رقابت‌های هفته نوزدهم لیگ برتر امروز (جمعه) با برگزاری ۴ دیدار از سرگرفته می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم, رقابت‌‌های هفته نوزدهم لیگ برتر, فردا (جمعه) با برگزاری ۴ دیدار و بعد از یک روز وقفه در شهر‌های اهواز, مشهد, قائم‌شهر و تبریز پیگیری می‌شود. جزئیات این دیدار‌ها به شرح زیر است:

استقلال خوزستان- صنعت نفت آبادان

یکی از دربی‌های استان خوزستان دیدار بین این دو تیم خواهد بود که همیشه از حساسیت‌های خاصی برخوردار است. استقلال خوزستان سابقه قهرمانی در لیگ برتر را دارد و در آن سو صنعت نفت با هواداران دوآتیشه و پرشورش یکی از تیم‌های ریشه‌دار فوتبال ایران به حساب می‌آید. البته شاید بتوان کفه ترازو را در مصاف حال حاضر دوتیم به سمت برزیلی‌های ایران سنگین‌تر دانست, چون نفتی‌ها تاکنون موفق شده‌اند ۱۸ امتیاز اندوخته کنند و با قرار گرفتن در رده یازدهم جدول حاشیه امنی برای خود داشته باشند. این تیم همچنین در هفته گذشته موفق شده مقابل تیم مدعی پدیده به تساوی برسد و این نشان از آمادگی خوب شاگردان پائولو سرجیو می‌دهد.

شرایط نسبتاً خوب صنعت نفت در آنسوی میدان و جایی که استقلال خوزستان حضور دارد, دیده نمی‌شود. تیم تحت هدایت کریم بوستانی با تنها ۶ امتیاز در قعر جدول رده‌بندی قرار دارد و شانس نخست سقوط به دسته پایین‌تر به حساب می‌آید. آبی‌پوشان جنوبی همچنین در هفته گذشته با ۲ گل از پرسپولیس شکست خورده‌اند. البته از این تیم خوزستانی ۶ امتیاز به دلیل حکم فیفا کسر شده است.

پدیده شهر خودرو- سپیدرود رشت

دیدار سرخپوشان بالای جدول و پائین جدول در مشهد می‌تواند جذابیت‌های خاص خودش را داشته باشد, بخصوص اینکه یحیی گل‌محمدی و علی کریمی که سال‌ها در کنارهم در پرسپولیس و تیم ملی بازی کرده‌اند, حالا روی نیمکت این تیم‌ها نشسته‌اند و باید در قامت مربی یکبار دیگر باهم مصاف کنند. تیم فوتبال پدیده که با ۳۵ امتیاز در رده سوم جدول قرار دارد و یکی از مدعیان کسب عنوان قهرمانی به حساب می‌آید, در بازی قبلی خود مقابل صنعت نفت ۲ امتیاز از دست داده و برابر سپیدرود به چیزی جز برد فکر نمی‌کند. یحیی گل‌محمدی تیمش را برای این بازی با ترکیبی به میدان خواهد فرستاد که سه امتیاز میدان را ازآن خودش کند تا بیشتر از این فاصله‌اش با پرسپولیس و سپاهان بیشتر نشود. اهمیت این بازی و سه امتیازش را می‌توان از رایگان اعلام شدن تماشای این بازی برای هواداران پدیده فهمید.

در طرف دیگر تیم فوتبال سپیدرود که امسال نیز مانند فصل گذشته خیلی زود به دنبال سقوط نکردن است, امروز قطعاً‌ بازی سختی در مشهد مقابل بازیکنان پرانرژی و تفکرات یحیی گل‌محمدی در پیش دارد. البته سپیدرودی‌ها در این فصل بازی‌های خوبی مقابل تیم‌های مطرح و آماده لیگ به نمایش گذاشته‌اند و همین عامل باعث شده تا تیم علی کریمی را نتوان مقابل پدیده از پیش باخته بدانیم. سپیدورد که در هفته قبل مقابل ماشین‌‌سازی تن به تساوی داده است با ۱۲ امتیاز در رده پانزدهم جدول قرار گرفته و شاید کسب یک امتیاز در این بازی سخت خارج از خانه برای هواداران پرشمار این تیم سوغاتی شیرینی به حساب بیاید.

نساجی مازندران- فولاد خوزستان

دیدار نساجی و فولاد مصاف شمال و جنوب لیگ برتر به حساب می‌آید, دیداری که فولاد باید از هوای مطبوع و بهاری حال حاضر اهواز دل بکند و در شمال کشور به مصاف نساجی سخت‌کوش برود. تیم فوتبال فولاد که بعد از آمدن افشین قطبی به نوعی متحول شده و در ۴ بازی گذشته به ۳ پیروزی و یک تساوی رسیده, با ۲۵ امتیاز در رده ششم جدول قرار گرفته است. این تیم با سرعت بالایی دارد خود را برای حضور در بین مدعیان کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا آماده می‌کند. فولادی‌ها در بازی قبل نفت مسجد سلیمان را با یک گل پشت سر گذاشتند و پیش از این نیز مقابل تراکتورسازی و پرسپولیس هم به پیروزی رسیده‌اند تا دیگر همگان روی این تیم پرهوادار حساب دیگری باز کنند.

