هافبک پیشین تیم فوتبال استقلال با بیان اینکه هفته‌های پایانی لیگ به دلیل مشخص نشدن زودهنگام قهرمان، جذابیت بالایی داشت، گفت: استقلال در این فصل خیلی راحت قهرمانی را از دست داد.

شاهرخ بیانی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر در خصوص لیگ هجدهم و اتفاقات پیرامون آن اظهار داشت: امسال شاهد بازی‌های خوبی در لیگ بودیم، اگرچه تیم‌ها از شروع فصل، با تعطیلات زیادی به دلیل اردوی تیم ملی مواجه بودند اما بازی‌های قابل قبولی از خود ارائه دادند.

وی تأکید کرد: بیشتر از همه تیم‌ها، چهار تیم حاضر در لیگ قهرمانان از این تعطیلی‌ها و فشردگی بازی‌ها متضرر شدند چرا که مصدومیت‌های پی‌درپی بازیکنان آنها باعث شد تا نتوانند کیفیت همیشگی را داشته باشند.

هافبک پیشین تیم فوتبال استقلال ادامه داد: تا چند هفته مانده به پایان لیگ، من فکر می‌کردم تراکتورسازی یا سپاهان به قهرمانی دست پیدا کنند اما به خاطر اتفاقات عجیبی که در تراکتورسازی به وجود آمد، این تیم به یکباره از جمع بالانشینان جدول جدا شد طوری که قهرمانی برای آنها تنها یک رؤیا شده بود. اگر سپاهان هم یکی، دو بازی خود را با پیروزی به پایان می‌رساند و کار به تساوی نمی‌کشید، شاید به قهرمانی دست پیدا می‌کرد اما پرسپولیس که در هفته‌های پایانی به یکباره نوار پیروزی‌هایش قطع و تن به تساوی می‌داد، خوشحال و خرسند بود که تیم‌های تعقیب‌کننده‌اش، برای او بازی می‌کنند و آنها هم پیروز نمی‌شوند تا راه قهرمانی پرسپولیس هموارتر شود. اینگونه در پایان پرسپولیس توانست برای سومین‌بار پیاپی به قهرمانی دست پیدا کند.

بیانی در خصوص شرایط استقلال گفت: آبی‌پوشان فصل بدی را شروع کردند، آنها در نیم فصل اول نتایج خوبی کسب نکردند اما رفته‌رفته امتیازات لازم را به دست آوردند. همه اعتقاد داشتند این استقلال تهران است که به قهرمانی دست پیدا می‌کند اما حواشی به وجود آمده و عملکرد ضعیف شفر باعث شد که آنها به راحتی قهرمانی را از دست داده و به مقام سوم دست پیدا کنند.

وی با انتقاد از عملکرد شفر تصریح کرد: سرمربی آلمانی استقلال بیشتر به جای آنکه به مسائل فنی توجه داشته باشد، خود را درگیر مسائلی کرد که هیچ ارتباطی با او نداشت و همین اتفاقات باعث شد هم استقلال قهرمانی را از دست بدهد و هم خود شفر بعد از بازی با پدیده، از سمت خود برکنار شود. اگر شفر در دیدار برابر پدیده به پیروزی می‌رسید، مطمئناً الان سرمربی تیم استقلال بود و قهرمانی تیمش افتخار می‌کرد اما اشتباهات پی‌درپی او در تعویض‌ها و تغییرات در ترکیب، باعث شد تا استقلال به رتبه سوم اکتفا کند.

هافبک پیشین تیم فوتبال استقلال در خصوص انتخاب سرمربی جدید استقلال افزود: اگر قرار است مربی خارجی انتخاب شود، او باید قابلیت‌های بالایی را داشته و بهتر از شفر باشد البته با توجه به مشکلات اقتصادی که وجود دارد، بعید است که استقلال بتواند یک مربی خارجی خوب را به خدمت بگیرد اما اگر قرار است مربی داخلی، هدایت تیم را بر عهده بگیرد، مربیان خوبی در استقلال وجود دارند که از کارنامه قابل قبولی برخوردارند و می‌توانند برای استقلال مفید باشند؛ بنابراین مدیران استقلال باید دقت و وسواس زیادی برای انتخاب سرمربی، از خود نشان دهند.

بیانی در پایان خاطرنشان کرد: به راحتی قهرمانی را از دست دادیم و نتوانستیم جام را بالای سر ببریم اما امیدوارم مدیران استقلال و اعضای کمیته فنی، دقت زیادی در انتخاب سرمربی، جذب بازیکنان جدید و تمدید قرارداد با بازیکنان قدیمی را داشته باشند تا استقلال بتواند شروعی پرقدرت در لیگ نوزدهم داشته و در پایان هم جشن قهرمانی بگیرد زیرا هواداران استقلال صبرشان تمام شده و امسال جز قهرمانی، چیز دیگری از استقلال نمی‌خواهند.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۴ )