یک شرکت رسانه‌ای معروف قطری که حق پخش انحصاری برخی از بازی‌های فوتبال اروپا از جمله ایتالیا را دارد، به ایتالیایی‌ها در خصوص برقراری رابطه تجاری با سعودی‌ها هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، شبکه beIN قطر خواهان برگزاری دیدار سوپرجام ایتالیا میان تیم‌های یوونتوس و میلان در محلی به جز عربستان سعودی شد. این بازی قرار است ۴ روز دیگر در شهر جده عربستان برگزار شود و بنا به دلایلی جنجال‌های فراوانی در خصوص محل برگزاری آن وجود دارد.

در ابتدا به دلیل قتل خبرنگار اخراجی اهل عربستان جمال خاشقجی و پس از آن محدودیت‌هایی که در خصوص حضور زنان در ورزشگاه جده وجود دارد، اعتراض‌هایی نسبت به برگزاری این بازی در عربستان سعودی وجود داشت. اکنون شبکه beIN Sports هم از مسئولان سری A درخواست کرده که قید برگزاری بازی سوپرجام فوتبال ایتالیا در جده را بزنند تا موضع مخالف خود را نسبت به توطئه‌ سعودی‌ها نشان دهند.

یوسف العبیدی، مدیر اجرایی شبکه beIN Sports با نادرست خواندن ادعاهای مسئولان سری A‌ در این خصوص که برگزاری سوپرجام ایتالیا در جده مبلغ شعار «ساخت ایتالیا بر اساس ارزش‌های ایتالیایی» است، نامه‌ای به لوئیجی دی‌سیرو، رئیس سری A ارسال کرده و در آن نوشته است: این بازی در حقیقت تنها مبلغ شعار «دزدیده شده توسط عربستان سعودی» است.

یک عملیات سرقت که نزدیک به ۱۸ ماه به طول انجامیده، منجر به آن شده که یک شبکه تلویزیونی به نام «beoutQ» (شبکه‌ای که از نامش مشخص است برای ضدتبلیغ و دشمنی علیه قطری‌ها است) حقوق انحصاری شبکه beIN‌ برای پخش بازی‌های اروپایی در منطقه «منا» شامل بازی‌های سری A، لالیگا، لیگ برتر، لیگ قهرمانان اروپا و جام جهانی فوتبال را سرقت کند. این عملیات که مقر فرماندهی آن در ریاض است، با گذاشتن لوگوی خود روی لوگوی شبکه beIN‌ اقدام به سرقت و پخش بازی‌های لیگ‌های اروپایی به نام خود از طریق ماهواره عربست که تحت تملک سعود‌ی‌ها قرار دارد، کرده است. شبکه beoutQ در ماه آگوست سال ۲۰۱۷ و به دنبال قطع روابط دیپلماتیک میان عربستان سعودی و قطر فعالیت خود را آغاز کرد و به این ترتیب جای شبکه beIN‌ را در ماهواره عربست گرفت.

العبیدی با اشاره به نامه‌ای که سال گذشته توسط مارکو بروندلی، رئیس سابق سری A دریافت شد، افزود: اگرچه نامه ارسال شده وانمود می‌کند که سری A در خط مقدم مبارزه با دزدی است، در آن یک بار به موضوع صلی مد نظر ما پرداخته نشده که آن شبکه beoutQ، به عنوان سازمان‌یافته‌ترین عملیات دزدی که تا کنون دیده شده، اشاره‌ای نداشته، عملیاتی که توسط عربستان سعودی پشتیبانی می‌شود.

العبیدی همچنین خواهان آن شد که لیگ ایتالیا در آستانه بازی سوپرجام ایتالیا، بیانیه‌ای رسمی منتشر شد و در آن از مقامات سعودی بخواهد که عملیات سرقت‌شان را متوقف و بازی سوپرجام را در محل غیر از عربستان سعود برگزار کنند تا به این ترتیب به گروهی ملحق شوند که برای مبارزه قانونی علیه شبکه beoutQ اقدام کرده‌اند، گروهی که انتظار می‌رود فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا را نیز دربرگیرد.

رئیس شبکه beIN‌ در ادامه نامه‌اش به رئیس سری A برگزاری بازی سوپرجام در عربستان سعود را شلیک گلوله به پای خود توصیف کرده و نوشته: عربستان سعودی برای ۱۸ ماه به صورت فعالانه از عملیات سرقت در دنیای ورزش حمایت کرده که این نادیده گرفتن جنبه‌های تجاری بلند مدت دارنده حق پخش بازی‌های سری A در سطح دنیاست. تا زمانی که به قانون‌شکنی عربستان سعودی رسیدگی نشود، یکی از مهمترین منابع درآمدزایی سری A لطمات سنگینی خواهد خورد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.