نساجی اما با ۱۸ امتیاز و قرار گرفتن در رده دهم جزو تیم‌های میانه جدول است که تلاش می‌کند, روند متعادلش را حفظ و نیم نگاهی هم به رتبه‌های بالا جدول داشته باشد. این تیم که بعد جدایی جواد نکونام توسط مجید جلالی اداره می‌شود, در بازی پیش مقابل پارس جنوبی با نتیجه ۳ بر یک شکست خورده است. البته نکته مثبت این تیم در بازی مقابل فولاد, برگزاری بازی در ورزشگاه شهید وطنی قائم‌شهر و حمایت هوادارانش است که می‌تواند کار را برای تیم آماده فولاد سخت کند.

ماشین‌سازی‌تبریز- پیکان

در دیگر دیدار روز دوم رقابت‌های هفته نوزدهم, تیم‌های ماشین‌سازی و پیکان در تبریز مقابل هم صف‌آرایی می‌کنند. ماشین سازی که به نسبت پیکان شرایط بهتری را در مسابقات دارد در هفته قبل مقابل سپیدورد و در لحظات پایانی بازی به تساوی رضایت داده است. این تیم تاکنون ۲۱ امتیاز کسب کرده و در رده هشتم جدول قرار گرفته است, جایگاهی که برای تیمی مانند ماشین‌سازی یک رده ایده‌آل به حساب می‌آید.

شرایط پیکان اما به نسبت ماشین‌سازی خیلی متفاوت است. این تیم در ۷ بازی گذشته‌ای که در لیگ برتر به میدان رفته, با شکست از زمین خارج شده است. ناکامی‌ که گریبانگیر نماینده تهران در لیگ برتر شده و این تیم را به رتبه دوازدهم جدول رسانده است. حسین فرکی تازه اضافه شده با پیکان شانزده امتیازی مقابل ماشین‌سازی به دنبال شکست این طلسم است تا بتواند شرایط روحی و روانی تیمش را تغییر و برای بازی‌های آینده ارتقا دهد.

برنامه کلی رقابت‌های هفته نوزدهم لیگ برتر به شرح زیر است:

جمعه - ۳ اسفند ۹۷

* استقلال خوزستان - صنعت نفت آبادان، ساعت ۱۵، ورزشگاه غدیر داور: رضا کرمانشاهی کمک‌ها: محمدرسول ذورقی و محسن سلطانی کمک داوران اضافی: روح‌الله شریفی و عبدالنبی پورخلف داور چهارم: رضا قیم ناظر: زاهد بحرینی

* پدیده مشهد - سپیدرود رشت، ساعت ۱۵:۳۰، ورزشگاه امام رضا (ع) داور : علی صفایی کمک‌ها: محمدرضا منصوری و فرزاد بهرامی کمک داوران اضافی: علیرضا فغانی و علی‌اصغر مومنی داور چهارم: یوسف مغروری ناظر: علی خسروی

* نساجی مازندران - فولاد خوزستان، ساعت ۱۵:۳۰، ورزشگاه شهید وطنی قائمشهر داور: پیام حیدری کمک‌ها: رضا سخندان و بابک عباسقلی‌زاده کمک داوران اضافی: علی بای و جواد محمدی داور چهارم: مهدی سیفی ناظر: محمود رفیعی

* ماشین‌سازی تبریز - پیکان تهران، ساعت ۱۵:۳۰، ورزشگاه بنیان دیزل داور: شاهو اصلانی کمک‌ها: محمدرضا مدیرروستا و محمدعلی پورمتقی کمک داوران اضافی: محمدباقر پورباقر و مجید محمدی داور چهارم: مهرداد نجفی ناظر: حسین نجاتی

شنبه - ۴ اسفند ۹۷

* نفت مسجدسلیمان - پرسپولیس، ساعت ۱۶، ورزشگاه بهنام محمدی داور: حسین زرگر کمک‌ها: سعید علی‌نژادیان و جواد مداح کمک داوران اضافی: محمدرضا اکبریان و کوپال ناظمی داور چهارم: قهرمان نجفی ناظر: فریدون اصفهانیان

یکشنبه - ۵ اسفند ۹۷

* سایپای تهران - تراکتورسازی تبریز، ساعت ۱۶، ورزشگاه شهدای شهرقدس داور: وحید کاظمی کمک‌ها: سعید قاسمی و محمد عطایی کمک داوران اضافی: حسین زیاری و حسین زمانی داور چهارم: تورج عیوض‌محمدی ناظر: حسن کامرانی فر

همچنین تیم فوتبال استقلال در نخستین بازی هفته روز چهارشنبه با دو گل از سد پارس جنوبی جم گذشته است.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.