سرمربی بلژیکی تراکتورسازی می‌گوید تیمش با آنالیز درست از استقلال توانست این تیم را شکست دهد.

به گزارش ایسنا، جرج لیکنز پس از پیروزی یک بر صفر تیمش مقابل استقلال در نشست خبری اظهار کرد: یک پیروزی بزرگ را به دست آوردیم. این پیروزی بزرگ بود چون بیشتر از ۸۰ هزار هوادار تراکتورسازی در ورزشگاه بودند. امروز بازی سنگینی را دیدیم. بازی خوبی بود. استقلال تیم بزرگی است و شفر تیم خوبی در اختیار دارد. امروز نشان دادیم چطور می‌توان بازی را خوب انجام داد. امروز دیدیم که در بازی‌های بزرگ جزئیات تاثیر گذار هستند و ما از این موضوع استفاده کردیم و بردیم. بازی از نظر تاکتیکی سطح بالای داشت. آنالیز ما از استقلال درست بود و بازی را کنترل کردیم و به پیروزی رسیدیم.

او ادامه داد: امروز بهترین بازیکن ما عبدالله‌زاده بود که وارد زمین شد و به توپ ضربه‌ای نزد (به شوخی). هفته قبل احسان حاج صفی اشتباه کرد اما دیدید که او در فاصله کوتاهی خودش را تغییر داد و توانست چقدر خوب بازی کند. امروز بازی بدون توپ ما اهمیت داشت. فشار هافبک‌های دو تیم روی هم زیاد بود. این برد برای ما مهم و حیاتی بود. خیلی به خودم می‌بالم و افتخار می‌کنم که این برد با حضور ۸۰ هزار هوادار به دست آمد. این برد را به هواداران و زنوزی تقدیم می‌کنم. استقلال واقعاً تیم خوب و عالی است. برای بردن استقلال باید عملکرد خوبی از خودمان نشان می‌دادیم.

سرمربی تراکتورسازی در واکنش به این سوال که چرا در طول بازی تعویض نکرد و فقط یک بازیکن را در دقیقه ۹۳ به میدان آورد تاکید کرد: نمی‌توانستیم تغییرات زیادی انجام دهیم. می‌خواستیم یک دفاع به تیم اضافه کنیم که از هر گونه اتفاق ناخواسته در محوطه جلوگیری کنیم ولی بازی خوبی بود و بردیم. این هفته هم یک برنامه داریم که یک بازی تدارکاتی انجام دهیم و کسانی که بازی نکردند برای بازی بعد آماده شوند.

لیکنز همچنین گفت: همانطور که می‌بیند استقبال هواداران از ما عالی بود اما اول از همه باید تمرکز خودمان را حفظ کنیم و به هدفمان برسیم. باید از احساسی شدن بازیکنان جلوگیری کنیم تا با داور و بازیکنان حریف وارد چالش نشوند. همانطور که دیدید بازی فرصت‌های کمی داشت و از یک اشتباه استفاده کنیم و به هدفمان برسیم.

او اضافه کرد: در بعضی از صحنه‌ها نباید اشتباه می‌کردیم اما این اتفاق افتاد چون سطح فنی حریف بالا بود. خوشحالم سه امتیاز را گرفتیم و سزاوار برد بودیم. به نظرم عملکرد اشکان دژاگه عالی بود. ما در نیمه اول در ارسال یکسری پاس‌ها اشتباه داشتیم اما در نیمه دوم این اشتباهات کم شد و به برد رسیدیم. وقتی همه چیز خوب است نیازی برای ایجاد تغییر نمی بینم.

سرمربی تراکتورسازی با بیان اینکه انتظارات از تیمش زیاد است، افزود: فکر نمی‌کنم تا به حال تراکتورسازی به قهرمانی دست پیدا کرده باشد. من این تجربه را در ترابزون اسپور داشتم. در ۲۰ سال اخیر قهرمان نشده بودند اما فقط می‌گفتند باید قهرمان شویم. فراموش نکنید که زنوزی فقط شش ماه است که تیم را خریداری کرده است. ما نیاز به زمان بیشتری داریم تا به سطح حرفه ای برسیم.

