سرمربی تیم فوتبال استقلال به تمجید از عملکرد تیمش در دیدار مقابل تراکتورسازی پرداخت و گفت: من تیمم را می‌شناسم و دیوانه نیستم که از الان بگویم قهرمان هستیم.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم،‌ وینفرد شفر پس از پیروزی ۳ بر صفر استقلال مقابل تراکتورسازی گفت: به تیمم تبریک می‌گویم. در نیمه اول خیلی خوب بازی کردیم و فشار زیادی به تیم حریف آوردیم و توانستیم به گل هم برسیم.

خوشحالم برای تیم جدیدم با حضور کریمی، گرو، باقری و ...

وی افزود: این سه امتیاز هدیه‌ای بود از سوی همه تیم به پادوانی که امروز به ورزشگاه آمد و آرزوی سلامتی برای او دارم. چیزی برای تراکتورسازی تمام نشده و آنها هم تیم خوبی دارند. تراکتوری‌ها سرمایه‌گذاری زیادی کرده‌اند برای داشتن یک تیم خوب. خوشحالم برای تیم جدیدم با حضور کریمی، گرو، باقری و... که بهتر از این هم خواهند شد. حالا وقت این است که کمی استراحت کنیم و برای آینده آماده شویم.

شنیده‌ام بازی بعدی ما در گرمای ۴۴ درجه برگزار می‌شود

سرمربی تیم فوتبال استقلال خاطرنشان کرد: هوا این روزها خیلی گرم است و شنیده‌ام در بازی بعدی ما گرمای هوا ۴۴ درجه است. خیلی خوشحالم و شرایط ورزشگاه هم خیلی خوب بود برای هواداران دو تیم، اما فکر می‌کنم هواداران تراکتورسازی به دلیل ناراحتی، زودتر ورزشگاه را ترک کردند. پیش از این هم گفته بودم که چقدر خوب است اگر هواداران به ورزشگاه می‌آیند، بدون مشکل ورزشگاه را ترک کنند.

همه بازیکنانی که امروز بازی کردند، دوست داشتند برای استقلال بازی کنند

شفر در پاسخ به این سؤال که پس از رفتن ستاره‌هایش چه کاری کرده که تیم استقلال همچنان خوب بازی می‌کند، گفت: من فقط دنبال بازیکنان خوب نیستم، بلکه قبل از امضای قرارداد با بازیکنان صحبت می‌کنم که باید شخصیت خیلی خوب هم داشته باشند. همه بازیکنانی که امروز بازی کردند، دوست داشتند برای استقلال بازی کنند. مثلاً گرو بازیکنی نبود که فقط به استقلال بیاید، بلکه او دوست داشت اینجا باشد تا برای ما بازی کند. همین‌طور مرتضی تبریزی که همیشه دوست داشت برای استقلال بازی کند و عملکرد او را امروز دیدید. این‌طور نبود که تبریزی فقط به استقلال بیاید و بازی کند. بازیکنان استقلال شخصیت خیلی خوبی هم دارند.

بازیکنانم به زمین می‌آیند که برنده شوند

وی در خصوص اینکه آیا برد ۳ بر صفر استقلال مقابل تراکتورسازی جرقه بود یا این عملکرد ادامه خواهد داشت، گفت: همه مربیان آلمانی وقتی تیم‌شان قهرمان می‌شد، می‌گفتند که بازی بعدی‌مان سخت‌ترین بازی است. امروز کار تیمی و تاکتیکی‌مان برترین بود و همه بازیکنان ما که به زمین می‌آیند، ۱۱ بازیکن عادی نیستند که فقط بازی کنند، بلکه ۱۱ بازیکنی هستند که به زمین می‌آیند تا برنده شوند. فقط هم همین بازیکنان نیستند و بازیکنان روی نیمکت هم برای برد انگیزه دارند و حتی مربیان روی نیمکت برای برد انگیزه‌شان بالاست.

یک مربی وقتی می‌تواند خیلی خوشحال باشد که لیگ بسیار خوبی باشد

سرمربی آلمانی استقلال در پاسخ به این سؤال که بهترین مربی آلمانی فوتبال جهان کیست، خاطرنشان کرد: به نظر من، هلموت شون. یک مربی وقتی می‌تواند خیلی خوشحال باشد که لیگ بسیار خوبی باشد، مثل دوره قبل جام جهانی که آلمان قهرمان شد و لیگ خیلی خوبی داشت و تیم‌های قدرتمندی در لیگ آلمان بازی می‌کردند. امروز تولد اتو ری‌هاگل بود. زمانی که او مربیگری می‌کرد، کار بسیار سخت‌تر بود و مثل امروز نبود که پای لپ تاپ بروند و اطلاعات تیم حریف را کسب کنند، بلکه بازی حریف را بو می‌کشیدند. درباره عملکرد خودمان هم می‌گویم، تیم ما هم تیمی است که از بالا پرس می‌کند و از همان خط حمله کارمان شروع می‌شود.

