برانکو ایوانکوویچ، سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس از بازیکنان تیمش به عنوان ستاره‌های سرخپوشان یاد کرد و گفت که برخلاف مقررات فردا برابر پیکان به میدان خواهند رفت.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم،‌ برانکو ایوانکوویچ در نشست خبری پیش از دیدار تیمش مقابل پیکان اظهار داشت: تعداد خبرنگاران امروز به حدی کم است که انگار فردا بازی دوستانه داریم! قبل از هر چیز بار دیگر از بازیکنانم تشکر می‌کنم. آنها بسیار با افتخار در فینال لیگ قهرمانان بازی کردند، آنهم با وجود تمام مشکلاتی که داشتیم. بازهم می‌گویم بازیکنان ستاره‌های ما هستند.

به گرشاسبی گفتم مقابل پیکان بازی می‌کنیم تا فکر نکنند بزدل هستیم وی افزود: ما فردا با وجود اینکه فیفادی است، برخلاف مقررات مقابل پیکان بازی داریم. ظاهراً ما مقصریم که به فینال لیگ قهرمانان آسیا رسیده‌ایم! آیا کسی از شما به یاد دارد تیمی در فیفادی بازی کرده باشد؟! اگر چه مدیرعامل باشگاه هم به ما اعلام کرد که اگر مایل هستید می‌توانید مقابل پیکان بازی نکنید، اما من گفتم بازی می‌کنیم تا فکر نکنند بزدل هستیم. طبیعی است فردا به بلندپروازی‌های‌ خودمان ادامه خواهیم داد و می‌رویم که پیروز شویم. با تمام احترامی که برای پیکان قائلم و این تیم سال گذشته ما را در دیدار رفت شکست داد، اما واضح است که ما به دنبال پیروزی و قهرمانی مجدد هستیم. ما فردا بیرانوند، نوراللهی، بشار رسن، طاهرخانی و دو بازیکن مصدوم‌مان یعنی ماهینی و انصاری را در اختیار نخواهیم داشت.

بیرانوند در تیم ملی هم مربی دروازه‌بانی خوبی دارد سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس درباره نامزدی علیرضا بیرانوند برای کسب عنوان مرد سال فوتبال آسیا گفت: بیرانوند واقعاً استحقاق عنوان بهترین بازیکن آسیا را دارد و این موضوع را هم نشان داده است. من معتقدم او بهترین بازیکن آسیا خواهد شد. قبلاً هم گفته‌ام بیرانوند ارزش یک بازیکن اروپایی را دارد. او کیفیتش را در تیم ملی هم نشان داده است و آنجا هم مربی دروازه‌بانی خوبی دارد!

خیلی‌ها از عدم موفقیت ما در فینال خوشحال شدند برانکو در ادامه تصریح کرد: ما مقابل نساجی و نود ارومیه هم بدون ملی‌پوشان‌مان بازی کردیم. پنج روز قبل از فینال لیگ قهرمانان هم با سایپا بازی کردیم که آن مسابقه هم به یمن داور، مساوی شد. هرگز به دنبال اولویت خاصی نبودیم. اگر کسی با لیگ همکاری کرده باشد آن ما بودیم. اینکه برخی‌ها به ما اعتقاد نداشتند به جای خود بماند. بعد از آن هم این مشکلات پیش آمد. یکی به من توضیح بدهد آیا طبیعی است ما بدون چهار ملی‌پوش‌مان بازی کنیم؟! قبلاً هم ما گفته‌ایم تفاهم می‌کنیم. چیزی که فتاحی گفته است، صحت ندارد. مسئله دیگر این است که خیلی‌ها فکر نمی‌کردند ما به فینال لیگ قهرمانان آسیا صعود کنیم و حتی از عدم موفقیت ما در فینال هم خوشحال شدند.

در ادامه نشست خبری پندار خمارلو، مدیر روابط عمومی باشگاه پرسپولیس در واکنش به پرسش خبرنگاری مبنی بر اینکه کارلوس کی‌روش اعلام کرده که دلیل عدم حضورش در فینال لیگ فهرمانان آسیا تهدید او از سوی برخی از لیدرها بوده است، گفت: کی‌روش اسمی از باشگاه پرسپولیس نبرده است. او اگر مشکلی دارد می‌تواند نام ببرد تا باشگاه هم جوابش را بدهد. همیشه ثابت شده که باشگاه پرسپولیس از تیم ملی حمایت کرده است. با اینکه او بارها به برانکو ایوانکوویچ، سرمربی ما توهین کرده است، اما باشگاه پرسپولیس همواره از تیم ملی حمایت کرده و پیش از مسابقات ملی هم بیانیه داده است. فکر می‌کنم این صحبت‌ها بی‌انصافی است و بهتر است کی‌روش شفاف حرفش را بگوید.

