سرمربی تیم فوتبال سپاهان معتقد است که مردم با وجود مطالبات به حقی که دارند، نباید بحث‌های قومیتی داشته باشند که بسیار خطرناک است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، امیر قلعه‌نویی در خصوص دیدار تیمش مقابل پیکان گفت: باید فیلم بازی را آنالیز کنیم و شرکتی هم که با آنها قرارداد بستیم و آنالیز کاملی به ما می‌دهد، ۳۰ ساعت بعد از بازی‌ها آنالیز را می‌دهد. با این حال من می‌خواهم قبل از صحبت درباره بازی، در خصوص اتفاقاتی که این روزهای در ورزشگاه‌های ما رقم می‌خورد، صحبت کنم.

وی افزود: مردم یکسری مطالبات به حق دارند و شکی در این نیست. مشکلات اقتصادی بیشتر شده و به مردم فشار می‌آید. من هم همیشه منتقد بودم و زمانی که کسی صحبت نکرده، من صحبت کرده‌ام و شاید برای من هزینه هم داشته است. فارغ از این مسائل و مشکلات به نظرم بحث راه افتادن قومیت‌ها که این روزها در ورزشگاه‌ها می‌بینیم، خوب نیست. ما همه ایرانی هستیم و به ایرانی بودن‌مان هم افتخار می‌کنیم و باید افتخار کنیم. تاریخ می‌گوید ما کشوری ۹ هزار ساله هستیم که فرهنگ، قدمت و تمدن داریم و مردم بسیار خوبی داریم. ولادیمیر کومان که به تازگی به ایران آمده، قبلاً یک نگرشی داشت، اما الان می‌گوید کشور به این قشنگی ندیده‌ام. من می‌گویم اگر مطالباتی هم داریم، بهتر است از راه درست برویم.

سرمربی سپاهان خاطرنشان کرد: متأسفانه یکسری مسائل در ورزشگاه‌ها می‌بینیم که به صلاح کسی نیست. اگر خونی از دماغ یک جوان بریزد، درست است؟ پدر و مادر آنها چه گناهی کرده‌اند؟ در گذشته هم یکسری اتفاقات افتاد که پدر و مادرها آسیب دیدند. من خواهش می‌کنم از طرفدران فوتبال احترام نگه داشته و بیایند از فوتبال لذت ببرند. حالا درباره مطالبات به حق‌شان هم بیایند و خودشان را از یکسری فشارها تخلیه کنند، اما اگر خدایی نکرده یک سنگ به سر کسی بخورد، آن جوان چه گناهی کرده است؟ همه مثل هم و ایرانی هستیم و اینجا بحث ایران است. ما همه برادر هستیم و خواهش می‌کنم این رفتارها را در ورزشگاه‌ها ادامه ندهند که برای هیچکس خوب نیست. یکسری مشکلات اقتصادی وجود دارد که باید هر چه زودتر برطرف کنند. کشوری ثروتمند هستیم که از نظر نفت و گاز کشور اول دنیا هستیم و راهی که دولتمردان ما رفته‌اند که درست نیست و جوان‌های ما هم یکسری مطالبات به حق دارند.

قلعه‌نویی که با برنامه تهران ورزشی رادیو تهران صحبت می‌کرد در خصوص سه هفته ابتدایی لیگ برتر گفت: در این سه هفته تیم‌ها آنطور که باید و شاید به چیزی که می‌خواستند دست نیافته‌اند. عیار لیگ دو هفته دیگر مشخص می‌شود، اما همه تیم‌ها با برنامه آمده‌اند. فاصله تیم‌ها در جدول را می‌بینید، تفاضل گل‌ها و... نشان می‌دهد که تیم‌ها برنامه دارند. امسال لیگ بسیار خوبی داریم و از نظر حضور تماشاگران هم شاهد رشد هستیم. آنطور که ما رصد می‌کنیم در قائمشهر، مسجدسلیمان و... هواداران از بازی‌ها استقبال می‌کنند و اینها زیباست. در نقش جهان از ما استقبال کردند و در تهران هم پرسپولیس و استقلال همیشه مورد حمایت بودند و تراکتورسازان هم پرشور بودند. می‌خواهم بگویم که لیگ قشنگی است و با حضور این هواداران نشاط لیگ هم بیشتر می‌شود و از یکی دو هفته دیگر هم روند تیم‌ها بهتر می‌شود. برخی می‌گویند چرا در اروپا از هفته اول کیفیت مسابقات بالاست، اما تفاوت‌هایی وجود دارد. مسائلی که در اروپا هست، اینجا نیست و شما مشکلات تیم‌ها را ببینید که برخی زود و برخی دیر شروع کردند و به نظرم شرایط فوتبال ایران با اروپا کمی فرق دارد.

