سرمربی تیم فوتبال پیکان گفت که در دیدار با تراکتورسازی به دنبال سه امتیاز خواهند بود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تبریز، حسین فرکی در نشست خبری پیش از دیدار مقابل تراکتورسازی در هفته بیست‌و‌ششم لیگ برتر گفت: خوشحالم که برای دومین بار در نیم فصل دوم در خدمت دوستان هستم. ما ابتدا با ماشین‌سازی دیدار کردیم و این بار با تراکتورسازی بازی داریم. تراکتورسازی تیمی قابل احترام است و امیدوارم بازی فردا دیداری خوب و تماشاگرپسندی باشد.

وی افزود: پیش از این گفته بودم برابر همه تیم‌ها مهم‌ترین هدف و انگیزه‌مان این است که بازی خوب و زیبا ارائه دهیم تا تماشاگران لذت ببرند، چرا که تماشاگران در سرما و گرما وقت می‌گذارند و قابل احترام هستند. حیف است کسی که وقت می‌گذارد، از بازی لذت نبرد. فوتبال ورزشی است که پیش‌بینی نتیجه آن ممکن نیست، اما هدف‌مان رسیدن به پیروزی است. شرایط پیکان را می‌دانید، عمده‌ترین مشکل ما این است که اتفاقاتی افتاده که خودتان آن را می‌دانید. پیکان باید روی پای خودش بایستد. این هدف اصلی ماست.

سرمربی تیم فوتبال پیکان گفت: از زمانی که مسئولیت پیکان را برعهده گرفتم، دو بازی اول را واگذار کردیم و سپس شرایط خوبی داشتیم. در دو بازی اخیر اتفاقاتی افتاده که برای ما خوشایند نبوده است. تراکتورسازی در کورس قهرمانی به همراه پرسپولیس، استقلال، سپاهان و تاحدودی پدیده می‌جنگد. چیزی که در اولویت ما قرار دارد، خود ما هستیم. باید تلاش کنیم در ۵ هفته پایانی، نتایجی بگیریم که شراط خودمان را بهتر کنیم. وقتی این هدف را داریم، دیگر چیزی مهم نیست. این نتیجه گرفتن چه داخل خانه، چه خارج از خانه و چه برابر صدرنشین یا تیم‌های پایین جدول باید انجام شود. دست ما هر چقدر پرتر باشد، بهتر است، یعنی سه امتیاز اولویت اصلی و سپس یک امتیاز در اولویت بعدی است.

فرکی تصریح کرد: برای حریف‌مان احترام قائل هستیم، اما برای پیروزی به اینجا آمده‌ایم و هیچ شک و شبهه‌ای وجود ندارد. اتفاقات بازی نشان می‌دهد که در پایان چه نتیجه‌ای رقم خواهد خورد. ما چهار دروازه‌بان و ۲۵ بازیکن داریم که در نهایت ۲۰ بازیکن برای بازی انتخاب خواهیم کرد. بازیکنی داشتیم که جزو ۲۰ نفر قرار نگرفته، اما در دیدار بعدی در ترکیب اصلی قرار گرفته است. معنایش این است که همه در یک سطح هستند. برای من تیم اصلی ملاک است، اما ۲۹ نفر در یک مسیر حرکت می‌کنند.

سرمربی پیکان ادامه داد: در عین حال که به همه بازیکنانم نیاز دارم، اما در هر تیمی مشکل و اختلافاتی بوجود می‌آید و برخوردهایی صورت می‌گیرد. این برخوردها با بازیکنان دوستانه است و آنها باید با تیم خودشان را هماهنگ کنند. ما مخلص بازیکنانی هستیم که در تیم حضور دارند، اما در تلاش هستیم اتفاقات خوب در تیم بیفتد. ما یک مشکل درون خانوادگی داریم که در همه تیم‌ها دیده می‌شود. با توجه به اینکه ما به عنوان مربی و پدر خانواده همه راه‌ها را طی کرده و به این نتیجه می‌رسیم که اولویت تیم باشد.

