پیشکسوت استقلال گفت: برای انتخاب سرمربی جدید مدیران استقلال احساسی تصمیم نگیرند و بر اساس داشته‌هایشان انتخاب کنند.

رضا رجبی در گفتگو با خبرنگار مهر و در خصوص آخرین دیدار استقلال در لیگ هجدهم که برابر سپیدرود رشت برگزار خواهد شد، گفت: بعد از آمدن فرهاد، شرایط استقلال فرق کرده است. این تیم یک فصل را با تفکرات مربی دیگر بازی کرده بود و بازیکنان با فلسفه آن مربی کار کرده بودند و به آن شیوه عادت داشتند اما فرهاد در ۴ بازی گذشته تغییر شیوه داد که این تغییر زمان بر است و با ۳ یا ۴ بازی، بازیکنان نمی‌توانند به خوبی آن را اجرا کنند.

وی تاکید کرد: بعد از بازی‌هایی که استقلال برابر هم نام اهوازی خود سپس الدوحیل و نفت آبادان انجام داد، حالا یکی از سخت‌ترین بازی‌هایش برابر سپید رود رشت است. حریف استقلال چیزی برای از دست دادن ندارد. بنابراین یک بازی انتحاری را انجام خواهد داد و استقلال باید با یک برنامه ریزی دقیق و به دور از احساسات، مقابل این تیم منطقی بازی کرده تا بتواند برابر سپیدرود پیروز شده تا حداقل سهمیه لیگ قهرمانان آسیا را کسب کند. چون عملاً از کورس قهرمانی خارج شد و حالا باید تنها به فکر کسب سهمیه لیگ قهرمانان برای فصل آینده باشد.

وی در پاسخ به این پرسش که قرار است فصل آینده استقلال با یک سرمربی جدید به میدان برود، آیا خارجی باشد یا ایرانی؟ گفت: باید از چند جنبه به این موضوع نگاه کرد. فوتبال یک ابزار اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی است و باید منطقی در این مورد تصمیم گیری شود. مشکلات سالهای پیش استقلال، تجربه خوبی برای مدیران خواهد بود. دو روز پیش دیدم یکی از اعضای هیئت مدیره گفته بود استقلال سال آینده مدعی ۳ جام خواهد بود. این حرف بزرگ، ابزار بزرگ می‌خواهد. در اینکه مربی فصل آینده استقلال ایرانی باشد یا خارجی، مهم نیست. باید برای انتخاب سرمربی منطقی عمل کرد، منافع باشگاه را در نظر گرفت. در خصوص شفر، مدیریت قبلی اشتباهات زیادی داشت. شرح وظایف شفر را به خوبی به او نگفت. البته شفر هم می‌توانست با مدیریت صحیح عملکرد خوبی داشته باشد اما خود او به خودش بد کرد و نتوانست در استقلال موفق باشد. به نظر من مدیران استقلال نباید احساسی عمل کنند و برای انتخاب سرمربی جدید، همه شرایط موجود را چه از لحاظ مالی و چه از لحاظ فرهنگی در نظر بگیرند.

رجبی در ادامه خاطرنشان کرد: باید اگر خارجی باشد، مربی ای را به خدمت بگیرند که از آسیا و ایران شناخت خوبی داشته باشد. یکی از دلایلی که برانکو در ایران موفق شد، به خاطر حضور چندین ساله اش در تیم ملی بود. در غیر این صورت او هم سرنوشتی همانند شفر و دیگر مربیان خارجی پیدا می‌کرد. به اعتقاد من با این شرایط و با این رقم‌های سنگین، مربی ایرانی کارنامه دار می‌تواند بهترین گزینه باشد.

مدافع پیشین استقلال در خصوص وضعیت داوری و اعتراض‌های تیم‌ها خصوصاً استقلال گفت: متأسفانه تیم‌های فوتبال ما بیشتر به جای اینکه ایرادات خود را ببینند به دنبال این هستند تا همه مشکلات را به گردن داور انداخته و خودشان از ایراداتی که دارند فرار کنند. درست است که در آبادان، داور مقصر اصلی پیروز نشدن استقلال بود اما هجمه عجیبی علیه این داور به وجود آمد، مربی جوان استقلال اخراج شد و اینکه گفته می‌شد دولت و وزیر ورزش به نفع یک تیم عمل می‌کنند صحیح نبود.

وی تاکید کرد: مجیدی پستی در اینستاگرامش گذاشت که آن را پاک کرد. باید یاد بگیریم قانونمند باشیم. با شرایطی که فوتبال ما پیدا کرده هیچ کس از دیدن آن لذت نمی‌برد. ما باید به گونه‌ای عمل کنیم که جوانان نسبت به تماشای فوتبال دلسرد نشوند. یکی از شادی‌های زندگی جوانان حضور در استادیوم و دیدن فوتبال و بازی تیم محبوبشان است. اما اگر بخواهیم این شادی را خودمان از بین ببریم، خیانت بزرگی به جوانانمان کرده ایم. اگر داوری ضعیف شود، مطمئن باشد فوتبال ما ضعیف شده و اگر به داور بی احترامی شود به فوتبال بی احترامی شده است. درست است که استقلال می‌توانست با آن گل صحیح در آبادان همچنان در کورس قهرمانی بماند اما حالا همه چیز تمام شده است. اتفاقی است که افتاده و نمی‌توان تا مدتها در فضای مجازی و برخی جراید علیه داور صحبت کرد. این بازی هم به تاریخ پیوست و ما در فوتبالمان از این اتفاقات زیاد دیده و خواهیم دید.

وی در پایان و در پاسخ به این پرسش که آیا سپاهان قهرمان خواهد شد یا پرسپولیس، گفت: سپاهان با تیمی بازی دارد که سقوطش به لیگ یک محرض شده است. آنها از نظر مهره و منابع مالی بسیار ضعیف هستند و زردپوشان اصفهانی می‌توانند یک پیروزی خوب را به دست بیاورند اما پرسپولیس شرایطش با سپاهان متفاوت است. پارس جنوبی تیم جوان و دونده ای است و نمی‌خواهد به سادگی در شهر خود برابر پرسپولیس شکست بخورد. اگرچه یک مساوی هم پرسپولیس را به قهرمانی خواهد رساند اما سپاهان هم شانس بالایی برای قهرمانی دارد. بنابراین زیبایی فوتبال به اتفاقاتی است که در آن رخ می‌دهد و باید منتظر این زیبایی‌ها در هفته پایانی لیگ هجدهم باشیم.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.