بازیکن سابق تیم ملی گفت: مدافعین تیم ملی باید آرامش خود را حفظ کرده و به راحتی از داور کارت زرد دریافت نکنند.

رضا ترابیان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر در خصوص عملکرد تیم ملی مقابل یمن اظهار داشت: تیم ملی کشورمان شروع خوبی داشت. با توجه به اینکه خیلی‌ها از این تیم انتظار زیادی داشتند، اما ملی‌پوشان ما توانستند یک بازی خوب را برابر یمن انجام داده و به یک پیروزی پر گل دست پیدا کنند.

وی ادامه داد: با اینکه تیم ملی تدارکات خوبی نداشت و بازی‌های سنگینی را هم برگزار نکرد، اما تیم ما به دلیل جوانی و تجربه‌ی بالا، توانست شروع موفقی در جام ملت‌ها داشته باشد.

ترابیان افزود: اگر بازیکنان ما بتوانند این روند را برای دیدارهای بعدی‌شان حفظ کنند، مطمئناً می‌توانند یکی از گزینه‌های اصلی قهرمانی در پایان این جام باشند.

وی در خصوص دیدار روز شنبه ایران برابر ویتنام گفت: اگر چنین تفکری داشته باشیم که به راحتی این تیم را شکست می‌دهیم، به مشکل برخواهیم خورد. همانطور که عراق هم با این تفکر به مصاف ویتنام رفت، دچار دردسر شد و در دقایق پایانی توانست سه امتیاز را کسب کند. ما باید فکر کنیم که این بازی هم اولین بازی ما است، همانطور که مقابل یمن قرار گرفتیم برابر ویتنام هم به میدان رفته و با پیروزی در این دیدار و کسب ۶ امتیاز، صعود خود را به دورِ بعد حتمی کنیم و بازی با عراق را بیشتر یک بازی تشریفاتی برای خودمان بپنداریم.

بازیکن سابق تیم ملی در مورد انتقادی که نسبت به مدافعان تیم ملی در مورد خطرناک بازی کردن آنها می‌شود، افزود: کادر فنی باید مدافعان تیم ملی را توجیه کند که این تورنمنت طولانی است و تنها یک یا دو بازی در آن انجام نمی‌شود که بخواهند این‌چنین خشن بازی کرده و بی‌دلیل از داور کارت زرد بگیرند. مدافعان تیم ملی باید صبور باشند، آرامش خود را حفظ کنند زیرا هر کارتی که آنها می‌گیرند، هم به ضرر خودشان است و هم به ضرر تیم ملی و می‌تواند در حساس‌ترین دیدارها برای ایران دردسرساز شود.

ترابیان در پاسخ به این پرسش که سطح بازی‌ها را در اولین دیدارها چگونه دیدید؟ گفت: به اعتقاد من با توجه به اینکه همه تیم‌ها به تازگی دور هم جمع شده، هنوز نتوانسته‌اند به خوبی خود را پیدا کنند، از سطح بالایی برخوردار نبوده ولی مطمئناً در دیدارهای آینده، این شرایط فرق خواهد کرد و تیم‌ها می‌توانند با هماهنگی و آمادگی بیشتر، بازی‌های قابل قبول‌تری از خود ارائه دهند. نتایج ضعیف استرالیا، سوریه و کره جنوبی نشانگر این موضوع است و شاید تنها تیم‌هایی مثل عربستان و ایران بودند که توانستند در اولین بازی خود به یک برد پرگل دست پیدا کرده و قدرت خود را به رخ دیگر حریفان بکشند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: تنها عامل موفقیت تیم ملی، وحدت و همدلی، آرامش و صبور بودن در بازی است و امیدوارم دیگر شاهد اشتباهات بد از مدافعان خود نباشیم زیرا این موضوع می‌تواند به شدت به فوتبال ما ضربه زده و ما را یکبار دیگر از رسیدن به قهرمانی محروم کند.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۵ )