«راستی که چه دنیای وحشتناکی می‌شود اگر قرار باشد همه به هم شک کنیم. علی دایی در مسابقه‌ای که ۹۰ دقیقه کنار زمین هو شد، ۳ بر ۲ به پرسپولیس باخت اما او را متهم به تبانی با تیم سابقش کردند.»

به گزارش ایسنا، روزنامه دنیای اقتصاد نوشت: «فردا هفته آخر مسابقات لیگ برتر برگزار می‌شود و یکی از دو تیم پرسپولیس یا سپاهان جام قهرمانی را بالای سر خواهند برد. سرخپوشان اگر در خانه پارس جنوبی جم فقط یک امتیاز کسب کنند قهرمانی‌شان را قطعی خواهند کرد و تنها شانس سپاهان این است که قرمزها به پارس‌جنوبی ببازند. همین مساله هم باعث شده طی چند روز گذشته فشار بسیار سنگینی روی مهدی تارتار وارد شود؛ سرمربی پارس که سابقه بازی در پرسپولیس را دارد و همین موضوع، حساسیت‌برانگیز شده است. محاکمه‌کنندگان بی‌رحم، از حالا چکش را آماده کوفتن بر میز کرده‌اند تا اگر پرسپولیس نباخت و قهرمان شد، تارتار را به تبانی با تیم سابقش متهم کنند. فن‌پیج‌های افراطی که از مهم‌ترین عوامل تشنج در فوتبال ایران هستند، به همین مقدار بسنده نکرده‌اند و تصویری قدیمی از مدیرعامل پارس جم در کنار برانکو پیدا کرده‌اند تا با آن قصاص قبل از جنایت را تکمیل کنند.

نخست آن که هیچ‌کس نمی‌تواند تضمین کند پرسپولیس قطعاً از جم دست پر خارج می‌شود و جام را بالای سر می‌برد. فوتبال پر از شگفتی است؛ سندش هم تجربه باخت استقلال به ملوان و قهرمان نشدن این تیم در لیگ اول حرفه‌ای. دیگر این که قطعاً فوتبال ایران هم به درجاتی از آلودگی و ناپاکی مبتلاست اما آیا واقعاً این همه شایعه و تهمت‌زنی، می‌تواند مبنای منطقی و عقلانی داشته باشد؟

بیایید بخشی از این فضاسازی‌های حیرت‌انگیز را مرور کنیم. در حال حاضر پارس جنوبی جم از ۱۱ بازی آخرش تنها یک پیروزی به دست آورده که آن هم مقابل استقلال خوزستان قعرنشین و با حداقل فاصله بوده است. آیا الان اگر پارس به پرسپولیس ببازد، یعنی تارتار به تیم سابقش راه داده؟ بخشی از جنجال امروز را فرزاد حاتمی راه‌انداخت؛ بازیکنی که به دلیل اختلافات مالی از پارس کنار گذاشته شد اما مصاحبه کرد و گفت: «تارتار می‌ترسید من به پرسپولیس گل بزنم، حذفم کرد.» هر چند حاتمی بعدتر ضمن پس‌گرفتن حرفش رسماً از تارتار عذرخواهی کرد اما برخی فوراً بر این موج سوار شدند. اینها از خودشان نپرسیدند اگر حاتمی گلزن بود، چرا در آن ۱۱ بازی گل نزد؟ با منطق حاتمی می‌شد شک کرد که تارتار او را از ترس گلزنی به تراکتور در همین بازی هفته ۲۹ کنار گذاشته؛ مگر نه این است که تارتار اصلاً فوتبالش را از همین تراکتورسازی شروع کرده؟ راستی که چه دنیای وحشتناکی می‌شود اگر قرار باشد همه به هم شک کنیم. علی دایی در مسابقه‌ای که ۹۰ دقیقه کنار زمین هو شد، ۳بر۲ به پرسپولیس باخت اما او را متهم به تبانی با تیم سابقش کردند.

عجیب این که دایی هفته بعدش ۵ گل از سپاهان خورد، بی‌آن‌که حرف و حدیثی درست شود! وقتی آنتونی استوکس، بهترین مهاجم تراکتورسازی بازی برگشت با پرسپولیس را به دلیل مصدومیت از دست داد، گفتند او چون برای فصل بعد با پرسپولیس توافق کرده خودش را به مصدومیت زده حالا اما روشن شده استوکس به دلیل مصدومیت تا آخر فصل قادر به بازی نیست! روزی که قرار شد ورزشگاه فولاد‌آره‌نا با بازی پرسپولیس افتتاح شود، تیم برانکو را متهم کردند که با رانت دولتی از چمن بکر ورزشگاه تازه‌تاسیس سود خواهد برد، اما فولاد‌آره‌نا به پرسپولیس نرسید تا سرخ‌ها تنها باخت فصل‌شان را در استادیوم غدیر تجربه کنند؛ در مسابقه‌ای که پرسپولیس حتی حق ورود به رختکن را پیدا نکرد و البته یک پنالتی اشتباه به زیان این تیم اعلام شد! روزی که آشوب در بازی تراکتورسازی و پیکان منجر به مصدومیت ۵۰ تماشاگر شد، برخی از همین فن‌پیج‌ها نوشتند همه اینها توطئه بوده تا میزبانی بعدی تراکتور جلوی پرسپولیس بدون تماشاگر شود اما در کمال شگفتی کمیته انضباطی آن بازی را با حضور هواداران تراکتور برگزار کرد و پرسپولیس هم متوقف شد. آیا هیچ‌گاه شرم این همه پیش‌داوری غلط، گریبان کسی را می‌گیرد؟

البته که پرسپولیس هم از اشتباهات داوری و حتی اداری سود برده؛ چنان که رقبای این تیم نیز زیان دیده‌اند. آخرین آنها گل سالم و بسیار مهم استقلال به نفت آبادان بود که مردود شد و توجیهات شگفت‌آور کمیته داوران هم باعث نمی‌شود بپذیریم توپ قائدی قبل از ارسال از خط عرضی عبور کرده بود. با این همه خوب است قبل از باور کردن هر مزخرف تلگرامی و هر ادعای تحریک‌آمیز، فقط چند دقیقه فکر کنیم و ببینیم چه مقدار از این شایعات می‌تواند عقلانی باشد؟ کاش هر حرف پوچی را باور نکنیم و به سهم خود رواج ندهیم. آیا دنیا با این همه تعفن و نفرت، بدبینی و خصومت و دروغ و تهمت، واقعاً جای زندگی خواهد ماند؟ بگذارید از زندگی، از فوتبال لذت ببریم.»

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۱۰ )