معاون توسعه منابع و پشتیبانی وزارت ورزش با تأکید بر اینکه این وزارتخانه طرف قرارداد کی‌روش نیست، گفت: در پرداختی به فوتبال تعجیل داشتیم تا به آماده‌سازی تیم ملی برای جام ملت‌ها کمک شود.

به گزارش خبرنگار مهر، ژاله فرامرزیان در نشست خبری در رابطه با مسائل مرتبط با این حوزه مدیریتی توضیح داد.

وی در رابطه با آماده‌سازی تیم ملی فوتبال و کمکی که وزارت ورزش در این زمینه خواهد داشت، گفت: فدراسیون فوتبال برای ما مانند دیگر فدراسیون‌ها است. تمام فدراسیون ها باید رویدادهای خود را به وزارت ورزش اعلام کنند تا بر اساس آن کمک های مالی به آنها انجام شود. کمک‌های مازاد بر اساس شرایط کشور، خیلی سخت است با این حال تلاش وزارت ورزش بر این بود تا بتواند با ارائه کمک‌های به موقع، به فدراسیون‌ها کمک کند. به فدراسیون فوتبال هم کمک می‌کنیم تا بهترین اتفاق برای تیم ملی در جام ملت های آسیا بیفتد همانطور که در جام‌جهانی شاهد بودیم.

وی در این باره افزود: در رابطه با ارز ثانویه و بازار موجود، تلاش کردیم برای دوستانمان در فدراسیون فوتبال مشکلی پیش نیاید. تاکنون ارائه کمک‌های مالی به فدراسیون فوتبال به صورت تقدم انجام شده است. مسئولان فوتبال در ابتدای سال میزان هزینه‌های خود را مشخص کردند. در این رابطه و برای تأمین آن، دولت همکاری‌های لازم را داشته است اما باید بگویم ظرف اعتبارات مجموعه ورزش مشخص است و سهم هر فدراسیون هم در این ظرف مشخص می‌باشد. اگر به هر فدراسیون بیشتر از سهمش بدهیم، باعث آسیب فدراسیون دیگر می‌شود. تلاشمان این است تا به گونه‌ای عمل کنیم که فدراسیون‌ها از این حیث آسیب نبینند اما بودجه آن هم تأمین شود.

معاون توسعه منابع و پشتیبانی وزارت ورزش و جوانان با تأکید بر اینکه در مراحل پرداختی به فدراسیون فوتبال تعجیل داشته‌ایم، خاطرنشان کرد: تقدم در پرداختی به فدراسیون فوتبال به این منظور انجام می‌شود که تیم ملی بتواند نتایج مطلوب کسب کند. علاوه بر این، مشوق‌هایی هم در نظر گرفته شده ضمن اینکه خود فوتبال هم پاداش‌هایی دارد. منابع دیگر هم در این زمینه کمک حال می‌شوند.

فرامرزیان همچنین در رابطه با قرارداد کارلوس کی‌روش و اینکه گفته شده وزارت ورزش برای تأمین هزینه قرارداد این مربی کمک می‌کند و احتمال دارد طرف قرارداد کی‌روش، وزارت ورزش باشد نیز یادآور شد: آنچه مسلم است قرارداد کی‌روش با فدراسیون فوتبال بسته می‌شود نه وزارت ورزش. ما صرفاً در این زمینه کمک می‌کنیم اما موضوع باید توسط خود فدراسیون مدیریت شود. ما مراقبت‌های لازم را داریم تا برای فوتبال اتفاقی نیفتد.

ادامه دارد...

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.