ستاره برزیلی سابق تیم فوتبال لیون، بار دیگر به این باشگاه فرانسوی ملحق شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از سایت گل، جونینیو پرنامبوکانو به باشگاه لیون فرانسه برگشته است تا در نقش مدیر ورزشی این باشگاه مشغول به کار شود.

طبق اعلام ژان میشل اولا، رئیس باشگاه لیون، جونینیو که در فاصله سال‌های ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۹ برای قهرمان سابق لوشامپیونه ۳۵۰ بازی انجام داد و ۱۰۰ گل هم زد، به این تیم برمی‌گردد تا در کنار هموطنش سیلوینیو، کسی که قرار است جانشین ویکتور جنسیو سرمربی فعلی تیم شود، فعالیت کند.

جونینیو که ضربات آزاد تماشایی‌اش زبانزد و استاد استفاده از توپ‌های مرده بود، با لیون ۷ قهرمانی متوالی کسب کرد که هنوز هم بیشترین رکورد برای کسب قهرمانی‌های متوالی در لیگ یک فرانسه است.

او پس از ترک الغرافه قطر در سال ۲۰۱۳، در سن ۳۸ سالگی به برزیل برگشت تا برای تیم واسکوداگاما بازی کند و در آن تیم بازنشسته شد. او اما حالا آماده است که به دنیای فوتبال برگردد و در نقش مسئول نقل وانتقالات باشگاه لیون فعالیت کند.

رئیس باشگاه لیون در این باره به خبرنگاران گفت: ما در لس‌آنجلس دو بار با جونینیو ملاقات داشتیم تا بتوانیم نظر او را جلب کنیم و این اتفاق اکنون رخ داده است. او به لیون برمی‌گردد اگرچه هنوز یکسری جزئیات در خصوص موارد مالی قرارداد‌مان باقی مانده است که باید مشخص شود. جونینیو با لیون داستانی عاشقانه دارد.

اولا ادامه داد: جونینیو، سیلوینیو را به عنوان سرمربی فصل آینده تیم ما انتخاب کرد و ما هم با انتخاب او موافقت کردیم. سیلوینیو بااستعداد و جاه‌طلب است. ما خیلی تلاش کردیم تا او را متقاعد کنیم چون پیشنهادهای زیادی داشت.

سیلوینیوی ۴۵ ساله که در دوران بازیگری‌اش برای تیم‌هایی مانند کورینتیانس، آرسنال، سلتاویگو، بارسلونا و منچسترسیتی توپ زده است، از سال ۲۰۱۱ حرفه مربیگری را آغاز کرد اما لیون اولین تیمی است که او به عنوان سرمربی در آن فعالیت خواهد داشت.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.