سرمربی تیم فوتبال فولاد خوزستان گفت: امیر قلعه‌نویی مانند الکس فرگوسن در ایران بوده و هر جایی رفته، موفق بوده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری تسنیم از اهواز، افشین قطبی در نشست خبری پیش از دیدار تیمش مقابل سپاهان اصفهان اظهار داشت: خیلی خوشحالم که شمار را در این مجموعه (فولاد آره‌نا) می‌بینم. از ته دلم به خاطر کسانی که پشتیبانی کرده و ورزشگاه جدید را احداث کردند، تشکر می‌کنم. احداث این ورزشگاه عیدی و کادویی به مردم خوزستان و نقطه امیدی برای جوانان خوزستان است. سعی می‌کنم از کلمات مناسبی برای این استادیوم استفاده کنم، چون یاد دوران کودکی‌ام می‌افتم که دوست داشتیم در زمین چمن بازی کنیم. ما بیشتر روی زمین‌های خاکی بازی می‌کردیم یا روی آسفالت. وقتی استادیومی به این زیبایی می‌بینم، امیدی برای جوانان خواهد بود که یک روز بتوانند در این ورزشگاه بازی کنند. از همه کسانی که زحمت کشیدند تشکر می‌کنم. با چشم خودم دیدم که از صبح زود همه کارگران مشغول کار هستند.

وی افزود: فردا یک بازی تاریخی برای خوزستان خواهد بود، چون بازی در ورزشگاه زیبایی برگزار می‌شود. واقعا از خوزستانی‌ها که حالا می‌توانند حضور در استادیوم را تجربه کنند، می خواهم بیایند و با اخلاق‌شان نشان بدهند که می‌توانیم با میهمان‌نوازی و احترام از حریف‌مان میزبانی کنیم.

سرمربی تیم فوتبال فولاد خوزستان تصریح کرد: شاید برخی مواقع نتیجه‌هایی که می‌خواهیم به دست نمی‌آوریم اما به راه‌مان شک نمی‌کنیم. این تیم خیلی زود به هدف‌هایی که می‌خواهد، می‌رسد. با این استادیوم و بازیکنانی که قرار است پرورش دهیم به سطح بین‌المللی می‌رسیم. مردم باید از بازیکنان‌شان پشتیبانی کنند. مردم باید روش بازی را مدنظر قرار دهند و خیلی زود قضاوت نکنند، اگر چه ما همیشه نتیجه را می‌بینیم. مطمئنا یکی از بهترین تیم‌های آسیا در مجموعه فولاد ساخته خواهد شد.

قطبی درباره شکست‌های اخیر فولاد در لیگ برتر عنوان کرد: فکر کنم باید درباره گذشته صحبت کنیم. تیمی که من چهارمین مربی‌اش هستم که از ۶ بازی برده، سه دیدارش با هدایت من بوده است. اینها نتایج بدی نیست، اما قضاوت‌ها همیشه عادلانه نبوده است. ۱۲ سال پیش در پرسپولیس به این نتیجه رسیدم که کسانی هستند که می‌خواهیم موفق باشیم و کسانی هستند که دوست ندارند موفق باشیم. وقتی نتیجه نگیریم، انتقادها شروع می‌شود. کسانی که فوتبال‌شناس باشند، تیم را می‌بینند. برخی مواقع، در بازی‌هایی هستیم که سه موقعیت داریم و گل می‌شود اما در یک دیدار ۱۰ موقعیت داریم و توپ‌ها وارد دروازه‌ نمی‌شود. متأسفانه همه می‌خواهیم با انتقادها همدیگر را ضعیف کنیم.

وی ادامه داد: مقابل استقلال و سایپا فوتبال خیلی خوبی انجام دادیم اما از موقعیت‌مان استفاده نکردیم. باید از بازیکنانم تشکر کنم که هر روز تلاش می‌کنند که بهتر کار کنند. شک ندارم که فردا در استادیوم جدید بازی بسیار قشنگی انجام می‌دهیم. فولادی‌ها دوست ندارند تیم‌شان بازی مستقیم انجام داده، توپ‌ها را بلند بفرستد و گل‌های اتفاقی بزند. همه دوست دارند فولاد فوتبال منطقی انجام داده و در فاز دفاعی و حمله نمایش خوبی داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: من ۳۵ سال تجربه کار در حرفه‌ام را دارم و در هفت کشور کار کرده‌ام. می‌دانم کسانی هستند که بخواهند پشتیبانی کرده یا انتقاد کنند. انتقاد سالم را دوست دارم، اما چیزی که مهم است، جوان بودن بازیکنان ما بوده که به خاطر احساسات‌شان لازم است که آرامش داشته باشند. بازیکنان جوان نیاز به زمان دارند تا فوتبالی که می‌خواهیم را به نمایش بگذارند.

سرمربی تیم فوتبال فولاد خوزستان در رابطه با تغییر دروازه‌بان تیمش عنوان کرد: گلرهای ما خوب هستند، اما سعی می‌کنیم به هر دو دروازه‌بان موقعیت بدهیم. در ایران هر دروازه‌بانی بیرون بماند، برایش سخت خواهد بود. جریانی ساخته‌ایم که هر بازیکنی حس کند حضورش مثمرثمر است. ما ۴ گلر داریم اما از نظر روحی و به خاطر تجربه باید یک گلر داشته باشیم. با این وجود، چون مدافعان و گلرمان اشتباه می‌کنند، مجبور هستیم از دروازه‌بان دیگری هم استفاده کنیم. در بعضی از بازی‌ها ممکن است یک اشتباه بوجود بیاید و توپ گل شود، اما در بازی با نساجی مازندران و استقلال، مدافعان و دروازه‌بان اشتباه کردند و موقعیت‌ها تبدیل به گل شد. نگاه‌مان این است که هر کسی در تمرین بهتر باشد، درون دروازه بایستد.

قطبی در خصوص امیر قلعه‌نویی عنوان کرد: قلعه‌نویی از قهرمانان فوتبال ایران است. او مانند الکس فرگوسن در ایران بوده و هر جایی رفته، موفق بوده است. او بلد است چطور مدیریت کند. بازی فردا مقابل قلعه‌نویی دیدار سختی است، اما تنها تیمی هستیم که تراکتورسازی را در تبریز و اینجا پرسپولیس را شکست دادیم و فردا می‌توانیم نتیجه خوبی کسب کنیم.

وی ادامه داد: جا دارد از مردم خوزستان درخواست کنم که برای دیدن بازی به ورزشگاه بیایند و از مردم ایران نیز می‌خواهم این بازی را از طریق رسانه‌ها ببینند و یک بازی تاریخی برای خوزستان و ایران شاهد باشند.

به گزارش تسنیم، به دلیل همزمانی پرواز تیم فوتبال سپاهان به اهواز با ساعت برگزاری نشست خبری، امیر قلعه‌نویی در این نشست حضور نیافت.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۵ )