تیم فوتبال امید ایران در نخستین دیدار مرحله سوم انتخابی المپیک برابر تیم ترکمنستان به برتری رسید تا گام اول در راه صعود از این مرحله را بردارد اما جدال اصلی باقی مانده است.

به گزارش خبرنگار مهر، تیم فوتبال امید ایران در مرحله سوم انتخابی المپیک ۲۰۲۰ از ساعت ۱۸:۴۵ دقیقه امروز جمعه در ورزشگاه آزادی به مصاف تیم ترکمنستان رفت که این دیدار با برتری ۳ بر یک شاگردان کرانچار به پایان رسید. حدود هزار تماشاگر این دیدار را از نزدیک تماشا کرد.

معراج اسماعیلی، علیرضا آرتا، امید نورافکن، محمد آقاجانپور، سینا زامهران، محمد مسلمی‌پور، مهدی مهدی‌خانی، وحید نامداری (۷۸ ابوالفضل رزاقپور)، مهدی قائدی، امیر روستایی (۶۳ رضا جبیره) و محمدرضا آزادی مردان ایران در این بازی بازی بودند.

ملی پوشان امید ایران که از نتیجه دیدار عراق و یمن دو حریف دیگر خود مطلع بودند و می‌دانستند عراق با پنج گل یمن را شکست داده است، از همان دقیقه اول برای رسیدن به گل بی تابی کردند و حملات زیادی را روی دروازه ترکمنستان ریزی کردند اما نتوانستند زود به گل برسند.

در حالی که ملی ملی پوشان ایران در زدن ضربه آخر ناکام بودند در دقیقه ۳۵ این مدافع حریف بود که توپ ارسالی بازیکنان ایران را به اشتباه وارد دروازه خودشان کرد تا شاگردان کرانچار یک بر صفر پیش بیفتند و این نتیجه را تا پایان نیمه اول حفظ کردند.

نیمه دوم با آرامش بیشتری برای تیم امید ایران آغاز شد چرا که خیال بازیکنان از رسیدن به پیروزی راحت بود. با این حال برای رسیدن به گل دوم تلاش زیادی کردند و در دقیقه ۵۳ صاحب یک ضربه ایستگاهی پشت محوطه جریمه حریف شدند که امید نورافکن کاپیتان تیم امید پشت ضربه ایستاد و با شوتی محکم دروازه ترکمنستان را باز کرد.

در دقیقه ۷۴ تیم ترکمنستان صاحب یک ضربه کرنر شد که این ضربه را «گوردونوف» با سر به داخل دروازه ایران فرستاد تا فاصله به حداقل برسد و بازی از حساسیت بیشتری برخوردار شود.

در ادامه ملی پوشان کشورمان با احتیاط بیشتری کار را دنبال کردند و هر چند نیم نگاهی به دروازه حریف داشتند اما بیشتر به دنبال این بودند که دروازه شأن برای بار دوم باز نشود و با کسب سه امتیاز اولین دیدار را به پایان برسانند.

با این حال در شروع اولین دقیقه وقت اضافه تیم ایران صاحب یک ضربه ایستگاهی شد که این ارسال با دفع ناقص دروازه بان ترکمنستان همراه شد و رضا جبیره با حضور به موقع مقابل دروازه حریف با ضربه سر گل سوم را به ثمر رساند.

تیم امید ایران روز چهارم فروردین ماه در ورزشگاه آزادی به مصاف تیم یمن خواهد رفت. در پایان دیدارهای روز نخست تیم امید عراق با زدن ۵ گل به یمن صدرنشین شد و ایران در رده دوم قرار گرفت.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.