هشتمین مرحله از طرح استعدادیابی مناطق ۹ گانه کشور با هدف کشف استعدادهای ناشناخته در کلیه مراکز برگزار گردید.

به گزارش سایت رسمی فدراسیون فوتبال،  فریدون معینی رئیس کمیته جوانان و توسعه در خصوص برگزاری این مرحله گفت:طبق روال ، اردوهای مناطق ۹ گانه تا پایان سال ادامه خواهد داشت و بررسی ها نشان می دهد که به بخش زیادی از اهداف مورد نظر در این اردوها دست یافته ایم.

معینی اضافه کرد:این طرح کار بسیار گسترده و موثری است که سعی کردیم به نقطه مطلوبی برسانیم و همه بازیکنان شایسته در رده های سنی مختلف دیده شوند. هدف این است که طرح استعدادیابی به یک روند ثابت تبدیل شود و همچنان ادامه داشته باشد. مکاتبات لازم با استان ها صورت گرفته که بر این اساس هر استان ۱۰ استعدادیاب خواهد داشت و موظف هستند این افراد کلیه مسابقات و بازیکنان را ببینند. بر مبنای همین گزارش ها نفرات مستعد انتخاب می شوند که اتفاق بسیار مهمی است.

رئیس کمیته جوانان و توسعه همچنین گفت:به زودی در مرحله سوم انتخاب نفرات برگزیده تورنمنتی برگزار خواهد شد که از بین حدود ۷۰ بازیکن برتر در نهایت بتوانیم حدود ۲۶ بازیکن را انتخاب کنیم. این تیم و نفراتی که در تیم اقای یاوری حضور دارند می توانند در شهریورماه سال ۹۸ یک تیم نوجوانان قدرتمند را بسازند. 

معینی در پایان اظهار داشت:نباید فراموش کنیم که اجرای این طرح تا چه حد می تواند برای آینده فوتبال کشور تاثیرگذار باشد. انتخاب ، پرورش و معرفی این بازیکنان موجب تقویت سطح فوتبال پایه کشور می شود و علاوه بر تیم های ملی به باشگاههای ما نیز کمک می کند. تا امروز در کشور استعدادیابی به این شکل گسترده و دقیق انجام نشده بود که انتظار می رود نتایج اجرای این طرح نیز در آینده فوتبال کشور دیده شود. در این طرح به آموزش نوین همچنین هماهنگی آموزش توجه خاصی صورت پذیرفته و امیدواریم با این روند اتفاقات مطلوبی را در سطوح مختلف فوتبال کشور شاهد باشیم.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.