باشگاه میلان جنجال‌های شکل گرفته درباره حرکت دو بازیکن این تیم پس از مصاف با لاتزیو را بی‌مورد می‌داند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، باشگاه میلان با انتشار بیانیه‌ای از دو بازیکن خود تیموئه باکایوکو و فرانک کسیه دفاع کرد. این دو بازیکن پس از بازی مقابل لاتزیو، پیراهن فرانچسکو آچربی، مدافع حریف را رو به تماشاگران گرفتند و به نظر می‌رسید که در حال مسخره کردن آن هستند.

این حرکت آنها باعث آزردگی خاطر آچربی شد و او نارضایتی خود از این مسئله را در شبکه‌های اجتماعی بروز داد و به دنبال این اتفاق هر دو بازیکن میلان از او عذرخواهی کردند. در همین حال گزارش‌هایی منتشر شد مبنی بر اینکه کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال ایتالیا تحقیقاتی را برای رسیدگی به این ماجرا آغاز و یکی از سیاستمداران ایتالیایی نیز حرکت دو بازیکن روسونری را تقبیح کرده است.

اکنون اما باشگاه میلان با انتشار بیانیه‌ای رسمی به انتقادات صورت گرفته از دو بازیکنش پاسخ داده است. در این بیانیه آمده است: "باشگاه میلان مایل است در خصوص اتفاقات رخ داده پس از بازی این تیم مقابل لاتزیو توضیحاتی ارائه داده و شفاف سازی کند. بازیکنان روسونری برای قدردانی از هواداران به سمت کورا سود (قوس جنوبی استادیوم سن‌سیرو) رفتند و این یک رسم است. آن شب، تیموئه باکایوکو به هم‌تیمی‌هایش مقابل قوس جنوبی ملحق شد، در حالی که بعد از تعویض پیراهن میان بازیکنان، پیراهن آچربی را در دست داشت. او در کنار فرانک کسیه رو به تماشاگران، چند ثانیه‌ای این پیراهن را بالا نگه داشت. تنها هدف او این بود که یک پیروزی مهم را جشن بگیرد و هیچ قصد و نیتی برای مسخره کردن یا اعمال رفتار تهاجمی یا غیرورزشی وجود نداشت. این حرکت آنها یک واکنش غیرمغرضانه و ساده‌لوحانه به رد و بدل شدن چند توئیت با آچربی در روزهای منتهی به بازی بوده است. مدرک اثبات این موضوع هم ماهیت اتفاقی بود که رخ داد و نیز حالت چهره بازیکنان و نبود هیچ اثری از شعارهای منفی، هو کردن یا عناصر منفی هنگام نمایش پیراهن بود.

در ادامه بیانیه باشگاه میلان نوشته شده: با اطلاع از اینکه ژست آنها باعث ناراحتی آچربی شده است (بازیکنی که همه بازیکنان میلان برایش احترام قائل هستند) هم تیموئه هم فرانک به صورت رسمی و علنی از او عذرخواهی کرده‌اند. میلان باشگاهی است که بر پایه ارزش‌هایی مانند احترام در داخل و خارج از زمین و عدالت بنا نهاد شده و تیموئه و فرانک این ارزش‌ها را می‌دانند و هرروز آنها را به نمایش می‌گذارند".

در حالی که هیچ بحثی در خصوص احتمال محرومیت باکایوکو و کسیه به خاطر ژست‌شان وجود ندارد، آنها ممکن است به دلیل انجام رفتار غیرورزشی جریمه شوند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.