کمیته فوتسال سرانجام اعلام کرد کیفیت توپ‌های لیگ برتر فوتسال که صدای بازیکنان و مربیان را درآورده بود، پایین است.

به گزارش خبرنگار مهر، حرف مشترک اغلب مربیان و بازیکنان لیگ برتر فوتسال در این فصل گلایه از کیفیت پایین توپ‌ها و غیر استاندارد بودن آن است. در هفته های ابتدایی بود که چند مربی نسبت به این مسئله معترض شدند ولی این اعتراض ها از سوی کمیته فوتسال نادیده گرفته شد.

سبک بودن توپ، کیفیت پایین، پاره شدن سطح بیرونی و تغییر جهت ناگهانی از ایراداتی بود که اهالی فوتسال به توپ های این فصل از مسابقات لیگ برتر داشتند. انتقادات تا جایی پیش رفت که حتی شرکتی که وظیفه تهیه توپ های لیگ برتر فوتسال را بر عهده داشت، با انتشار نامه ای اعلام کرد توپ ها مطابق استاندارد روز دنیا تهیه شده است.

هرچند که این نامه هم نتوانست از حجم انتقادات کم کند و مسابقات در نیم فصل دوم با همین توپ ها ادامه یافت اما حالا مسئولان کمیته فوتسال خودشان به صورت غیرمستقیم کیفیت پایین توپ ها را تایید می کنند.

کاظم سلیمانی دبیر کمیته فوتسال در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره اینکه چرا این کمیته توپ های لیگ برتر را تغییر نمی دهد؟ گفت: باید هم ما صبر کنیم و هم دوستان در باشگاه ها تا این فصل تمام شود. این دست ما نیست! توپ‌ها خریداری و تحویل داده شده است. اگر هم بخواهیم توپ ها را عوض کنیم باشگاه ها ضرر می کنند. ان شاءالله برای فصل آینده یا نوع توپ عوض می شود و یا کیفیتش به نحو دیگری خواهد شد.

«آیا شما توپ ها را از نزدیک دیده اید و قبول دارید کیفیت خوبی ندارد؟» سلیمانی در پاسخ به این سئوال خاطرنشان کرد: بله قبول دارم. بعضی مواقع توپ «گیج» است و حالت خاصی دارد! البته نه تمام توپ ها.

دبیر کمیته فوتسال در خصوص اینکه باشگاه ها باوجود مقاومت کمیته فوتسال برابر تعویض توپ ها چه اقدامی می توانند انجام بدهند، گفت: ما خودمان به باشگاه ها این اختیار را داده ایم که اگر دو تیم در یک مسابقه راضی هستند و با هم توافق می کنند، با هر توپی که دوست دارند بازی کنند. اگر هم راضی نباشند که باید از توپ های سازمان لیگ استفاده شود. این اتفاق در لیگ دسته دوم، دسته اول و حتی لیگ برتر هم رخ داد و با هماهنگی ناظر و نماینده کمیته فوتسال، توپ ها عوض شد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.