وی در رابطه با شکست‌های اخیر تیمش عنوان کرد: عملکرد ما متفاوت بوده است. هنوز چیزی که دلخواه من است، اتفاق نیفتاده است. برای کسب موفقیت همه باید در یک مسیر باشند. فرهنگ ما کمی احساسی است و یکدل بودن باعث می‌شود که نتیجه بگیریم، مثل بازی ایران و استرالیا در گذشته. نمی‌توانیم خودمان را با ۵ تیم اول مقایسه کنیم، اما به بازیکنانم اعتقاد دارم و می‌دانم آنها خوب هستند. اگر در مسیر رفاقت و یکدلی قرار بگیریم، می‌توانیم نتایج خوبی رقم بزنیم. پیروز شدن در بازی‌ها، می‌تواند به رفاقت تیم کمک کند. در بازی با سپیدرود دو بر صفر جلو بودیم، اما اشتباه کرده و گل دریافت کردیم. پس از آن چند موقعیت داشتیم و استفاده نکردیم. اگر امتیازاتی که از دست دادیم را گرفته بودیم، اکنون شرایط متفاوتی داشتیم. در بازی‌های‌مان دقایقی گل خوردیم که راه برگشت نداشتیم.

سرمربی پیکان خاطرنشان کرد: در بازی با سایپا حق‌مان شکست ۳ بر یک نبود. موقعیت‌هایی داشتیم که به خاطر بدشانسی و عدم تمرکز تبدیل به گل نشدند. می‌توانستیم بهتر از این نتیجه بگیریم، اما امیدوارم نتایجی بگیریم که از نظر جدولی خیال‌مان را راحت کنیم. باید در چارچوب شرایط‌مان و هزینه‌هایی که می‌کنیم، خودمان را بسنجیم. تماشاگران انگیزه زیادی برای کمک به تیم‌شان هستند. قبلا یک دربی برگزار کردیم که ۲۰۰ تماشاگر هم نداشت و اسم آن را دربی سکوت گذاشتم. تیم‌هایی مثل نفت مسجدسلیمان، سپیدرود و نساجی هواداران خودشان را دارند و جای خوشحالی است و دوست دارم تیم‌هایی که هوادار دارند، در لیگ برتر باشند، اما ما تیم‌های مرکزی هستیم که هواداران زیادی نداریم. با این حال، تلاش می‌کنیم جایگاه خوبی در جدول داشته باشیم.

فرکی در واکنش به این سؤال که گفته می‌شود سه بازیکن پیکان در بازی با پرسپولیس کم کاری کرده‌اند و آیا این مسئله را تأیید می‌کنید یا نه، گفت: سه بازیکنی که اشاره شد، اصلا بازی نکرده بودند که بحث کم‌کاری‌شان مطرح شود. موضوع ما تیم بودن و حرکت در مسیرمان تیمی است. در مورد مسائل فرهنگی حرف داریم، مثل کی‌روش که در فوتبال ما حرف داشت و از او حمایت می‌کردند. سرمربی تیم ملی به خاطر برخی اتفاقات، بازیکن را کنار می گذارد. بازیکنان از باشگاه‌های ما به تیم ملی رسیده‌اند. در باشگاه می‌توانیم با بازیکنان طوری رفتار کنیم که در تیم ملی دچار مشکل نشوند.

وی گفت: در بحث داوری دیدید که در جام ملت‌ها چطور آسیب خوردیم. داور چه اشتباه و چه درست، در مسیر خودش قرار دارد. من همیشه از داوران حمایت کرده و ممکن است انتقاداتی داشته باشیم، اما آنها تلاش می‌کنند پیشرفت کرده و قضاوت خوبی داشته باشند. باید به بازیکنان آموزش دهیم تا در تیم ملی دچار مشکل نشوند. متأسفانه اشتباهات در فوتبال داخلی ما تکرار می‌شود و دوست دارم فوتبال‌مان در فضایی برگزار شود که به مسائل فرهنگی بیشتر توجه شود. من این مسائل را یاد گرفته‌ام و هرگز نمی‌خواهم موضوعات فرهنگی را فدای نتیجه کنم. اگر این موضوعات به خوبی جا بیفتد، قطعا نتایج خوبی رقم خواهد زد. خودم تجربه قهرمانی با فولاد را دارم که با کمترین هزینه برابر تیم‌های قدر قهرمان شد. استقلال خوزستان با کمترین هزینه، اما با یکدلی و مسائل فرهنگی قهرمان شد. دوست دارم خودم به آن توجه کنم.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۱ )