وینفرد شفر سرمربی استقلال می‌گوید تحلیل بازی‌های جام جهانی ۲۰۱۸ یک دستاورد ساده برای فوتبال دنیا دارد. اینکه فوتبال به مرگ دوره تیکی تاکا رسیده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ وینفرد شفر در تحلیلی ساده از فوتبال های جام جهانی ۲۰۱۸ ، درباره این مسابقات به نکته ای کلیدی اشاره کرد و در جمعی ساده با حضور خبرنگاران گفت:«بیایید و ۴ تیمی را که در جمع تیم های برتر فوتبال دنیا بودند را ببینید. کرواسی با مانژوکیچ ، بلژیک با لوکاکو ، انگلستان با هری کین و فرانسه با ژیرو و سبکی از بازی که بر حضور یک فوروارد راس پوزیشن ۹ در زمین استوار بود و حملات سرعتی برای گذشتن از دفاع های حریف مبتنی بود ، نتیجه داد. این درست بر خلاف ۸ ساله گذشته بود که فوتبال تیکی تاکا هنوز سلطه فوتبالی داشت. حتی خود اسپانیا هم با داشتن کاستا می خواست این شیوه فوتبال کلاسیک را هم در توانایی هایش داشته باشد اما عملا نسبت به دوره های قبلی ، تیم ها توانسته بودند مسیر حریفان را ببندند و تیکی تاکا را با شکست روبرو کنند.»

او ادامه داد:«این سبک از فوتبال تیکی تاکا در این جام شکست خورد و مربیانی که با همان تفکر پا به این جام گذاشته بودند ، چه برای بازی فوتبالش و چه برای دفاع برابر این سیستم ، با بازی کلاسیک فوتبال تیم های دیگر ، غافلگیر شدند. آلمان یکی از تیم هایی بود که اسیر این مشکل شد و نتوانست خود را با تغییرات فوتبال در این سال ها هماهنگ کند و با همان تفکر قدیمی به میدان آمد.»

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.