همه آن چیزی که به بازیکنانم گفته بودیم را در زمین پیاده کردند

شفر در ادامه با حضور در نشست خبری بعد از مسابقه اظهار داشت: تبریکی بزرگ به تیمم می‌گویم، چرا که از دقیقه اول، بازی را در کنترل داشت و یک فوتبال خیلی خوب را به نمایش گذاشتیم. شاید بگویید گل اول ما روی گل به خودی بود، اما این اشتباهات زمانی رقم می‌خورد که تیم‌ها تحت فشار باشند. ما امروز همه کارهایی که در تمرینات و جلسات آنالیز انجام داده بودیم را در زمین به نمایش گذاشتیم. به بازیکنان تیمم گفته بودم که باید در مقابل سیستم ۲-۵-۳ چطور عمل کنند و همه آن چیزی که گفته بودیم را در زمین پیاده کردند و در نهایت به آنچه می‌خواستیم رسیدیم.

با سازماندهی خیلی خوب توانستیم تراکتورسازی را تحت فشار بگذاریم

وی خاطرنشان کرد: دو گل تیم ما توسط مرتضی تبریزی و فرشید اسماعیلی روی پرسینگی که داشتیم، به دست آمد. با سازماندهی خیلی خوب توانستیم حریف را تحت فشار بگذاریم و خیلی بهتر از دو بازی قبل این کار را انجام دادیم. من به همه نفرات تیمم تبریک می‌گویم و خوشحالم از اینکه آنها مسائل تاکتیکی و نظم تیمی را که بارها در تمرین مرور کرده بودیم در زمین پیاده کردند. این سومین بازی ما در لیگ بود که با نفرات جدید این فصل را شروع کرده‌ایم و از این جهت خیلی خوب بود. تراکتورسازی بازیکنان بزرگی را در اختیار دارد، اما مشکل آنها مثل سال گذشته روحیه و کار تیمی بود که این را ما خیلی خوب داشتیم و به بهترین شکل انجام دادیم.

جوان‌های تیمم را کم کم به میدان می‌فرستیم

سرمربی تیم فوتبال استقلال راجع به تعویض‌های بازیکنان شاخص تیمش در این مسابقه عنوان کرد: وریا غفوری کمی آسیب دیده بود و به این خاطر او را بیرون آوردیم. فرشید اسماعیلی خیلی عالی بازی کرد، اما می‌خواستیم نیومایر و گرو را بازی دهیم. نیاز به این هست که ما در هر بازی چنین تعویض‌هایی را داشته باشیم، چرا که در طول مسابقه حریف را تحت فشار می‌گذاریم و به همین دلیل از همه نفرات‌مان استفاده می‌کنیم. ما بازیکنان جوان خیلی خوبی در اختیار داریم و آنها را کم کم به میدان می‌فرستیم که در شرایط مسابقه قرار بگیرند. بازی‌های زیادی پیش روی تیم است، از جام حذفی گرفته تا لیگ قهرمانان و مسابقات فراوان لیگ که در این شرایط لازم است ما همه نفرات‌مان را در شرایط مسابقه در اختیار داشته باشیم. ما بازیکن جوانی مثل سجاد آقایی، رضا آذری و چند مهره خوب جوان دیگر داریم که به همه آنها نیاز است.

فقط یک بار به تیم تراکتورسازی اجازه شوت زدن دادیم

شفر با تمجید دوباره از تیمش اضافه کرد: مسئله‌ای که یک مربی را خیلی خوشحال می‌کند این است که بازیکنان اشتباهات قبل خود را تکرار نکنند. ما بعد از بازی با ذوب‌آهن در جریان تمرینات و جلسات آنالیز صحبت‌هایی را در مورد اشتباهات بازیکنان داشتیم، مخصوصاً روی ضربات کرنر که مقابل ذوب‌آهن دیدید روی دو کرنر گل خوردیم، اما امروز در هیچ یک از ضربات کرنر به حریف فرصت ندادیم. بعد از بازی با ذوب‌آهن یک خبرنگار باهوش به من گفت که اولین بار است که می‌بیند هفت شوت به سمت دروازه استقلال زده می‌شود. ما این نکته را در تمرینات کار کردیم و امروز دیدید فقط یک بار اجازه دادیم که آنها به سمت دروازه ما شوت بزنند.

