از فساد قرار می دهیم.

وی درباره اینکه یک ایجنت نباید در یک تیم بازیکنان زیادی داشته باشد، یادآور شد: تمام اینها به نوع قراردادهایی که با ورزشکاران منعقد می کنید بر می گردد. در اکثر قراردادهایی که بین سه طرف یعنی باشگاه، ایجنت و بازیکن بسته می شود، امضای ایجنت باید زیر قرارداد بازیکن ثبت شود و مسئولیت عملکرد بازیکن را هم به نوعی بپذیرد. می شود این آدم ها را در قراردادها محدود کرد ولی در تمام دنیا ممکن است این مشکلات وجود داشته باشد.

مدیرعامل باشگاه ذوب آهن تاکید کرد: سه سال پیش سازمان لیگ فوتبال ایران یک قانون گذاشت که یک ایجنت داخل ایران نمی تواند بیش از ۱۰ بازیکن داشته باشد. این قانون هم مثل قوانین دیگر که ضمانت اجرایی نداشت، به فراموشی سپرده شد.

مدیرعامل باشگاه ذوب آهن در خصوص مشکلات فوتبال ایران در جذب بازیکنان خارجی و اینکه باشگاه ذوب آهن در این زمینه آسیب جدی ندیده است، تصریح کرد: در باشگاه ذوب آهن آیین نامه نقل و انتقالات جذب بازیکنان خارجی را تدوین کرده ایم که ساز و کارش از ابتدای انتخاب تا انتهای ورود بازیکن به باشگاه، مشخص شده است. بعد از انتخاب بازیکن خارجی، نام این بازیکن به یک کمیته می رود و شرایطش بررسی می شود. در نهایت در هیات مدیره مطرح می شود. در واقع در باشگاه ما یک بازیکن خارجی از چند صافی رد می شود.

آذری که با رادیو ورزش گفتگو می کرد، ادامه داد: چند وقت پیش یک مربی داشتیم که می گفت بازیکن خارجی می خواهم. بازیکنانی که این مربی می خواست به سطح بودجه ما نمی خورد و ۳۰۰ یا ۴۰۰ هزار دلار قیمتشان بود. ما با هر ایجنتی کار نمی کنیم. با ایجنت هایی کار می کنیم که بازیکنان با کیفیت و ارزانی در اختیارمان می گذارند. این مربی بازیکنانی که قیمتشان پایین بود را قبول نمی کرد و می گفت چرا بازیکنانی که من انتخاب می کنم را جذب نمی کنید. تلاش کردیم به این مربی بگوییم بودجه ما در شرایط خاصی قرار دارد و توانایی جذب بازیکنان با آن قیمت را نداریم. گاهی اوقات ما مربیان و مدیران این واسطه ها را به مسیر بد می فرستیم.

آذری درباره تسلط واسه ها بر فوتبال پایه و مشکلاتی که در جدایی رضا شکاری از ذوب آهن ایجاد شد، تاکید کرد: ایجنت ها می توانند فوتبال پایه را بیشتر تحت تاثیر قرار بدهند. قهرمانانی که به یک سطح بلوغ فکری رسیده اند کمتر دچار چالش می شوند. بازیکنان جوان سریعتر به دام می افتند و مدیر باشگاه موظف است جلساتی با بازیکن و خانواده اش بگذارد.

مدیرعامل باشگاه ذوب آهن در پایان گفت: این بازیکنان بیشتر به خودشان ضربه می زنند نه باشگاه. در قضیه شکاری هم یک اتفاق واضح رخ داد و یک سال و نیم است که درگیر یک پرونده شدیم. همه تلاشمان را برای پیروزی در این پرونده به کار می بریم. به خاطر عدم بلوغ فکری و ساختن مدینه های فاضله و وعده های دروغین بچه ها را از مسیر اصلی دور می کنند. تسلط واسطه ها روی این بازیکنان جوان بیشتر است.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.