محمد تقوی در حالی تیم فوتبال تراکتورسازی را آماده رویارویی با صنعت نفت در آبادان کرده که حدود یک ماه پیش این تیم و این شهر نقطه پایان سرمربی ولزی‌اش بود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، هفته نهم لیگ برتر فوتبال روز پنجشنبه با یک دیدار آغاز شد، جمعه پنج دیدار برگزار شد و امروز نیز دیدار بین تیم‌های صنعت نفت آبادان و تراکتورسازی برگزار خواهد شد. به این ترتیب از دیدارهای هفته نهم لیگ برتر، تنها باید منتظر مشخص شدن زمان دیدار معوقه پرسپولیس و پیکان ماند تا پرونده این هفته نیز بسته شود. با این حال نمی‌توان به سادگی از کنار تک بازی امروز (شنبه) عبور کرد. جایی که تراکتورسازی و صنعت نفت پس از گذشت حدود یک ماه از رویارویی‌شان در جام حذفی، بار دیگر باید در آبادان به مصاف هم بروند.

تراکتورسازی در جام حذفی نمایش خوبی مقابل میزبان خود داشت. دیداری که آن زمان جان توشاک ولزی سرمربی سرخپوشان تبریزی بود و در حالی که تیمش ۳ بر یک از تیم میزبان پیش افتاد، دو تعویض جنجالی انجام داد. مسعود شجاعی که از زمین اخراج شد و اشکان دژاگه که دقایقی پس از ورود به زمین، بار دیگر از زمین بیرون آمد تا جنجالی روی نیمکت صورت بگیرد. اعتراض شدید دژاگه به توشاک و درگیری لفظی این بازیکن ملی‌پوش با سرمربی ولزی،‌ پس از تساوی ۳ - ۳ و شکست تراکتورسازی در ضربات پنالتی زمینه‌ساز قطع همکاری توشاک با تبریزی‌ها شد. موضوعی که البته شاید نتایج دور از انتظار تراکتورسازی هم در آن کم دخیل نبود تا توشاک بدون اینکه نتایج مثبتی کسب کند، تبریز را ترک کند. با اینکه مسئولان این تیم تبریزی پس از اخراج توشاک به دنبال مربی جایگزین بودند، محمد تقوی، دستیار توشاک به صورت موقت روی نیمکت نشست که در دو بازی تساوی خارج از خانه مقابل پدیده و پیروزی ۶ بر صفر مقابل استقلال خوزستان رقم زد.

حالا تراکتورسازی حدود یک ماه پس از بازی جنجالی مقابل صنعت نفت که نقطه پایان جان توشاک ولزی بود، باید با محمد تقوی آن بازی را این بار در لیگ تکرار کند. تکرار دیداری خارج از خانه مقابل صنعت نفتی که این فصل انتظارات هوادارانش را برآورده نکرده است. آنها اکنون با ۶ امتیاز رتبه چهاردهم جدول را در اختیار دارند و شرایط‌شان در جدول چندان مساعد نیست. هرچند صنعت نفت می‌تواند با تکرار پیروزی مقابل تراکتورسازی، چهار پله صعود کند و از این شرایط بغرنج به صورت موقت خارج شود.

این در حالی است که تراکتورسازی با ملی‌پوشان و بازیکنان خارجی با کیفیتی که دارد، زهردار نشان داده و حالا با برد ۶ بر صفر مقابل استقلال خوزستان هم روحیه گرفته است. تراکتورسازی هم مترصد فرصت است تا از شکست سایپا مقابل استقلال استفاده کند و با یک برد هم از سایپا و استقلال عبور کند و هم اینکه پیش از برگزاری بازی معوقه پیکان و پرسپولیس از این دو تیم بگذرد و موقتاً خودش را به رتبه سوم جدول برساند. دیدار مقابل صنعت نفت بهترین فرصت برای تراکتورسازی برای جهشی چهار پله‌ای در جدول است و به نوعی می‌توان گفت هر دو تیم با کسب یک برد، شرایطی مشابه را در جدول پیدا خواهند کرد. همین مسئله می‌تواند جدال دو تیم را هیجانی‌تر از دیدارشان در جام حذفی کند.

جدول رده‌بندی لیگ برتر فوتبال

نتایج شش دیدار برگزار شده هفته نهم لیگ برتر فوتبال به شرح زیر است:

پنجشنبه، ۲۶ مهرماه ۹۷‏* پدیده مشهد ۲ - فولاد خوزستان‏ صفرگل‌ها: یونس شاکری و محمدرضا خلعتبری

جمعه، ۲۷ مهرماه ۹۷* سایپا یک - استقلال ۲گل‌ها: علی دشتی برای سایپا و محمد دانشگر و وریا غفوری برای استقلال

* ماشین سازی تبریز یک - نفت ‏مسجدسلیمان یکگل‌ها: رضا خالقی‌فر برای ماشین‌سازی و فرشاد جانفزا برای نفت مسجدسلیمان

* سپیدرود رشت صفر - ذوب‌آهن اصفهان صفر

* سپاهان ۳ - نساجی ‏مازندران ۲گل‌ها: کی‌روش استنلی (۲ گل) و سجاد شهباززاده برای سپاهان و سجاد آشوری و فرشاد فرجی برای نساجی

* استقلال خوزستان صفر - پارس جنوبی جم ۲گل‌ها: محمد نوری و مجید علیاری

برنامه دیدارهای باقیمانده هفته نهم لیگ برتر به شرح زیر است:

شنبه، ۲۸ مهرماه ‏۹۷* صنعت نفت آبادان - تراکتورسازی تبریز، ساعت ۱۸‏، ورزشگاه تختی آبادان داور: حسین زرگر، کمک‌ها: محمدرضا منصوری، هادی طوسی و جواد رحیم زاده ناظر: محمدجواد تقی پور

پرسپولیس - پیکان (به تعویق افتاد و زمان آن متعاقباً اعلام می‌شود)

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.