بازیکن سابق تیم ملی ایران گفت: کی‌روش یک مربی صاحب سبک و باکلاس است که خدمات زیادی به فوتبال ایران داشته و با او یکی از شانس‌های اصلی قهرمانی در جام ملت‌های آسیا هستیم.

قاسم دهنوی در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص انتقادات صورت گرفته از کارلوس کی‌روش و تیمش در روزهای اخیر اظهار کرد: مدتی در دوران کارلوس کی‌روش به تیم ملی دعوت می‌شدم و به چشم خودم دیدم که چقدر این سرمربی، با دانش است و تمام برنامه‌ریزی‌هایش دقیق و منسجم است. همه می‌دانند که در دوران هفت، هشت ساله کی‌روش فوتبال ما چقدر پیشرفت کرده و کم‌لطفی است اگر بخواهیم برای این که در برخی مباحث با او به مشکل خورده‌ایم، کارنامه و عملکرد درخشانش را زیر سوال ببریم.

بازیکن سابق پرسپولیس تصریح کرد: در بازه زمانی ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۳ به تیم ملی دعوت می‌شدم. یکی از معدود کسانی که بدون ریا و کاملا صادقانه برای فوتبال ما کار کرده، همین کارلوس کی‌روش است. شرایط ما در دوران پیش از کی‌روش چطور بود؟ خیلی از دلال‌بازی‌ها منتفی شد و بازیکنان سفارشی با ورود کی‌روش دستشان از تیم ملی کوتاه ماند. این همه لژیونری که امروز فوتبال ایران دارد از کجا آمده‌اند؟ مگر تا قبل از حضور کی‌روش، قطر و امارات و ... پاتوق بازیکنان ایرانی نبود؟

دهنوی گفت: کی‌روش یک مربی کامل و دارای کارنامه بود که وارد فوتبال ایران شد و توانست خیلی از مشکلات فوتبال ایران را رفع کند. از لحاظ شخصیتی آیا ابرقدرت نیستیم؟ آیا از ما نمی‌ترسند؟ از ژاپن تا کره جنوبی همه ما را به عنوان رقیب اصلی می‌شناسند، در چنین شرایطی کم لطفی نیست که این حرف‌های عجیب و انتقادات عجیب‌تر مطرح می‌شود؟

وی در ادامه گفت: سر صحبتی که اشتباه ترجمه شده‌ بود، یک نفر سعی کرد با احساسات مردم بازی کند. چرا؟ چرا به خدمات کی‌روش به فوتبال ایران نگاه نکردند؟ لباس‌های باکیفیتی که به تیم ملی رسیده اگر کی‌روش فشار نمی‌آورد، به تیم ملی می‌رسید؟ شخصیت تیم ما با کی‌روش بالا رفت و او اجازه نداد بحث باج و ... در تیم ملی مطرح شود. همین موضوع سبب شده تا این مربی، دشمنانی داشته‎‌باشد.

بازیکن سابق تیم‌های پرسپولیس، تراکتورسازی، ذوب‌آهن، صبا، مس کرمان و ... خاطرنشان کرد: زمانی که کی‌روش وارد فوتبال ایران شد، دستمزدش چقدر بود؟ الان چقدر است؟ آیا مقصر کی‌روش است که ارزش پول ما در این سال‌ها کاهش یافته؟ بد است که برخی افراد با سبک‌بازی، ادای بودن با مردم را در می‌آورند و سعی می‌کنند با گریه و اشک، مردم را به سمت خود بکشند. کارنامه هر فرد مشخص است و خوشبختانه به لطف فضای مجازی، دیگر دوره زمانه پنهان‌کاری گذشته و مردم از همه چیز خبر دارند.

دهنوی گفت: کدام یک از مدعیان امروز، از جیبش پول درآورده و برای کشور و مردم خرج کرده؟ منظور من خرج از جیب خود است و کاری به کمپین و پول گرفتن از مردم ندارم. در میان جامعه فوتبال ایران، علی دایی به معنای واقعی کلمه یک الگو است زیرا با وی کار کرده‌ام و می‌دانم که چه انسان بزرگی است. کی‌روش هم که شخصیت و کارنامه‌اش نیازی به تعریف ندارد و بارها دیدم که برای مردم چه کرد.

وی تصریح کرد: اگر کی‌روش را از دست بدهیم دقیقا به هشت سال قبل برمی‌گردیم. خیلی از پیشکسوتان فوتبال در مورد واقعیت‌ها صحبت کردند و نمی‌خواهم دوباره به این مسائل بپردازم اما سوال اینجاست که چرا باید عادل فردوسی‌پور حذف شود؟ حیف نیست سرمایه‌ای مثل عادل فردوسی‌پور داشته‌باشیم و از آن استفاده نکنیم؟ با کمرنگ کردن حضور عادل در این تورنمنت چه چیزی را ثابت کردید؟ در جای‌جای دنیا از سرمایه‌ها و شخصیت‌های مفید استفاده می‌شود و اینجا در صدا و سیمای کشور ما مشخص نیست دقیقا به دنبال چه چیزی بودند که عادل را با این همه مخاطب حذف کردند.

بازیکن سابق تیم ملی فوتبال ایران در خصوص شانس تیم ملی برای قهرمانی در جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ گفت: تاکنون تیم ملی خیلی خوب کار کرده و توانسته‌ایم به نظرم بهترین تیم مسابقات باشیم. امیدوارم این روند با تلاش بازیکنان ادامه یابد و در نهایت به قهرمانی آسیا برسیم. با کی‌روش شانس زیادی برای قهرمانی داریم اما باید پله‌پله پیش برویم. فعلا هدف اصلی بازیکنان تیم ملی باید شکست چین باشد.

دهنوی گفت: چین تیم خوب و جانداری نشان داده و با مارچلو لیپی جزو تیم‌های گردن کلفت جام است اما ما ایران هستیم و علاوه بر تکنیک و تاکتیک، شخصیت بالایی داریم.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۳۶ )