فوتبال جهان ــ مهاجم ایرانی پس از چندین ماه ناکامی با یک گل حساس زمینه‌ساز بقای تیمش شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، فصل ۲۰۱۹ــ‌۲۰۱۸ رقابت‌های لیگ دسته اول فرانسه (لوشامپیونه) با گلزنی سامان قدوس، ملی‌پوش ایرانی آمیا و بقای تیمش به پایان رسید.

در چارچوب بازی‌های همزمان هفته سی و هشتم و پایانی، تیم فوتبال آمیا در رقابتی که برای بقا نیاز به برتری داشت، مقابل گنگان از پیش سقوط‌کرده به برتری ۲ بر یک دست یافت و ادامه حضور در سطح اول فوتبال فرانسه را جشن گرفت.

پس از گل گیوراسی در دقیقه ۱۴، قدوس در دقیقه ۴۷ گل دوم تیمش را به‌ثمر رساند تا ضمن شکستن طلسم گلزنی در چند ماه اخیر با چهارمین گل این فصلش به بقای تیم در لوشامپیونه کمک کند، قدوس از ابتدا تا انتها در جریان رقابت بود، به این ترتیب آمیا ۳۸ امتیازی شد و بالاتر از موناکو فصل را در رده پانزدهم به پایان رساند.

در دیگر بازی مهم برای بقا، کان در خانه یک ــ صفر به بوردو باخت و به دسته دوم سقوط کرد. همچنین دیژون با برتری ۲ ــ یک مقابل تولوز در رده هجدهم ایستاد و راهی پلی‌آف شد. در دیگر بازی‌های مهم، پاری‌سن‌ژرمن، قهرمان زودهنگام رقابت‌ها، فصل را با باخت ۳ ــ یک در خانه رمس به پایان رساند و موناکو با وجود شکست ۲ ــ صفر مقابل میزبانش، نیس در لیگ ماندنی شد. در سایر رقابت‌‌ها، رن ۳ ــ یک لیل را برد، آنژی و سن‌اتین به تساوی یک ــ یک رسیدند، مارسی یک ــ صفر مون‌پولیه را برد، نانت یک ــ صفر در خانه به استراسبورگ باخت و لیون ۳ ــ ۲ در خانه نیم به برتری رسید.

به این ترتیب در پایان فصل همراه پاری‌سن‌ژرمن قهرمان، لیل و لیون راهی لیگ قهرمانان اروپا شدند، سن‌اتین همراه رن (قهرمان جام حذفی) و استراسبورگ (قهرمان جام اتحادیه) به لیگ اروپا رسیدند و گنگان و کان راهی دسته دوم شدند. دیژون هم به بازی پلی‌آف برای بقا مقابل لانس راه یافت.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۱ )