مربی تیم فوتبال پیکان تأکید کرد، بعد بازی سنگینی که مقابل سپاهان داشته‌اند به خوبی خود را بازسازی کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم, حمید مطهری در نشست خبری پیش از دیدار تیم‌های پیکان و گسترش فولاد تبریز اظهار داشت: بعد از بازی سنگین مقابل سپاهان هدف‌مان بازسازی تیم بود و با دیدن فیلم بازی‌های گسترش فولاد استراتژی‌مان را تعیین کردیم. ما تمرینات‌مان را براساس استراتژی که تعیین کرده‌ایم انجام داده‌ایم و به خوبی گسترش فولاد را می‌شناسیم، اما باید بگویم ما به تیم خودمان اعتقاد داریم و چیزی که همیشه به آن معتقدیم تیم،‌ تیم و تیم است.

وی افزود: البته خلاقیت فنی بازیکنان‌مان نیز مورد اعتماد ماست، اما پیش از هر چیزی این کار تیمی است که به ما کمک می‌کند. در مورد گسترش فولاد نیز باید بگویم وقتی تیمی در سه بازی شکست نمی‌خورد، یعنی برنامه بسیار تنظیم‌شده‌ای دارد. از طرفی می‌دانیم که آنها در دقایقی از بازی بسیار زیرکانه بازی می‌کنند و ما باید هوشمند باشیم تا بتوانیم آنها را کنترل کنیم و در نهایت بتوانیم از بازی خانگی‌مان استفاده لازم را ببریم.

مربی تیم فوتبال پیکان درباره اینکه آیا در مهلت باقیمانده از فصل نقل‌وانتقلات بازیکنی جذب خواهند کرد یا نه و اینکه شاید با رفتن بازیکنان زیادی از تیم پیکان کسی فکر نمی‌کرد این تیم بتواند شروع خوبی در لیگ داشته باشد، گفت: ابتدا بگویم ما جایی که براساس نیازمان باشد برای جذب بازیکن اقدام می‌کنیم، اما اینکه می‌گویید کسی فکر نمی‌کرد ما چنین شروعی داشته باشیم، ‌نیاز به توضیح دارد.

وی ادامه داد: ما سه سال است در این تیم با چنین اتفاقی روبه‌رو می‌شویم که دیگران می‌آیند و بازیکنان ما را جذب می‌کنند. در تیم‌های قبلی هم همین‌طور بود. البته این موضوع برای ما یک افتخار است که بازیکنان‌مان مورد علاقه تیم‌های بزرگ‌تر قرار می‌گیرند. این نشان می‌دهد استراتژی خوبی داشته‌ایم و درباره نتایج هم ما توانسته‌ایم در استراتژی تعیین‌شده خوب تمرین کرده و با برنامه، هدفمند و با بینش خوب کار کنیم.

مطهری در واکنش به این مسئله که چهار بازیکن تیم پیکان در تیم امید حضور دارند و آیا این مسئله خللی در برنامه‌های تیم مجید جلالی ایجاد نمی‌کند و آیا این بازیکنان پس از بازگشت برای حضور در ترکیب به مشکل نمی‌خورند، گفت: در شروع صحبت‌هایم گفتم ما تیم هستیم و جایگاه اول متعلق به تیم است. درست است هر چهار بازیکنی که گفتید، امینی،‌ رزاق‌پور،‌ خدابنده‌لو و روستایی جزو بازیکنان خوب ما هستند، اما تیم ملی ارجعیت داشت. وقتی هم آنها دوباره به تمرینات برگردند، جا برای‌شان وجود دارد.

مربی تیم فوتبال پیکان در واکنش به انتقادهایی که نسبت به عملکرد این تیم می‌شود و می‌گویند تیم مجید جلالی دفاعی و به سبک تیم ملی بازی می‌کند،‌ تصریح کرد: در فوتبال سبک‌های مختلفی وجود دارد که بازی مالکانه،‌ دفاع فشرده،‌ ضدحمله و بازی هجومی از آن جمله هستند، اما به هیچکدام از این سبک‌ها نمی‌توان ایراد گرفت،‌ چرا که هر مربی با استراتژی تعیین شده خود سبک تیمش را مشخص می‌کند. درباره اینکه سبک ما شباهت به سبک تیم ملی دارد، ممکن است شباهت‌هایی وجود داشته باشد، اما عیناً همان سبک نیست. ما با مدل خودمان بازی می‌کنیم، اما جالب است وقتی تیم ملی با سبک دفاعی بازی می‌کند و نتیجه می‌گیرد همه برای آن هورا می‌کشند اما نمی‌دانم چرا در مورد تیم ما طور دیگری صحبت می‌شود، هر چند این سبک بازی ما تفاوت دارد.

وی خاطر نشان کرد: به این موضوع هم توجه کنید ما با ابزارهایی که داشتیم در دو بازی خارج از خانه مقابل استقلال در آزادی و سپاهان در اصفهان سبک بازی‌مان دفاعی بود، اما در بازی با سایپا کاملاً با روشی دیگر بازی کردیم و به یک پیروزی خوب رسیدیم. فکر می‌کنم دیگر جای انتقادی نیست. برای خود من هم جای تعجب است که این‌گونه صحبت‌ها مطرح می‌شود، چرا که تا به حال نشده از سوی کادرفنی تیم ما به سبک بازی تیم دیگری ایراد بگیریم. ما به سبک خودمان پایبندیم.

مطهری در پاسخ به این پرسش که آیا می‌داند تیمش در بازی فردا مقابل گسترش فولاد بازی خواهد کرد یا ماشین‌سازی، گفت: اتفاقا پیش از شروع نشست خبری از آقای مددی (مدیررسانه‌ای پیکان) پرسیدم که باید در مورد کدام تیم صحبت کنیم، نام حریف ما گسترش است یا ماشین‌سازی، اما گویا تغییر نام این تیم نیاز به طی روند اداری دارد و برای ما هم هنوز نام این تیم گسترش فولاد است.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.