اینکه ما ایرادهای‌مان را برطرف می‌کنیم خیلی خوب و مهم است

وی تصریح کرد: شب گذشته من جلسه‌ای با مدافعان و هافبک‌های تیمم داشتم. به آنها گفتم در بازی با ذوب‌آهن در ضدحملات فضای زیادی را به بازیکنان حریف می‌دهند که خوشبختانه این اتفاق امروز رخ نداد. اینکه ما ایرادهای‌مان را برطرف می‌کنیم خیلی خوب و مهم است.

هیچ وقت از تیمم راضی نیستم!

سرمربی تیم فوتبال استقلال خاطرنشان کرد: من همیشه راجع‌به تیم خودم خوب و مثبت صحبت می‌کنم. اعتقاد دارم باید بهتر و بهتر و بهتر شویم، اما هیچ وقت از تیمم راضی نیستم. ما باید همیشه بهتر از قبل باشیم و بهتر از سال پیش خودمان بازی کنیم. الان نمی‌توانیم بگوییم ۳ بر صفر برده‌ایم و کار برای ما تمام شده است، بلکه ما فردا تمرین ریکاوری داریم و پس‌فردا باید سخت‌تر تمرین کنیم تا برای بازی بعدی‌مان آماده شویم.

تمام بازیکنان تیمم برای بازی با السد به آمادگی صددرصد می‌رسند

شفر در پاسخ به این پرسش که «آیا از دو بازیکن خارجی‌تان راضی بودید و آمادگی آنها برای بازی با السد به سطح مطلوبی می‌رسد یا نه؟»، گفت: مطمئنم نه فقط این دو بازیکن، بلکه همه تیم ما برای بازی با السد به آمادگی صددرصد می‌رسند. امیدوارم که فردا فیلیپ مربی بدنسازمان به ایران بیاید. به نظرم نمی‌شود تیم بزرگی مثل استقلال بدون مربی بدنساز باشد و حضور او برای تیم ما خیلی مهم است. باید بگویم گرو در تمام بازی‌های فصل قبل تیمش بازی کرد، اما مارکوس شاید سه ماه است که بازی رسمی نداشته و نیاز به زمان دارد.

بازیکنانم قدم به قدم بهتر می‌شوند

این مربی آلمانی افزود: بازیکنانم قدم به قدم بهتر می‌شوند. گرو باید تاکتیک تیم ما را بهتر بشناسد و او ابتدا جای وریا غفوری در سمت راست بازی کرد، جایی که در تمرین دیروز هم ۱۰ دقیقه‌ای بازی کرد. او بعد از آن جای روح‌الله باقری به خط حمله رفت که پست اصلی خودش است و کم کم باید او و بازیکنان جدید بیشتر به ما کمک کنند و این توانایی را دارند. دیدید مرتضی تبریزی به ما کمک کرد و حتی طارق عراقی که تازه گرفته‌ایم می‌تواند به ما کمک کند. بازیکنان جدیدی که می‌گیریم فقط نباید بازیکن خوبی باشد، بلکه باید شخصیت خوبی هم داشته باشد.

در ۵۰ سال مربیگری‌ام مانند هواداران استقلال ندیده بودم

وی درباره اینکه حمایت هواداران را هم داشت، گفت: امروز یا فردا پنجاهمین سالی است که در فوتبال مربیگری‌ام را آغاز کرده‌ام و باید بگویم در این ۵۰ سال هواداران این‌چنینی ندیده بودم و شاید فقط در کارلسروهه شبیه به این بود. خیلی خوشحالم که چنین هوادارانی داریم و همیشه و هر وقت به آنها نیاز داریم، حامی ما هستند. مهم این بود که آنها بازی زیبایی دیدند و بدون مشکل و خوشحال به خانه برگشتند. شما در یونان دیدید که یک بازی به خاطر هجوم هواداران تعطیل شد، اما ما اینجا چنین چیزی نداریم و امشب بازی به خوبی تمام شد. سه امتیاز را نه فقط به هواداران، بلکه به پادوانی هم تقدیم می‌کنم که امروز به ورزشگاه آمد و کنار ما بود. برای او آرزوی سلامتی می‌کنم.

