باشگاه رئال مادرید برای موازنه تراز مالی خود در سال جاری ملزم به فروش گروه زیادی از بازیکنان خود است اما زمان زیادی برای انجام این کار ندارد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از سایت اینترنتی نشریه آس، با پیوستن رودریگو، مهاجم برزیلی تیم فوتبال سانتوس به رئال مادرید، تقریباً اکثر بازیکنان مورد نظر زین الدین زیدان، وارد سانتیاگو برنابئو شده‌اند، بازیکنانی که مجموع هزینه خرید آنها به نزدیک ۳۵۰ هزار یورو می‌رسد. مطابق مقررات یوفا، رئال مادرید امسال تنها ۱۰۰ میلیون بیشتر از درآمد حاصل از فروش بازیکن می‌تواند بازیکن بخرد و این در حالیست که این تیم هنوز بازیکنی نفرخته، تقریباً تمام خرید‌هایش را هم انجام داده و خبرهایی از تمایلش برای جذب پل پوگبا و حتی نیمار هم شنیده می‌شود.

صرف‌نظر از خرید نیمار، پوگبا یا هر خرید دیگر، رئال مادرید همین حالا هم باید ۲۵۰ میلیون یورو از فروش بازیکن درآمد کسب کند تا دخل و خرجش مطابق قانون بازی جوانمردانه مالی یوفا تراز باشد. این در حالیست که این باشگاه دقیقاً ۲۱ روز دیگر وقت دارد که این رقم را از فروش بازیکنانش تأمین کند.

زیدان پیش از این طی جلساتی به صورت رودررو با ۳۰ بازیکنش، به اطلاع همه آنها رسانده است که آیا فصل آینده در این تیم خواهند بود یا نه اما تا الان هنوز حتی یک نفر از آنها هم به تیمی دیگر نرفته‌اند و این در شرایطی است که رئال مادرید هفته دوم ماه جولای عازم مونترال خواهد بود تا اردوی تابستانی‌اش را در آنجا برگزار کند.

در فهرست زیر اسامی بازیکنانی که زیدان در برنامه‌های فصل آینده‌اش روی آنها حساب نمی‌کند و مقاصد احتمالی آنها مشخص شده است:

کیلور ناواس (دروازه‌بان) مقصد احتمالی: منچستریونایتد و پاری‌سن‌ژرمن

زیدان شخصاً به حفظ این سنگربان کاستاریکایی تمایل دارد اما با توجه به سن و سالش (۳۲ ساله) و نیاز به تأمین بودجه و حضور تیبو کورتوا، باشگاه ترجیح می‌دهد که او را بفروشد.

خسوس وایخو یا ناچو فرناندس (مدافع میانی) زیدان در خط دفاعی مهره‌هایی مازاد دارد و به همین دلیل از بین خسوس وایخو و ناچو یکی باید تیم را ترک کند. ماندن دو مدافع میانی دیگر تیم سرخیو راموس و رافائل واران قطعی است.

تئو هرناندس و سرخیو رگیلون (مدافعان کناری) با ورود ادر میلیتائو تعدد مدافعان رئال مادرید برای سمت چپ میدان بیش از پیش شد و به همین دلیل انتظار می‌رود تئو هرناندس سانتیاگو برنابئو را به صورت قطعی ترک کند. سرخیو رگیلون جوان اما احتمالاً به تیمی دیگر قرض داده خواهد شد.

مارکوس یورنته، متئو کواچیچ، دنی سبایوس و خامس رودریگس (خط میانی)

یکی از هافبک‌هایی که احتمالاً از رئال مادرید جدا خواهد شد، مارکوس یورنته است که به نظر می‌رسد عازم دیگر تیم شهر مادرید یعنی اتلتیکو خواهد شد، حرکتی شبیه آنچه پدربزرگش در دهه ۶۰ انجام داد. در مورد متئو کواچیچ کروات، انتظار می‌رود که چلسی با رئال برای تمدید حضور قرضی او در استمفوردبریج مذاکره کند. دنی سبایوس هم شرایطی مشابه دارد. زیدان به او گفته که باید برود اما مشکل اینجاست که نه رئال مادرید و نه خود سبایوس یک مشتری که معیارهای مورد نظر آنها را داشته باشد، پیدا نمی‌کنند. از چلسی و تاتنهام به عنوان مشتریان سبایوس یاد می‌شود اما هیچیک از آنها هنوز هیچ پیشنهاد مهمی به رئال نداده‌اند. خامس رودیگس هم پس از پایان دوران دو ساله قرضی‌اش در بایرن مونیخ باید به رئال مادرید برگردد اما در این تیم جایی ندارد و آخرین اخبار از توافق او با ناپولی برای انتقال قطعی‌اش به ایتالیا در ازای ۴۲ میلیون یورو حکایت دارند.

گرث بیل، براهیم دیاس، لوکاس واسکز و اودگارد(خط حمله)

در خط حمله، زیدان با ترافیک بیشتری از بازیکنان مواجه است. در هر دو بال، زیدان هشت بازیکن دارد که برای تنها دو پست می‌جنگند. گرث بیل، براهیم دیاس، لوکاس واسکز، رودریگو، ادن ازار، مارکو آسنسیو، وینیسیوس و مارتین اودگارد. در میان این بازیکنان انتظار می‌رود که اودگارد به حضور قرضی‌اش در هلند ادامه دهد. هنوز مشخص نیست که باشگاه می‌خواهد براهیم دیاس یا لوکاس واسکز را قطعی بفروشد یا قرض دهد اما به هر حال باید انتظار خروج آنها یا حداقل یکی از آنها را هم داشت، اگرچه زیدان ترجیح می‌دهد که هر دوی آنها بمانند اما حتی اگر خواسته زیدان محقق شود، کار برای دیگر مهاجم تیم مارکو آسنسیو سخت می‌شود، کسی که می‌خواهد به صورت منظم بازی کند و اگر هم بخواهد برود باید باشگاه را راضی کند که غرامت ۷۰۰ میلیون یورویی فسخ قرارداد او را کاهش دهد.

در نهایت اینکه رئال مادرید از امروز تا هشتم جولای فرصت دارد که ۱۲ بازیکن از کل بازیکنانی که الان در اختیار دارد را بفروشد و به نظر نمی‌رسد که در این زمینه کار آسانی داشته باشد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.