وی تاکید کرد: این باشگاه هواداران بسیاری دارد ولی باید خودمان را کنترل کنیم. مسائلی است که باید در آینده ایجاد کنیم تا بهتر شویم. این مسائل قابل ذکر نیستند ولی با زنوزی مطرح می‌کنم. آقای زنوزی جاه طلب است و من دوست دارم از تجربیاتم برای رسیدن او به اهدافش استفاده کنم. همانطور که می‌دانید عملکرد ما در نیمه اول مثل نیمه دوم نبود ولی همین که بازیکنان استرس نداشتند خوب بود. در نیمه دوم کار ما رو به رشد بود و همین باری ما خوشحال کننده است.

لیکنز همچنین خاطرنشان کرد: ممکن بود در ثانیه‌های پایانی حریف به گل برسد. همانطور که در هفته گذشته در ثانیه‌های پایانی گل خوردیم. من به خورشیدی تبریک میگویم که کنترل خوبی روی بازی داشت و توانست بازی را اداره کند. درست است که سه امتیاز را گرفتیم اما این پایان کار نیست و باید بیشتر کار کنیم. مالک باشگاه می‌تواند به من مرخصی بدهد و من برگردم و کار را ادامه دهم.

سرمربی تراکتورسازی گفت: ما جلوی استقلال بازی کردیم و می‌توانستیم بازنده باشیم. قطعاً دوست داشتیم گل دوم و سوم و چهارم را بزنیم ولی با مسی صحبت کردم که بیاید اینجا. نمی‌دانم برای سال بعد قبول می‌کند یا خیر. اگر بخواهید منفی نگاه کنید ممکن بود گل بخوریم. اگر هفته گذشته گل دوم را می‌زدیم با وجود اشتباه هم برنده می‌شدیم. وقتی در زندگی مثبت فکر کنید اتفاقات خوب برای شما رخ می‌دهد. زمانی که رانندگی می‌کنید و ترس در وجودتان باشد احتمال تصادف زیاد است. از نظر من بازیکنان از تجربه خود استفاده کردند و اشتباه هفته گذشته را مرتکب نشدند و بازی را بردیم.

وی درباره کنترل شدن استوکس توسط استقلالی‌ها گفت: تیم من فقط استوکس نیست. ۲۵ بازیکن داریم که در تیم تأثیرگذار هستند. استقلال هم ۲۵ بازیکن سطح بالا دارد. من می دانم فشار روی استوکس زیاد است. با مهاجمان زیادی کار کردم. باید به او کمک کنیم که کار خودش را بکند. کسانی که کنار او بازی می‌کنند، فرصت دارند به گل برسند. یک تیم فقط به مهاجم هدف متکی نیست. سوگیتا مثل یک ماراتن بود. امروز به هدفمان رسیدیم.

لیکنز ادامه داد: من با لوکاکو کار کردم. زمانی که از اندرلخت جدا شد و به چلسی رفت، در ۱۸ سالگی بهترین گلزن لیگ بلژیک بود. زمانی که مورینیو در چلسی بود در ۱۸ سالگی و به خاطر فشار زیاد عملکرد خوبی نداشت. او در اورتون سه سال بازی کرد و دوباره به منچستری رفت که مورینیو در آن بود. از نظر من تراکتورسازی می‌تواند با سه سیستم بازی کند. تیم ملی بلژیک هم می‌تواند با سه و چهار مدافع بازی کند.

سرمربی تراکتورسازی خاطرنشان کرد: در جریان بازی مرتب سیستم تیم عوض شد. می‌دانم انتظارات زیاد است و زندگی آن‌ها فوتبال و تراکتورسازی است و امشب هواداران تیم‌مان مهمانی بزرگی خواهند داشت. امروز یک مهمان ویژه دارم. سفیر بلژیک از تهران به اینجا آمد و من امروز با افتخار به او می‌گویم که بازی را بردم. باید لباس‌هایم را عوض کنم و به قرارم برسم.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.