وی درباره حضور اشکان دژاگه و مسعود شجاعی در تیم تراکتورسازی و تأثیر حضور آنها در فوتبال ایران اظهار داشت: خودتان می‌دانید من در مورد تیمی که مسئولیت نداشته باشم، صحبت نمی‌کنم. با این حال در این خصوص کلی گویی می‌کنم. ابتدا از دوست خوبم آقای زنوزی تشکر می‌کنم که چندین سال است در فوتبال سرمایه‌گذاری می‌کند و چند سالی هم هست دنبال گرفتن تیم مردمی تراکتورسازی بود که به این هدف هم رسید. حضور این بازیکنان چند جنبه دارد، شما ببینید که شاید کریستیانو رونالدو شرایط فنی پنج سال پیش خودش را نداشته باشد، اما وقتی تیم بزرگی مثل یوونتوس این بازیکن را می‌گیرد، بابت ابعاد دیگر ماجراست. فکر می‌کنم حضور دژاگه و شجاعی در لیگ ایران، به فوتبال ما اعتبار می‌دهد. من که ندیدم، اما می‌گویند در اولین تمرین آنها نیز هواداران پرشور ۵ هزار نفر به تمرین رفته‌اند و حضور این بازیکنان و این عملکردها به تیم‌های شهرستانی ما و فوتبال‌مان اعتبار می‌دهد تا لیگ پرشورتر بشود.

سرمربی سپاهان با اشاره به تغییر زمان دیدار گسترش فولاد و سپیدرود به دلیل تأخیر سفر سپیدرودی‌ها به تبریز، گفت: باید تقدیری کنیم از کار پهلوانی مجموعه ماشین‌سازی یا گسترش فولاد در قبال سپیدرود انجام دادند. کاری اخلاقی که آقای نصیرزاده، در رأس باشگاه آقای زنوزی و آقای فیروز کریمی انجام دادند. خوب است که این رفتارها را بگوییم و حتی کار بزرگ مهدی رحمتی که تیمش گل خورده و همه در حال خوشحالی هستند، اما کار زیبایی را انجام داد و حواس او به بازیکن ذوب‌آهن بود. فوتبال ما به این چیزها نیاز دارد و به جای رفتن به دنبال حاشیه باید این رفتارها را انجام دهیم و از ایرانی باید این رفتارها را ببینیم. امیدوارم فوتبال ما و مملکت ما به سمت اخلاق مداری و پهلوانی برود که در این چندسال کمرنگ شده و امیدوارم دوباره پررنگ شود.

قلعه‌نویی درباره دیدار تیمش مقابل پیکان خاطرنشان کرد: ما فوتبالی خیلی خوب را بازی کردیم. یک روز به اجلاسی در برلین رفتم که یک روز درباره تجزیه تحلیل مربیان بود. بعد از جام جهانی بود که من مربی وقت تیم ملی بودم و در این اجلاس می‌گفتند ما طوری به مربیان نمره می‌دهیم که در دو ساختار موفق باشند. من فکر می‌کنم در این دو مسئله ما عالی بودیم. شما دیدید من هفته اول گفتم ما در حد لیگ یک هم نبودیم، اما این بازی خوب بودیم. تیم پیکان عالی است، اما یک حمله روی دروازه ما نداشتند، در حالی که ما در کار دفاعی خوب بودیم و در حمله هم پنج شش موقعیت خوب داشتیم، کرنر زدیم و... که به نظرم حق‌مان را نگرفتیم.

وی افزود: برخی صحبت‌ها نیز شده است که پیکان دفاعی بازی می‌کند، اما به نظرم ما حق نداریم سبک بازی تیم‌های روبه‌رو را صحبت کنیم. ما که می‌دانستیم پیکان به این شکل بازی می‌کند، باید راهکاری داشتیم برای مقابله با آنها که راهکار هم داشتیم و به موقعیت هم رسیدیم. ما فقط از وقت‌هایی که تلف می‌شد گلایه داشتیم و بازیکن آنها سه بار به زمین خورده است. بازیکنی که سه بار زمین می‌خورد باید به بیرون برود تا مداوا شود. به خصوص در نیمه دوم که این رفتارها چند بار تکرار شد و تا بازی شکل می‌گرفت، این اتفاقات رقم می‌خورد و سرعت بازی را می‌گرفتند. توقع این رفتارها را نداشتیم، وگرنه ما می‌دانیم که آقای جلالی و حمید مطهری مربیان خوبی هستند. مطهری از آینده‌های مربیگری ماست و در آینده در مربیگری یا سرمربیگری صحبت‌های زیادی خواهید شنید. ما از این مسائل ناراحت بودیم و بدشانس بودیم که موقعیت‌های‌مان را تبدیل به گل نکردیم.