وی افزود: باشگاه ما کانون هواداران دارد و اگر این کانون بیانیه‌ای داده است به ما نشان دهند تا شدیدترین برخوردها را انجام دهیم. شاید شخصی به صورت خصوصی در صفحه خود در شبکه‌های اجتماعی یا جایی چنین حرفی زده باشد که من آن را نمی‌دانم، اما کانون هواداران ما هیچ وقت چنین چیزی نگفته است.

رفتار مربی تیم ملی توهین به هواداران پرسپولیس و همه دست‌اندرکاران فوتبال بود برانکو در ادامه در واکنش به این موضوع گفت: اجازه دهید من هم یک چیز را اضافه کنم. پرسپولیس همواره از تیم ملی حمایت کرده است. جدا از اینکه هر کسی می‌خواهد سرمربی تیم ملی باشد، ما تیم ملی را حمایت می‌کنیم. تاکنون آیا کسی از زبان من یا بازیکنان تیمم یک کلمه علیه تیم ملی شنیده است؟ اما واکنش مربی تیم ملی را همه پس از فینال لیگ قهرمانان دیدند و همه دیدند او چه موضعی نسبت به تیم ما داشت. رفتار مربی تیم ملی توهین به هواداران پرسپولیس و همه دست‌اندرکاران فوتبال بود. آنها اگر به بازی پرسپولیس نیامدند می‌توانستند به بازی استقلال بروند.

چهره واقعی‌شان را نشان دادند! سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در ادامه در واکنش به این موضوع که کی‌روش اعلام کرده هدف مربی تیم ملی (لوپز) از انجام دادن آن حرکات در جایگاه VIP تبریک به زیکو بوده است، گفت: بله! مربی تیم ملی چهار پنج متر طول دستش است! او مثل تلسکوپ می‌خواسته به شیشه بکوبد. آنها چهره واقعی خودشان را نشان دادند. این خیلی ساده است.

برنامه‌ریزی بازی‌ها باید درست انجام شود تا همه چیز سر جای خودش باشد وی در رابطه با اینکه قرار بوده است بازیکنان تیم امید به اردوی تیم پرسپولیس برگردند، اما این اتفاق نیفتاده است، گفت: این موضوع کاملاً عادی است. تیم امید اگر بازیکنان پرسپولیس را آزاد کند باید بازیکنان استقلال و تراکتورسازی را هم آزاد کند. آن وقت باید کرانچار و استیلی بدون بازیکن بازی کنند. این بحث مربوط به سازمان لیگ نیست، بلکه بحث سرمربی تیم ملی است. بحث این است که برنامه‌ریزی بازی‌ها باید درست انجام شود تا همه چیز سر جای خودش باشد. آیا شما می‌دانید ما بعد از دیدار با پیکان با چه تیمی بازی داریم؟ تراکتورسازی؟ چطور ما باید با تراکتور سازی کنیم؟ در حالی که ما باید قبل از آن با ذوب‌آهن و سپاهان بازی می‌کردیم. یکی به من این اتفاق را توضیح دهد.

به کی‌روش حق می‌دهم! سرمربی کروات سرخپوشان در واکنش به سؤالی مبنی بر اینکه شاید برخی‌ها با تیم پرسپولیس برانکو و موفقیت‌های او مشکل دارند، گفت: بله حق با شماست. من هم به خاطر همین به کی‌روش حق می‌دهم!

در ادامه نشست پندار خمارلو در واکنش به سؤال خبرنگاری که از او پرسید آیا برانکو ایوانکوویچ از نامه باشگاه پرسپولیس به سازمان لیگ برای لغو دیدار با پیکان مطلع بوده است یا خیر، گفت: بله، کاملاً برانکو از این موضوع اطلاع داشت و خود او هم این موضوع را تأیید می‌کند. در آن زمان سازمان لیگ به ما نامه زد که در صورتی بازی شما و پیکان را عقب می‌اندازیم که به ما نامه رسمی بزنید. ما هم این کار را انجام دادیم. سپس سعید فتاحی به ما زنگ زد و اعلام کرد باید قبول کنید بدون ملی‌پوشان خودتان با پیکان بازی کنید و من هم این موضوع را همان زمان به اطلاع برانکو رساندم. ما نامه‌ای زدیم و خواهان لغو بازی‌مان شدیم. الان بحث ما این است که کجای نامه گفته‌ایم در فیفادی و بدون ملی‌پوشان بازی می‌کنیم؟! در آن جلسه هفت هشت نفر دیگر حضور داشتند و می‌توانند شهات دهند. به نظرم حرف‌های برانکو کاملاً درست است. آنها اصلاً فکر نمی‌کردند ما به فینال لیگ قهرمانان صعود کنیم.

