ملی پوش فوتبال بانوان گفت: تیم های حاضر در رقابت های لیگ به دلیل مسائل مالی رقابت برابر با یکدیگر ندارند.

سارا قمی در گفتگو با خبرنگار مهر درباره پایان رقابت‌های لیگ برتر فوتبال بانوان و وضعیت تیم ملوان گفت: پس از دوسال غیبت با مالک جدید وارد مسابقات شدیم. در شروع فصل نتایج خوبی کسب کردیم اما در اوایل نیم فصل دوم با شرایط بد مالی مواجه شدیم و ۵ بازیکن را از دست دادیم. هرچه در توان داشتیم گذاشتیم و عنوان ششمی را به دست آوردیم.

بازیکن تیم ملوان انزلی افزود: حدود ۶ تیم بالای جدول برای قهرمانی در مسابقات لیگ جنگیدند در حالی که در سال‌های قبل اینگونه نبود و قهرمان چند هفته زودتر از پایان رقابت‌ها مشخص می‌شد، در فصل گذشته تیم‌ها رقابت نزدیکی داشتند. تیم بم از نظر مالی و امکانات از سایر تیم‌ها یک سر و گردن بالاتر بود و بدون دغدغه مسابقات را به پایان رساند، همچنین ۸-۹ بازیکن ملی را در اختیار داشت.

وی در پاسخ به این سوال که فصل آینده با کدام تیم در لیگ شرکت خواهد کرد؟ گفت: اولویت نخستم همیشه تیم ملوان است. باید دید شرایط این تیم چگونه خواهد بود و آیا این تیم ساپورت می‌شود یا خیر. در حال حاضر حتی تکلیف تیم مردان ملوان نیز مشخص نیست.

ملی پوش فوتبال بانوان در ادامه به برخی نکات منفی لیگ اشاره و تاکید کرد: وقفه یازده ماه که به دلیل برگزاری مسابقات تیم ملی ایجاد شد آسیب جدی به رقابت‌های لیگ وارد کرد و برخی بازیکنان با توجه به مشکلات مالی و طولانی شدن مسابقات ضربه روحی روانی خوردند. همچنین در اواخر مسابقات شاهد بروز خشونت نیز بودیم. ناظمی تمام سعی خود را کرد تا رقابت‌های لیگ به صورت منظم برگزار شود اما مسابقات تیم ملی باعث تعطیلی لیگ شد.

بازیکن لیگ برتری فوتبال بانوان اظهار کرد: یکی از مشکلات لیگ برتر بانوان رقابت نابرابر تیم‌ها با یکدیگر است. شش تیم بالایی برای قهرمانی جنگیدند و شش تیم پایین به دلیل عدم امکانات و وضعیت مالی توان رقابت را نداشتند. تیمی مانند بم به دلیل وضعیت خوب مالی ۸ بازیکن ملی پوش را در اختیار دارد و هیچ قانونی در این زمینه وجود ندارد. ۶ تیم پایین جدول توان رقابت با این بازیکنان را ندارند.

سارا قمی در پایان درباره وضعیت اردوهای ملی گفت: پس از پایان مسابقات انتخابی المپیک دیگر خبری از اردو نشد. شنیده ایم فدراسیون با مشکل مالی مواجه شده است.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.