هوش مصنوعی از قهرمان فصل آینده مسابقات فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های انگلیس رونمایی کرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، بزرگ‌ترین پایگاه‌های داده ورزشی شامل اوپتا، گوگل، اسکواکا به رهبری شبکه BT Sport انگلیس اقدام به راه‌اندازی اولین سرویس هوش مصنوعی پیش‌بینی مسابقات فوتبال در دنیا کرده و در اولین نمونه نتایج فصل بعد لیگ برتر انگلیس را پیش‌بینی کرده‌اند.

این سرویس برای پیش‌بینی، از تاریخچه هزاران مسابقه انجام شده هر تیم بهره می‌برد تا نقاط قوت و ضعف را ارزیابی کرده و نتیجه احتمالی در هر بازی پیش روی آن تیم را تعیین کند. این سرویس حتی میزان آمادگی بازیکنان و مصدومیت احتمالی را هم برای پیش‌بینی مدنظر قرار داده و گلزنان و پاسورهای مسابقات را هم معرفی می‌کند.

در همین راستا، این سرویس پیش‌بینی اعلام کرده آبی‌های منچستر دوباره قهرمان می‌شوند و با سومین قهرمانی پیاپی با رکورد فتوحات پیاپی در انگلیس برابری خواهند کرد. پیش‌بینی شده است آنها با شش امتیاز برتری نسبت به لیورپول، قهرمان می‌شوند؛ دستاوردی که با صدرنشینی از هفته بیست‌وچهارم تا آخر مسابقات به دست می‌آید.

لیورپول نیز تمام فصل را بین سه تیم بالای جدول پشت سر می‌گذارد و برای سومین فصل پیاپی در خانه شکست‌ناپذیر خواهد بود. در این بین چلسی هشتمین تیمی خواهد بود که با وجود صدرنشینی در کریسمس، به قهرمانی نمی‌رسد و فقط پنج تیم شامل؛ برایتون، چلسی، لیورپول، منچسترسیتی و منچستریونایتد در طول فصل مزه صدرنشینی را خواهند چشید. در نهایت هم منچسترسیتی با ۹۴ امتیاز و تنها دو باخت، جام قهرمانی را مال خود می‌کند.

این سرویس پیش‌بینی اعلام کرده چلسی با وجود صدرنشینی در کریسمس در نهایت تا رده چهارم سقوط می‌کند و در شرایطی که تاتنهام دوباره سوم می‌شود، من‌یونایتد و آرسنال باز هم نخواهند توانست جواز حضور در لیگ قهرمانان اروپا را کسب کنند.

سرویس یادشده پیش‌بینی کرده استون‌ویلا تنها تیم تازه صعودکرده است که در لیگ برتر می‌ماند و شفیلدیونایتد در کنار نوریچ سقوط می‌کنند تا نوریچ با ۹ بار سقوط از سال ۱۹۹۲، رکورددار سقوط به دسته پایین‌تر نام بگیرد. نیوکاسل آخرین تیمی است که سقوط می‌کند؛ اتفاقی که با اختلاف ناچیز آنها در مقایسه با برنلی رخ خواهد داد. ویلا هم در شرایطی که در کریسمس خود را بین سه تیم قعر جدولی می‌بیند در نهایت در رده پانزدهم به کارش پایان می‌دهد.

براساس این گزارش، این سرویس موارد زیر را نیز پیش‌بینی کرده است:

* انگلیسی‌ها بعد از عملکرد درخشان در فصل گذشته رقابت‌های اروپایی در فصل بعدِ لیگ قهرمانان نمایشی ناامیدکننده خواهند داشت به طوری که بعد از دور یک چهارم نهایی مسابقات هیچ تیم انگلیسی باقی نخواهد ماند. سیتی و چلسی به ترتیب در مرحله یک هشتم و یک چهارم مسابقات توسط رئال مادرید از دور بازی‌ها حذف می‌شوند؛ در حالی که بارسلونا می‌تواند انتقامش را از لیورپول بگیرد. تاتنهام حتی از گروهش هم صعود نمی‌کند و زیدان می‌تواند دوباره به قهرمانی اروپا دست پیدا کند.

* در لیگ اروپا اما داستان متفاوت است، چون تاتنهام از پس وولوز، ناپولی و لایپزیگ برمی‌آید و در فینال باید با منچستریونایتدی رقابت کند که آرسنال، سویا و پورتو را حذف کرده است. در نهایت هم تاتنهام در دومین فینال پیاپی اروپایی خودش، یک - صفر شیاطین سرخ را شکست می‌دهد.

* رقابت اصلی آقای گلی لیگ برتر انگلیس بین محمد صلاح و هری کین شکل می‌گیرد که در نهایت صلاح با ۲۹ گل، کفش طلایی را برای سومین سال پیاپی مال خود می‌کند و کین با ۲۴ گل، دوم می‌شود. سرخیو آگوئرو و پیر امریک اوبامیانگ هم با ۲۳ گل، مشترکاً در رده سوم قرار می‌گیرند. رحیم استرلینگ به اولین بازیکنی بدل می‌شود که برای سومین فصل پیاپی آمار گل‌ها و پاس گل‌هایش، دو رقمی می‌شود. او در نهایت با ۱۳ پاس گل، بهترین پاسور لیگ برتر نام می‌گیرد و مسوت اوزیل و الکس ایوبی از آرسنال با ۱۱ پاس در رده بعدی می‌ایستند.

فوتبال جهان| کلوپ: رقابت برای قهرمانی در لیگ برتر دوجانبه نخواهد بود/ لیورپول تیمی متفاوت خواهد بود

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.