داود رفعتی، رئیس دپارتمان داوری فدراسیون فوتبال تأکید کرد، داور دیدار پرسپولیس - پیکان به خوبی توانسته است از عهده قضاوت این بازی برآید.

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از سایت فدراسیون فوتبال، داود رفعتی درباره دیدار تیم‌های پرسپولیس و پیکان گفت: جا دارد در ابتدا از دو تیم پرسپولیس و پیکان تشکر کنم که روز گذشته با داور جوان و آینده‌دار کشورمان نهایت همکاری را کردند. با توجه به اینکه اولین بازی مرجان‌زاده بود که از تلویزیون به صورت زنده پخش می‌شد، بسیار با اعتمادبه‌نفس این بازی را قضاوت کرد و تحت تأثیر جو ورزشگاه آزادی یا رفتار بازیکنان قرار نگرفت.

وی در ادامه در خصوص چیدمان داوری در مسابقات اظهار داشت: در حال حاضر سه زیر کمیته چینش داوران را در بخش‌های فوتبال، فوتسال، فوتبال ساحلی و بانوان انجام می‌دهند و مانند چارت داوری در کنفدراسیون فوتبال آسیا عمل می‌کنند. در کمیته داوران تصمیمات به صورت خرد جمعی اتخاذ می‌شود.

مرتضی کریمی: آقای اصفهانیان! شما بازنشسته هستی و باید صندلی ریاست را رها کنی و بروی!/ کامرانی‌فر را کنار گذاشتند و حالا نوبت رفعتی است

رفعتی درباره برنامه‌های پیشِ روی دپارتمان داوری فدراسیون فوتبال خاطر نشان کرد: فدراسیون فوتبال هزینه‌های زیادی برای رشد و ارتقای داوری انجام داده است، مدرسان خوب خارجی را به ایران می‌آورد و کلاس‌های آموزشی خوبی برای داوران برگزار می‌شود. هفته گذشته با حضور مدرس فیفا دوره بسیار مفیدی را برای ناظران برگزار کردیم و تمامی شرکت‌کنندگان از این کلاس رضایت کامل را داشتند.

رئیس دپارتمان داوری همچنین بیان کرد: قطعاً در نیم‌فصل‌ هم کلاس‌های آموزشی برگزار می‌کنیم تا اشتباهات کمتر شود. البته پیش از آن نیز محمدصالح سوبخیدین، مدرس تراز اول فیفا به ایران می‌آید و برای داوران زیر ۳۵ سال دوره MA FIAF را تدریس می‌کند. در همین راستا انتظار می‌رود از این برنامه‌ها و هزینه‌های زیادی که انجام می‌شود همه‌ی فوتبال نفع ببرند و شاهد اشتباهات زیاد داوری نباشیم.

وی در پایان تصریح کرد: قصد داریم تا پایان سال سه دوره یک روزه را برای داوران الیت برگزار کنیم که در این کلاس دانش‌افزایی داوری، آمادگی جسمانی، روانشناسی، افزایش تمرکز، تغذیه و آب درمانی را برای شرکت‌کنندگان تدریس می‌کنیم. اولین دوره این کلاس ۱۳ آذرماه در هتل آکادمی ملی فوتبال برگزار می‌شود. همچنین در مورد اشکالات داوران در هفته‌های قبلی مسابقات بحث می‌کنیم و نکاتی را به آنها یادآوری خواهیم کرد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.