به گفته سرمربی تیم ملی فوتبال پنج نفره و با توجه به منتفی شدن سفر اسپانیا به ایران، تنها گزینه محتمل برای دیدار تدارکاتی پیش از انتخابی پارالمپیک تیم ترکیه است.

جواد فلفلی در گفتگو با خبرنگار مهر در رابطه با پیگیری برنامه های آماده سازی تیم ملی فوتبال پنج نفره که برای حضور در جام ملت های آسیا و انتخابی پارالمپیک توکیو آماده می شود، گفت: چند هفته ای است که تمرینات تیم آغاز شده است. تاکنون دو مرحله اردوی آماده سازی پشت سر گذاشته ایم. سومین مرحله اردو هم ۸ تا ۱۵ مردادماه به میزبانی کرمان برگزار می شود.

وی در مورد دیدارهای تدارکاتی پیش بینی شده برای تیم ملی فوتبال پنج نفره و درخواستی که اسپانیا در این زمینه مطرح کرده بود، تصریح کرد: اسپانیا خواستار این بود که با تیم ملی ایران طی دو مرحله و در ایران و اسپانیا برگزارکننده دیدار تدارکاتی باشد. ما هم از این موضوع استقبال کردیم. قرار بود ابتدا ایران میزبان این دیدار ها باشد. بر همین اساس مردادماه را به اسپانیایی ها و برای سفرشان به تهران پیشنهاد دادیم اما آنها اعلام کردند که برگزاری این سفر و دیدارها را از برنامه خود خارج کرده اند.

سرمربی تیم ملی فوتبال پنج نفره تاکید کرد: اسپانیا برای حضور در جام ملت های اروپا آماده می شود. بهترین های این رقابت ها هم سهمیه پارالمپیک توکیو را کسب می کنند. ظاهراً زمان برگزاری جام ملت های اروپا و زمان پیشنهادی ما برای میزبانی از اسپانیا خیلی نزدیک به هم بوده و به همین دلیل آنها (اسپانیایی ها) قید این برنامه را زده اند.

فلفلی در پاسخ به این پرسش که «امکان تغییر زمان وجود نداشت؟»، گفت: ما بر اساس برنامه های تمرینی خود این زمان را پیشنهاد دادیم اما برنامه های ما و اسپانیا با یکدیگر همخوانی نداشت. فرصت زیادی هم نداشتیم که بخواهیم برنامه را تغییر دهیم به خصوص که جام ملت های اروپا و آسیا هم همزمان برگزار نمی شوند. در هر صورت دیدار با اسپانیا فرصت خوبی بود که از دست رفت.

وی در مورد دیگر برنامه های موردنظر برای فراهم شدن دیدار تدارکاتی برای تیم ملی فوتبال پنج نفره گفت: در نظر داشتیم در صورت نهایی شدن حضور اسپانیا در ایران، از ترکیه هم دعوت کنیم تا اینگونه بتوانیم برگزارکننده یک تورنمنت سه جانبه باشیم. به همین دلیل و با وجود منتفی شدن سفر اسپانیا، با ترکیه وارد مذاکره شدیم تا زمینه دیدار تدارکاتی با تیم ملی فوتبال پنج نفره این کشور را فراهم کنیم.

سرمربی تیم ملی فوتبال پنج نفره در این زمینه ادامه داد: به فدراسیون مربوطه در ترکیه ایمیل زده ایم اما هنوز پاسخی دریافت نکرده ایم. منتظر هستیم تا بر اساس پاسخ دریافتی آنها، زمان اردوی مشترک و دیدار تدارکاتی را مشخص کنیم.

فلفلی تاکید کرد: به جز ترکیه فعلاً هیچ گزینه دیگری برای دیدار تدارکاتی نداریم. به همین دلیل هیچ زمانی را به آنها پیشنهاد نکردیم تا مبادا با آن مشکل داشته باشند و مانند اسپانیا کلِ برنامه را منتفی کنند. سعی می کنیم به هر نحوی با ترکیه دیدار تدارکاتی داشته باشیم.

وی همچنین با ابراز امیدواری از اینکه تیم ملی فوتبال پنج نفره بتواند اردو و تمرینات خوبی برای آماده سازی حضور در جام ملت های آسیا و انتخابی پارالمپیک پشت سر بگذارد، یادآور شد: هنوز ترکیب تیم های حاضر در این رقابت ها و گروه بندی آنها نهایی نشده اما امیدواریم بتوانیم دیدارهای خوبی داشته باشیم. دو تیم برتر جام ملت ها صاحب سهمیه پارالمپیک می شوند. البته ژاپن که میزبان پارالمپیک است هم دراین رقابت ها حضور دارد بنابراین اگر ژاپنی ها یکی از دو فینالیست مسابقات شوند، تیم برتر دیدار رده بندی هم صاحب سهمیه خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، مسابقات فوتبال پنج نفره جام ملت های آسیا ۵ تا ۱۵ مهرماه در تایلند برگزار می شود. ایران، چین، کره جنوبی، ژاپن، تایلند، مالزی، هند و عمان تیم هایی هستند که حضورشان در این رقابت ها قطعی شده است.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.