رضا گل‌محمدی، مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران گفت که برای احیای تیم فوتبال پاس تهران باید امتیاز یک تیم دسته اولی خریداری شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، رضا گل‌محمدی درباره احیای تیم فوتبال پاس اظهار داشت: پاس باشگاهی باقدمت است و در سال‌های نه چندان دور، قطب سوم فوتبال ما بوده است. با تصمیمات غیرکارشناسی، این تیم به سرنوشتی دچار شد که از آن اطلاع دارید. حدود یک سال با مسئولان و پیشکسوتان پاس جلسات متعددی برگزار کردیم. این افراد از سرنوشت تیم ابراز ناراحتی کردند و ما تمایل داشتیم که پاس را به هر شکلی احیا کنیم. با هماهنگی‌های صورت گرفته و جلسه با بزرگان باشگاه پاس چون مناجاتی و فرکی، قرار شد نشستی با وزیر ورزش برگزار کنیم که این جلسه، هفته گذشته برگزار شد.

وی ادامه داد: وزیر ورزش و جوانان از این امر بسیار استقبال کرد و ضمن ابراز ناراحتی از بلایی که سر پاس آمد، دستور داد که اقدامات لازم برای احیای پاس انجام شود. او دستور داد کارگروهی زیر نظر داورزنی تشکیل شود و من هم باید شرایط برگزاری آن را فراهم کنم. اقدامات ممکن برای احیای پاس باید با افراد تأثیرگذار نیروی انتظامی، ستاد تربیت بدنی نیروهای مسلح، هیئت فوتبال استان تهران و وزارت ورزش و جوانان صورت بگیرد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران در پاسخ به این پرسش که آیا پاس همدان قرار است به تهران منتقل شود یا خیر، تصریح کرد: پاس همدان در لیگ دسته سوم است و اگر به لیگ دسته اول بازگردد، چهار سال طول می‌کشد. باید از لیگ دسته اول اقدام کنیم که رایزنی‌های لازم در این باره صورت گرفته است. حداقل باید امتیاز یک تیم در لیگ یک خریده شود. باید با هماهنگی مسئولان محترم، بتوانیم حمایت‌های نیروی انتظامی را داشته باشیم. باید با حمایت‌های وزارت ورزش و جوانان، فدراسیون فوتبال و اداره کل ورزش و جوانان، پاس را در تهران احیا کنیم.

سقوط؛ نتیجه حاتم‌بخشی مدیران از «پاس» دادن تیم‌ها

گل‌محمدی که با برنامه تهران ورزشی رادیو تهران گفت‌وگو می‌کرد، در پاسخ به این پرسش که آیا از وزارت ورزش قول صددرصدی برای این موضوع گرفته شده است یا خیر، خاطرنشان کرد: بله. ما دستور و قول این موضوع را گرفتیم و در کارگروهی که تشکیل می‌شود، برای احیای پاس تلاش می‌کنیم. برای اتخاذ این تصمیم به سه ضلع مثلث نیاز داریم که دو ضلع با آن موافق هستند. برای آن یک ضلع که نیروی انتظامی است، توافقات اولیه صورت گرفته و می‌خواهیم این نهاد از این کار حمایت کند. سلطانی‌فر خودش مسئولیت این بخش را پذیرفت و گفت که با سردار اشتری (فرمانده نیروی انتظامی) و سایر مسئولان هماهنگ می‌کند. تربیت بدنی نیروهای مسلح هم باید با احیای پاس موافقت کند که موافقت اولیه آن گرفته شد.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا تاریخی برای حضور پاس در لیگ دسته اول مشخص شده است یا خیر، گفت: خیر. قرار بود اقدامات اولیه انجام شود و گزارش آن را به وزیر ورزش و جوانان اعلام کنیم. من الان در وزارت ورزش هستم و بحث تعیین اعضای کارگروه را نزد داورزنی پیگیری می‌کنم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران در مورد تبلیغاتی بودن طرح موضوعاتی چون احیای باشگاه پاس تهران اظهار داشت: یک سال و نیم است که در این باره اقدام می‌کنم و گزارشی در رسانه‌ها مطرح نکردم. قول می‌دهم من و وزارت ورزش و جوانان به دنبال کار تبلیغاتی نیستیم. جلسات اولیه را در استان تهران و با پیشکسوتان برگزار کردیم. کدام‌یک از این پیشکسوتان از کار تبلیغاتی منتفع می‌شوند؟

«با فرار رو به جلوی بسیاری از دوستان، مقصر انحلال نفت مشخص نشد و برخی خودشان را تبرئه کردند.»، گل‌محمدی در پاسخ به این پرسش که چرا تلاشی برای بهبود شرایط تیم‌های فوتبال نفت و راه‌آهن تهران در سال‌های گذشته انجام نشد، ضمن بیان این جمله تصریح کرد: از شما به عنوان یک رسانه مؤثر می‌خواهم این اقدامات را تا پایان رصد و پس از مشاهده نتیجه نهایی، آن را آسیب‌شناسی کنید. رسانه‌ها در این موضوعات که بیشتر به صورت خبری مطرح می‌شود، نتیجه نهایی را دنبال نمی‌کنند. نگرانی شما به حق است و ما وظیفه داریم که این موضوعات را تا پایان پیگیری کنیم. در مورد نفت و موارد دیگر که اتفاق افتاد، چرا کسی افراد تأثیرگذار را به عنوان مقصر معرفی نکرد؟

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.