سرپرست کمیته فوتسال با بیان اینکه دخالتی در دعوت نشدن ملی پوشان فوتسال بانوان نداشته است، گفت: ممکن است تغییراتی در کادر فنی تیم فوتبال ساحلی داشته باشیم.

داود پرهیزکار در گفتگو با خبرنگار مهر به بازی‌های دوستانه تیم فوتسال امید، احتمال تغییرات در کادر فنی تیم فوتبال ساحلی و پاداش تیم بانوان پرداخت که مشروح گفتگوی وی در ادامه می‌آید:

* خبرگزاری مهر - ارزیابی شما از دو دیدار تدارکاتی تیم فوتسال امید با تیم روسیه چیست؟ آیا از یک باخت و یک تساوی تیم ایران راضی هستید؟

- داود پرهیزکار: جدا از نتیجه، برگزاری این بازی اتفاق خوبی بود. حتی بازی را جایی برگزار کردیم که تماشاگران آمدند و هر دو مسابقه را پخش کردیم. از نظر میزبانی نقاط مثبتی داشتیم. به نظرم از نظر نتیجه هم خوب کار کردیم چون روسیه تیم کوچکی نیست.

* یعنی از نتایج به دست آمده رضایت دارید؟

- نمی‌خواهم توجیه کنم ولی ما قرار است در بازی‌های آسیایی حاضر شویم و تیم‌های آسیایی هم در سطح روسیه نیستند. شاید می‌شد بهتر هم نتیجه گرفت ولی سرمربی تیم ترکیبش را می‌شناسد و از تمام بازیکنانش استفاده کرد. نتیجه در یک بازی دوستانه اهمیتی ندارد. مهم برداشت سرمربی از این بازی‌ها است. بنده با آقای شاندیزی (سرمربی تیم فوتسال امید ایران) صحبت کردم که ایشان هم تأیید کرد این دو بازی خیلی به او کمک کرده است. ضمن اینکه تورنمنت چین تایپه را هم در پیش داریم که عیار تیم‌های آسیایی در آن تورنمنت مشخص می‌شود و کادر فنی به شناخت نهایی می‌رسد.

* جلسه هفته پیش کمیته فنی و توسعه فوتسال و فوتبال ساحلی خیلی طولانی شد. در آن جلسه چه تصمیماتی درباره فوتبال ساحلی و فوتسال گرفتید؟

- یکی از مباحث ما درباره فوتبال ساحلی و اتفاقات اخیر بود. نظرات فنی در این جلسه ارائه و قرار شد سرمربی تحلیل فنی اش را بیاورد.

* آیا مارکو اوکتاویو در تیم ملی فوتبال ساحلی ایران ماندنی است؟

اوکتاویو تا آبان ماه با قرارداد دارد و عملکردش رضایت بخش بوده است. فقط به خاطر یک نتیجه نمی‌توان تصمیم به تغییر گرفت.

* احتمال اینکه تغییراتی در کادر فنی تیم ملی فوتبال ساحلی صورت بگیرد وجود دارد؟

- بله ممکن است نیمکت تیم ملی تقویت شود. می‌خواهیم نیروهای جوان کنار اوکتاویو باشند و تجربه اندوزی کنند تا در آینده مربی خوب داخلی در فوتبال ساحلی هم داشته باشیم.

* بحث برگزاری بازی خداحافظی برای وحید شمسایی به کجا رسید؟

- دنبال برگزاری یک بازی هستیم. فقط باید ساز و کارش را فراهم کرد تا به اردوی تیم ملی هم لطمه نخورد.

* گفته می‌شود چارت کمیته فوتسال تغییراتی خواهد داشت و اکثر وظایف به سازمان لیگ فوتسال محول می‌شود.

- چارت کمیته فوتسال باید یکسری تغییرات داشته باشد. احتمال اینکه اساسنامه در مجمع سازمان لیگ فوتسال تغییر کند، هست تا برای هر فضا (سازمان لیگ فوتسال و تیم‌های ملی) یک نفر مشغول به کار شود.

* طی یکی دو هفته گذشته هم عدم دعوت از چند بازیکن تیم ملی فوتسال بانوان به این تیم سر و صدای زیادی کرد. چرا به این بحث ورود نکردید؟

- این نقطه نظر دوستان بوده است. این حق مسلم و وظیفه مربیان و مدیران فنی است که نفرات مدنظر خودشان را دعوت کنند. طبیعی است که هیچ مربی ای هم دنبال لطمه زدن به خودش و تیم نیست. کادر فنی تیم بانوان هم حتماً دیدگاه‌هایی در این خصوص داشته است.

* دعوت نشدن چند بازیکن بعد از انتقادشان مبنی بر عدم دریافت پاداش‌ها بوده است. بعد از مصاحبه فرزانه توسلی دروازه بان تیم ملی شما در مصاحبه‌ای به طور ضمنی به کنار گذاشتن این بازیکنان اشاره کرده بودید.

- خیر، به جز آن نفرات، بازیکنان دیگری هم بودند که دعوت نشده اند. هرکس به تیم ملی دعوت می‌شود باید برای آن ارزش قائل باشد. شرایط کشورمان خاص است و فدراسیون فوتبال هم خارج از این کشور نیست.

* با این حساب پاداش ملی پوشان فوتسال بانوان چه زمانی قرار است پرداخت شود؟

- این موضوع در اولویت‌های ما است. تاریخی نمی‌توان تعیین کرد ولی نه تنها بانوان بلکه پاداش تیم فوتسال زیر ۲۰ سال که برای اولین بار قهرمان آسیا شد هم در اولویت پرداختمان قرار دارد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.