از حرف‌شان خجالت بکشند!

برانکو تصریح کرد: باز هم تکرار می‌کنم وقتی بحث لغو دیدار ما با پیکان بود به ما گفتند شما با پیکان بازی می‌کنید یا با تیم نود ارومیه؟ من هم اعلام کردم که با تیم نود ارومیه بازی می‌کنیم در مورد بازی با پیکان هم قرار شد سازمان لیگ تصمیم بگیرد. باز هم اعلام می‌کنم می‌توانستیم با پیکان بازی کنیم اما ۵ روز قبل از فینال لیگ قهرمانان با سایپا بازی کردیم. شما ببینید چند بازی تیم السد قطر پیش از بازی با ما عقب افتاد؟ من یک چیز را به صراحت بگویم ما اصلا به دنبال تخفیف نیستیم و هر ۳ روز یک بازی می‌کنیم چون وظیفه من برنامه‌ریزی نیست.

سرمربی پرسپولیس در ادامه در واکنش به این موضوع که یکی از مسئولان سازمان لیگ گفته برانکو با کرانچار تماس گرفته و به او گفته بازیکنان تیم امید را آزاد نکند گفت: چه کسی گفته است من با کرانچار حرف زده‌ام؟ هر کسی این حرف را زده باید خجالت بکشد. کسی که این حرف را می‌زند هم کرانچار را تخریب می‌کند، هم سازمان تیم‌های ملی را. من اگر به کرانچار زنگ می‌زدم ۵ بازیکنم به تیم امید می‌رفت نه فقط طاهرخانی! باز هم می‌گویم کسی که این حرف را می‌زند باید خجالت بکشد اگر فکر می‌کند ما احمق و ابله هستیم. ما گفتیم در فیفادی بازی نمی‌کنیم چون هیچ جای دنیا چنین قانونی وجود ندارد. در فدراسیون فوتبال هم اگر ۳ بازیکن ملی‌پوش داشته باشید بازی شما لغو خواهد شد. در هر صورت ما فردا بازی خواهیم کرد و بازی‌مان را هم خواهیم برد.

وی در واکنش به این موضوع که دیدار با پیکان را به تاریخ دیگری موکول نکرده‌اند گفت: این اصلا مهم نیست ما با جوانانمان بازی می‌کنیم. سوال من این است که چرا مقررات را رعایت نمی‌کنند؟

برانکو در ادامه در رابطه با اینکه چلنگر مترجم زلاتکو کرانچار اعلام کرده موبایل سرمربی تیم امید چند روزی است گم شده و برانکو هیچ تماسی با او نگرفته است گفت: من این را نمی‌دانم. کرانچار وقتی به ایران آمد من به کرواسی رفتم. من و او ۴۰ سال است که دوست هستیم و همچنان هم خواهیم بود. کرانچار کسی است که در کارش بسیار موفق است. باز هم می‌گویم کسی که این حرف‌ها را علیه من و او زده واقعا باید خجالت بکشد که استقلال سرمربی تیم امید را زیر سوال برده است.

جلسات با گرشاسبی روزانه است

سرمربی پرسپولیس در مورد جلسه‌ای که با حمیدرضا گرشاسبی مدیر عامل باشگاه پرسپولیس داشته و اینکه آیا در این جلسه درخصوص نقل و انتقالات باشگاه در نیم‌فصل نیز صحبت شده یا خیر گفت: بله من با گرشاسبی جلسه داشتم. این موضوعی است که ما روزانه به آن می‌پردازیم. طبیعی است ما در نیم فصل بازیکن خواهیم گرفت و حتی توافقاتی هم کرده‌ایم اما قبل از ماه ژانویه نمی‌توانیم هیچ بازیکنی را جذب کنیم.

وی در پایان در مورد اینکه یکی از مسئولان باشگاه پرسپولیس اعلام کرده او علیرغم مبلغی که از باشگاه دریافت کرده اما همچنان از باشگاه طلبکار است گفت: من مقابل افکار عمومی در مورد مسائل مالی حرف نمی‌زنم. نمی‌دانم چه کسی از باشگاه در مورد حقوق مربیان با شما حرف زده است. واقعا اگر کسی این حرف را زده باشد من اصرار دارم که او از باشگاه اخراج شود. همانطور که شما نمی‌دانید همکارتان چقدر حقوق می‌گیرد ما هم همینطور هستیم. بله من با باشگاه کار می‌کنم و طلبی هم وجود دارد.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۳۱ )