پیشکسوت آبی پوشان گفت: مدیران گذشته و فعلی استقلال در نقل و انتقالات اشتباه داشتند و شفر هم اشتباه آنها را با برخی از رفتارهای خودش تکمیل می‌کند.

علی لطیفی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به توقف استقلال مقابل ماشین سازی اظهار داشت: متاسفانه برای اولین بار شاهد «هو» شدن شفر بعد از یک بازی استقلال بودم و واقعا دلم گرفت. این درست است که تیم ما شرایط مناسبی ندارد، اما در ایجاد چنین شرایطی شفر به تنهایی مقصر نیست. در واقع اشتباهات یک مجموعه باعث شده تا شرایط تیم به این مرحله برسد.

استراتژی نقل و انتقالات اشتباه بود

متاسفانه استراتژی مناسبی برای نقل و انتقالات تعریف نشد. بازیکنانی از تیم رفتند که نباید می رفتند و برخی بازیکنان ماندند که نباید می ماندند. من هم مثل خیلی دیگر از پیشکسوتان باشگاه معتقدم پیراهن این تیم برای برخی از بازیکنانی که الان در آن حضور دارندگشاد است. خیلی از این بازیکنان درک مناسبی از فضای استقلال ندارند و نمی دانند در چه تیمی بازی می کنند.

عمدتا بازیکنان ورودی در حد و اندازه بازیکنان خروجی نبودند و کیفیت فنی تیم نسبت به فصل گذشته پایین تر آمده است. در این شرایط نتایج تیم افت کرد و به به همان نسبت حمایت هواداران رفته رفته کم شد تا حالا که به موجی از اعتراض بدل شده است.

شفر اشتباهات مدیریت را کامل کرد

تا اینجای کار، من شفر را مقصر نمی دانم و این ضعف مدیریت، از مدیران گذشته تا مدیران فعلی بود که باعث تضعیف تیم در نقل و انتقال شد. اما شفر هم به نوعی این اشتباهات را کامل کرد. داشته های استقلال نسبت به فصل گذشته آب رفته اما شفر هم از همین داشته ها به نحو احسن استفاده نمی کند. او می تواند با اتخاذ تدابیر تاکتیکی بهتر و تعویض های حساب شده تر شرایط را بهبود بخشد.

به استقلال در این فصل امیدی ندارم

برانکو از اولین روز حضورش در پرسپولیس تاثیرات خودش را در این تیم گذاشت و گرچه در هفته های اول بد نتیجه می گرفت و تا آستانه اخراج هم پیش رفت، اما نشان داد که زیرساخت های مناسب را برای پیشرفت ایجاد می کند. من این حالت را در استقلال فعلی نمی بینم. در این استقلال نشانه های درست کردن زیرساخت و پیشرفت در آینده را نمی بینم، مگر آن که تحولات اساسی در این تیم شاهد باشم.

استقلال یکی را مثل کریم باقری می خواهد

شاید برخی ها تصور کنند منظور من اخراج شفر است. در حالی که اصلا چنین نظری ندارم. برعکس شفر باید حفظ شود و به خوبی مدیریت شود. بهتر است کادر فنی استقلال تقویت شود و در نقل و انتقالات زمستانی بیشتر به شفر کمک شود.

من برای بیژن طاهری بعنوان یک پیشکسوت احترام بسیار زیادی قائلم و ایشون را بهترین گزینه برای حضور در کادر فنی می دانم. حضور یکی مثل بیژن طاهری در کادر فنی استقلال لازم است، اما کافی نیست.

باید یک مربی از خانواده استقلال که شرایط سنی اش به شرایط سنی بازیکنان نزدیک باشد به کادر فنی اضافه شود. درست مثل کریم باقری در پرسپولیس که به اعتقاد من بعد از برانکو حیاتی ترین نقش را در این تیم دارد. جای یکی مثل کریم باقری در کادر فنی استقلال خالی است.

مجموعه استقلال یک دل نیست

یکی از مشکلاتی که استقلال از آن رنج می برد عدم یکدلی در این تیم است. این ناهماهنگی و عدم یک دلی از مدیریت شروع می شود و به کادر فنی می رسد، از کادر فنی به بازیکنان و از آن به هواداران منتقل می شود.

این غیر همدلی در مجموعه باشگاه کاملا محسوس است. این مجموعه یک دست نیست و باید این ناهماهنگی و غیر همدلی از بین برود.

حضور همزمان رحمتی و حسینی اشتباه بود

یکی از اشتباهات بزرگ در زمان نقل و انتقالات، حفظ همزمان رحمتی و حسینی بود. تجربه نشان داده که حضور دو دروازه بان مدعی همیشه به ضرر استقلال بوده است. مدیران باید آن زمان از بین رحمتی و حسینی یکی را انتخاب می کردند و یک دروازه بان با سطحی پایین تر برای نیمکت می آوردند.

نه به این که دو دروازه بان خوب را با هم نگه داشتند، نه به این که بازیکنانی مثل جباروف و ابراهیمی و تیام را که باید حفظ می کردند را نتوانستند حفظ کنند.

وزیر شائبه طرفداری از پرسپولیس را از بین ببرد

در این که وزیر محترم ورزش پرسپولیسی است هیچ شکی ندارم. وزیر هم مثل هر شهروندی این حق را دارد که هوادار یک تیم باشد، اما نباید این هواداری را در مسئولیتی که دارد دخالت دهد.

می دانم وزیر نقشی در تضعیف استقلال ندارد، اما رفتار برخی از اطرافیان وزیر باعث می شود هواداران استقلال دچار سوء ظن شده و این شائبه برای آنها ایجاد شود که وزیر به حمایت از پرسپولیس، تعمدا استقلال را تضعیف کرده است.

وقتی اطرافیان وزیر ویدئو پر می کنند و به حمایت از پرسپولیس برای هواداران استقلال کری می خوانند و این ویدئو را منتشر می کنند، طبیعی است که برای هواداران استقلال هم این شائبه ایجاد شود که آقای سلطانی فر تعمدا استقلال را تضعیف می کند. وزیر باید این شائبه را از بین ببرد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.