یک پیشکسوت باشگاه پرسپولیس می‌گوید پرسپولیس حتی اگر نتواند هیچ جامی در این فصل به دست آورند عملکرد قابل دفاعی دارد.

اسماعیل هلالی، هافبک پیشین باشگاه پرسپولیس در گفت‌وگو با ایسنا، درباره عملکرد تیم پرسپولیس در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا گفت: پرسپولیس دو بازی اول به خاطر اشتباه داور نتوانست امتیازات لازم را به دست آورد و از حریفان خود عقب افتاد؛ اما بردن بازی سوم مقابل الاهلی عربستان موجب شد تا این تیم به رقابت‌ها بازگردد. در حال حاضر شرایط روحی و روانی تیم بهتر شده است اما مشکل این‌جاست که در این دو بازی، ما خارج از خانه هستیم و تماشاگران نیستند که به ما کمک کنند. ما اگر بتوانیم این بازی را مثل بازی رفت ببریم و دو بازی پیش رو را هم ببریم، اتفاقات خوبی خواهد افتاد.

او ادامه داد: در حال حاضر پرسپولیس سه جام پیش‌رو دارد و این رقابت‌ها به هم‌دیگر مربوط هستند چون موفقیت در هر کدام از این رقابت‌ها اعتماد به نفس بازیکنان را افزایش دهد. این سه عرصه رقابتی بسیار مهم و به هم ربط دارند و هیچ‌کدام را نباید دست کم گرفت. البته اتفاقات فوتبال را هم نباید دست کم گرفت. مثلاً اگر اشتباهات داور نبود و یا اتفاقات دیگر نمی‌افتاد، شاید شرایط برای پرسپولیس فرق می‌کرد اما فوتبال مثل زندگی است و بالا و پایین زیادی دارد. ولی در کل من به تیم آقای برانکو خوش‌بین هستم و حتی اگر نتوانند هیچ جامی در این فصل به دست آورند عملکرد قابل دفاعی دارند. البته توقعات هم از این تیم بیش‌تر شده و همین‌طور بازیکنان به این باور رسیده‌اند که می‌توانند بیش‌تر از اینی که هستند موفق باشند.

هلالی درباره این مساله که نزدیکی مسابقات خستگی بازیکنان را افزایش می‌دهد، گفت: این مساله تأثیرگذار است اما چند نفر به تیم اضافه شدند و آقای برانکو می‌تواند هر چند هفته به بازیکنان استراحت دهد ولی فشار روی بازیکنان وجود دارد. فوتبال ما باید به این سمت برود که در هر ۵ روز یک بازی انجام دهد و شرایط فوتبال طوری حرفه‌ای شود که این اتفاق بیفتد. چون در بازیکنان فوتبال کشور ما، زندگی حرفه‌ای وجود ندارد و تعریف نشده است. اگر این اتفاق بیفتد همه چیز می‌تواند در فوتبال ما می‌تواند برتر شود و آن موقع است خستگی معنا ندارد و هیچ مشکلی نداریم.

این پیشکسوت باشگاه پرسپولیس افزود: نتیجه حاصل شده در انتهای فصل اهمیت ندارد، چیزی که مهم است تلاش بازیکنان است و تماشاگران هم اگر این تلاش را ببیند حتی اگر در انتهای فصل قهرمان هم نشویم پرسپولیس را حمایت و تشویق می‌کنند.

او درباره شرایط پرسپولیس در لیگ‌برتر گفت: وضعیت پرسپولیس در جدول به گونه‌ای است که اگر شش امتیاز بتواند بگیرد قهرمان می‌شود. حتی سه تساوی و یک برد می‌تواند قهرمانی را برای پرسپولیس به ارمغان بیاورد. البته باید در بازی‌های رو در رویی که با تیم‌های تراکتورسازی و سپاهان داریم حواس پرسپولیس باشد که در این بازی‌ها امتیاز از دست ندهد. در حال حاضر لیگ بسیار جذاب شده است.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.