هافبک برزیلی آبی‌و‌اناری‌ها دیگر مشمول محدودیتی که سازمان لیگ اسپانیا برای استفاده از بازیکنان غیراروپایی حاضر در ترکیب تیم‌های لالیگا تعیین کرده، نیست.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، تیم فوتبال بارسلونا با توجه به کثرت بازیکنان غیراروپایی‌اش برای استفاده از آنها در محدودیت بود اما در میان این بازیکنان کوتینیو به واسطه همسرش واجد شرایط دریافت گذرنامه اروپایی بود اما امکان داشت که به موقع نتواند آن را دریافت کند. با این حال فدراسیون فوتبال اسپانیا طی بیانیه‌ای از لغو محدودیت استفاده از بازیکنان غیراروپایی برای سوپرجام خبر داد و این تورنمنت را مشمول قوانین لالیگا ندانست، هرچند بارسایی‌ها باز هم نام مالکوم را خط زدند تا جای هیچ شک و شبهه‌ای باقی نماند.

اگرچه ارنستو والورده، سرمربی بارسلونا تأکید کرد که خط زدن نام مالکوم تصمیم او بوده و ربطی به موضوع محدودیت‌ استفاده از بازیکنان غیراروپایی نداشته، باز هم ابهاماتی وجود داشت.

اکنون اما باشگاه بارسلونا خیال همه را راحت کرده و به هوادارانش ابراز اطمینان داده که از بابت استفاده از بازیکنان غیراروپایی به مشکل برنخواهند خورد. قهرمان اسپانیا مدعی شده است که کوتینیو جمعه هفته گذشته توانسته گذرنامه پرتغالی‌اش را دریافت کند و از آن روز از جمع بازیکنان غیراروپایی تیم خارج شده است، ضمن اینکه تصمیم والورده هم هیچ ربطی به محدودیت استفاده از سه بازیکن غیراروپایی نداشته است.

به این ترتیب بارسلونا در فصل جدید لالیگا می‌تواند از سه بازیکن لاتین جدیدش و کوتینیو با هم در ترکیب خود استفاده کند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.