مهاجم سابق تیم ملی فوتبال ایران از فراز و نشیب های چند سال اخیر خود در تیم ملی ایران و فوتبال باشگاهی اش گفت.

به گزارش ایسنا و به نقل از سایت رقابت‌های لیگ استرالیا، رضا قوچان نژاد در جام جهانی سابقه گلزنی دارد و برابر بعضی از بهترین بازیکنان جهان نیز بازی کرده است. با این حال او امیدوار است در ادامه در تیم سیدنی اتفاقات بزرگی برای خود و تیمش رقم بزند.

او جمعه اخیر در بازی تیمش برابر بریزبین برای اولین بار با سیدنی به میدان رفت ولی تیمش با نتیجه ۲ بر یک شکست خورد. قوچان نژاد اکنون امیدوار است هم در لیگ و هم در لیگ قهرمانان مهره کلیدی برای تیمش باشد.

هر چند قوچان نژاد در ایران به دنیا آمده، ولی بیشتر عمر خود را در هلند سپری کرد و حتی برای تیم‌های پایه هلند نیز به میدان رفت، ولی یک تماس از کارلوس کی‌روش در سال ۲۰۱۲ همه چیز را تغییر داد و باعث شد تا این بازیکن به تیم ملی ایران بپیوندد، جایی که موفق شد ۱۶ گل از جمله یک گل در جام جهانی به ثمر برساند.

او درباره حضور در جام جهانی گفت: وقتی بچه بودم همیشه آرزو داشتم در جام جهانی فوتبال بازی کنم. تجربه گران‌بهایی بود که در این رویداد مهم بتوانم بازی کنم، جایی که تمام دنیا شما را می‌بینند و البته فرصت بازی برابر بهترین‌های جهان را به دست می‌آورید. در آن لحظه شما نمی‌دانید چه اتفاقاتی رخ داده است ولی بعد از اتمام جام جهانی می‌فهمید که در چه تورنمنتی و چه جایگاهی بازی کردید. قطعاً من تا آخر عمر حضور در جام جهانی را فراموش نخواهم کرد. گلزنی برابر بوسنی نیز یکی از خاطرات خوب زندگی ورزشی من محسوب می‌شود. این گلی بود که دیگر هیچ‌کس نمی‌تواند از شما بگیرد و برای همیشه به آن افتخار خواهم کرد.

قوچان نژاد در فوتبال هلند و کشورهایی چون انگلیس، کویت و اخیراً قبرس به میدان رفته و تجارب زیادی از بازی در سطح بین‌المللی دارد. او در این‌باره اضافه کرد: من برابر بازیکنان بزرگی چون لیونل مسی و زلاتان ایبراهیموویچ بازی کرده‌ام. اینها نام‌های بزرگی هستند و بازی کردن برابر این بازیکنان بزرگ افتخار محسوب می‌شود. آن لحظات که برابر این بازیکنان بزرگ بازی کردم را فراموش نخواهم کرد.

حضور قوچان نژاد در استرالیا در تیم سیدنی، اولین بازی نیست که او در این کشور بوده است. او در جام ملت‌های ۲۰۱۵ نیز در ترکیب تیم ملی ایران در استرالیا به میدان رفت.

مهاجم سابق تیم ملی ایران در پایان درباره حضور در تیم سیدنی گفت: من برای خوش گذرانی به سیدنی نیامده‌ام و هدف اصلی من کمک به تیم در راه رسیدن به موفقیت در لیگ و لیگ قهرمانان است. اگر چند روز استراحت داشته باشم حتماً با خانواده‌ام به سراسر سیدنی خواهم رفت ولی زمان زیادی برای این کارها است و الان تمام تمرکز من روی تیم است. اینجا هستم که تمام تلاش خودم را برای موفقیت تیم انجام دهم و بتوانم برای تیمم گلزنی کنم. همیشه چنین چالش‌هایی داشتم که به فضای جدید بروم و چیزهای جدیدی را تجربه کنم. باید تمام تلاش خودم را اکنون در تیم سیدنی به کار بگیرم.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.