سرمربی تیم فوتبال سپاهان درباره پرگل بودن هفته دوم و کم گل بودن هفته سوم که آمار ۸ گل در ۸ بازی به ثبت رسیده است و به نظرش دلیل این نوسان چیست، اظهار داشت: گفتم که هنوز تیم‌های شکل و روندی تیمی صد درصد خود را پیدا نکرده‌اند. تیم خود ما با کلی تغییرات مواجه شد و با تغییر نگرش نسبت به فصل قبل که نتایج خوبی هم نگرفته بودند وارد لیگ شدیم. این تیم احتیاج به زمان دارد و تیم‌های دیگر هم اینگونه هستند. استقلال را ببینید که تغییرات زیادی داشته، این تیم برای شکل گرفتن زمان می‌خواهد و دو بازی آنطور می‌شود، اما یک بازی عالی مقابل تراکتورسازی انجام می‌دهد و سه گل هم می‌زند. با توجه به این تغییرات نیاز به هفته‌های بیشتری است. استقلال سال گذشته پنج مهره کلیدی خود را از دست داده است و تا مجموعه دوباره همان شود، زمان می‌برد که دیدید این هفته این اتفاق افتاد و این هم هنر شفر است. به نظرم یک افکار بازی بسته هم در تیم‌ها وجود دارد که ابتدا دنبال گل نخوردن هستند و بازی بسته انجام می‌دهند.

قلعه‌نویی درباره صحبت‌هایی که در مورد تیمش می‌شود، گفت: تا صحبتی هم می‌شود، می‌گویند ما پول نداریم هزینه کنیم. خود من زمانی استقلال اهواز و مس کرمان را داشتم که جزو تیم‌های پایین جدول بودند، اما در آمار گلزنی همیشه خوب بودیم. همیشه گفته‌ام دوست دارم به جای بازی یک بر صفر، نتیجه بازی ۳ بر ۲ شود تا شاهد بازی زیبایی باشیم. در بازی ذوب‌آهن و استقلال در لیگ قهرمانان آسیا می‌توانستم یک بازی بسته انجام دهیم، اما هیچ وقت دنبال این مسائل نبودم و همیشه بازی هجومی انجام داده‌ام. به دروغ هم می‌آیند تبلغاتی علیه سپاهان می‌کنند، البته آقای داریوش یزدی با من تماس گرفت و معذرت خواهی کرد. ما از این تریبون استفاده می‌کنیم و می‌گوییم آقایان سازمان لیگ بیایید قراردادها را بررسی کرده و اول هم از سپاهان شروع کنید. بحث من داریوش یزدی نیست، اما می‌گویند لیگ حرفه‌ای، در حالی که خیلی صحبت‌ها و رفتارها حرفه‌ای نیست که در مورد تیم‌های دیگر صحبت می‌کنند. من می‌گویم قرارداد بازیکنان سپاهان را به مردم نشان دهید که مردم ببینید ما چقدر قرارداد بسته‌ایم. همه جای دنیا اینگونه است، یوونتوس رونالدو را خریده است، اما تیم پایین جدولی در مورد یوونتوس صحبت نمی‌کند. من هم زمانی استقلال اهواز بودم و مشکلاتی داشتیم و در همین تیم استقلال هم بدترین شرایط تاریخ فوتبال را از نظر مالی داشتیم. بازیکن از دست می‌دادیم و نمی‌توانستیم بازیکن جذب کنیم، اما چیزی نمی‌گفتیم.

وی با بیان اینکه می‌خواهم خاطره‌ای را تعریف کنم، اظهار داشت: یک روز ما نفت مسجدسلیمان را با گل رضا عنایتی بردیم و به صدر جدول رفتیم. بعد از آن سه بازی سخت داشتیم که خودم با افشارزاده صحبت کردم و گفتم اگر می‌شود ۱۰۰ میلیون جور کنید که حداقل نفری سه میلیون به بازیکنان پاداش بدهیم که بتوانم این سه بازی را پشت سر بگذارم. دو شب قبل از بازی با نفت زنگ زد و گفت نتوانستم پول را جور کنم. همان فصل ما آندو و قاضی را در نیم فصل از دست دادیم. راجع‌به مشکلات مالی تیم خودم صحبت کردم، اما من نیامدم بگویم سپاهان چرا این اندازه هزینه می‌کند. سپاهان تیمی ساختاری خوب است و اینجا از آقای فتاحی برای چندمین بار می‌گویم قرارداد بازیکنان سپاهان را نشان دهد تا آنهایی که به فکر سپاهان هستند، تمرکزشان روی کار خودشان و کار تاکتیکی تیم خودشان باشند و شب راحت بخوابند.

سرمربی سپاهان در پایان گفت: بازهم می‌خواهم بیاییم و از فوتبال لذت ببریم و این مسائلی که در این یکی دو هفته رخ داده است، شاید دو سه نفر خواسته یا ناخواتسه خط دهی کرده‌اند و می‌خواهند جو ورزشگاه را مسموم کنند. بحث‌های قومیتی خطرناک است، در حالی که ما همیشه نشان دادیم یکدیگر را دوست داریم و قومیت‌ها یکدیگر را دوست دارند. اگر مطالباتی هم وجود دارد، بیایند از راه درست بگویند. ببینید در دنیا چگونه رفتار می‌کنند و مثلا اگر از عملکرد یک مربی انتقاد داشته باشند، از راه درست انتقاد خودشان را نشان می‌دهند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.