نمی‌توانم قبول کنم که کسی بگوید سطح لیگ ایران خوب نیست

سرمربی تیم فوتبال استقلال در ادامه به کیفیت لیگ ایران اشاره کرد و افزود: در دوران جام جهانی و بعد از آن هم گفتم لیگ ایران لیگ بسیار بسیار خوبی است و نمی‌توانم قبول کنم که کسی بگوید سطح لیگ ایران خوب نیست. ما خوب بودیم و به نظرم حتی پرسپولیس هم خوب بود، اما حریفش شاید خوش‌شانس بود در بازی روز گذشته. این را نگفتم که بگویم مربیان آلمانی و کروات خوب هستند، بلکه مربیان ایرانی هم خوب هستند و تیم‌های خوبی دارند. من نه فقط لیگ ایران را می‌شناسم، بلکه لیگ‌های روسیه و بلژیک را هم دنبال می‌کنم. به نظرم لیگ ایران سطح بسیار خوبی نسبت به این لیگ‌ها دارد و شرایط اینجا هم خیلی خوب است.

هیچ وقت از داور عصبانی نمی‌شوم

شفر درباره عصبانی شدنش از عملکرد داور، اظهار داشت: من هیچ وقت از داور عصبانی نمی‌شوم و فقط از صحنه‌هایی مانند بازی اول‌مان مقابل پیکان ناراحت شدم که شاید تکلی می‌توانست باعث شکسته شدن پای سجاد آقایی شود. اگر آن ضربه چند سانت چپ یا راست بود، اکنون پای بازیکن ما شکسته بود. من از صحنه‌هایی که سلامت بازیکنان را به خطر می‌اندازد ناراحت می‌شوم که در این بازی هم چنین اتفاقی افتاد و در یک صحنه بازیکن حریف خطای خطرناکی روی بازیکن ما انجام داد.

اگر نیاز باشد بارها تمرین را نگه می‌داریم و نکاتی را به بازیکنان می‌گوییم

وی در خصوص اینکه شاید در هفته اول کسی اعتقادی به استقلال نداشت، اما اکنون با اضافه شدن بازیکنان جدید و عملکردی که تیمش مقابل تراکتورسازی نشان داد می‌تواند استقلال را شانس اول قهرمانی دانست یا نه، گفت: قبلاً هم گفتم در اردوهای تدارکاتی چند بازیکن خوب و جوان داشتیم. اردوی تدارکاتی به این دلیل برگزار می‌شود که بازیکنان را آماده کنیم، اما علی کریمی دیر به اردوی ما اضافه شد، تبریزی و گرو در اردوی پیش از فصل ما نبودند، اما هر روز تمرین می‌کنیم. اگر نیاز باشد بارها تمرین را نگه می‌داریم و نکاتی را به بازیکنان می‌گوییم و باید بیشتر تمرین کنیم.

دیوانه نیستم که از الان بگویم قهرمان هستیم

سرمربی تیم فوتبال استقلال خاطرنشان کرد: نمی‌توان گفت اگر بازیکن شماره شش تیم ما در زمین است، اکنون رهبر تیم ماست. ما بازیکنانی به تیم‌مان اضافه شده‌اند که شاید در تیم قبلی خود بازی بلند را انجام می‌داند و یا سبک دیگری داشتند. بازیکنانی که به جمع ما آمده‌اند، صرفاً نیامده‌اند که قرارداد ببندند، بلکه دوست داشتند اینجا برای استقلال بازی کنند. من تیمم را می‌شناسم و دیوانه نیستم که از الان بگویم قهرمان هستیم. ما رفته رفته بهتر می‌شویم و همیشه به تیمم اعتمادبه‌نفس می‌دهم. با سه چهار بازیکن یا بیشتر همیشه صحبت می‌کنم و نکاتی را به آنها می‌گویم. سعی می‌کنم به بازیکنانم اعتماد‌به‌نفس لازم را بدهم. شاید ما این فصل قهرمان هم شویم، اما نمی‌توان از حالا چیزی را پیش‌بینی کرد و شاید فصل آینده چنین اتفاقی برای ما بیفتد. البته این را بگویم رقابت بین چهار پنج تیم بالای جدول سخت و دشوار بوده است. الان هم باید به خانه برویم و استراحت کنیم و برای تمرین فردا آماده شویم.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۳۲ )