روز دوم دیدارهای هفته سوم رقابتهای لیگ برتر درحالی عصر جمعه برگزار می شود که جدال استقلال و تراکتور حساس‌ترین بازی است اما برای پرسپولیس دیدار پیکان و سپاهان اهمیت دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، هفته سوم رقابتهای لیگ برتر با انجام چهار بازی به پایان می‌رسد که در آن پدیده از صنعت نفت پذیرایی می‌کند، فولاد و نفت مسجد سلیمان برگزار کننده دربی خوزستان در اهواز هستند، سپاهان در خانه پذیرای پیکان است و در حساس ترین بازی این هفته استقلال و تراکتورسازی در ورزشگاه آزادی به مصاف هم خواهند رفت.

* پدیده - صنعت نفت

دو تیم ۳ و ۲ امتیازی جدول رده بندی در هفته سوم با هم دیدار می کنند. پدیده در هفته نخست و در خانه مغلوب پرسپولیس شد ما در هفته دوم موفق شد خارج از خانه استقلال خوزستان را شکست دهد تا به لطف سه امتیاز این بازی در پایان هفته دوم شرایط خوبی در جدول داشته باشد.

صنعت نفت که این فصل را با یک مربی پرتغالی آغاز کرد با چهره‌ای متفاوت نسبت به فصل قبل در لیگ برتر حضور یافت و از دو بازی نخست به لطف دو نتیجه مساوی دو امتیاز گرفت. یحیی گلمحمدی بعد از پیوستن به پدیده پیروزی خانگی به دست نیاورده و از این نظر این بازی برای آنها اهمیت فراوانی دارد.

* نفت مسجد سلیمان - فولاد

فولاد بعد از آن که هفته دوم در تهران شکست سنگینی را از پرسپولیس پذیرفت باید برای دومین هفته پی در پی خارج از خانه بازی کند که این بازی دربی خوزستان است.

پورموسوی فصل را با پیروزی آغاز کرد و با شکست ادامه داد تا در پایان هفته دوم ۳ امتیازی باشد. اما مسجد سلیمان با ویسی شرایط ضعیف تری نسبت به میهمانش دارد.

این بازی بیشتر تحت تاثیر تقابل پورموسوی و ویسی قرار دارد. سرمربیان دو تیم که سالهای زیادی در کنار هم کار می کردند اما دومین سال رقابت در کسوت سرمربی را تجربه می کنند.

* سپاهان - پیکان

شرایط دو تیم در جدول از نظر امتیازی مشابه است اما سپاهان به لطف ۶ گلی که هفته گذشته به سپیدرود زد در رده دوم جدول قرار گرفته است. تقابل تیم‌های امیر قلعه نویی و مجید جلالی همواره جذابیت‌های خاص خودش را داشته و خاطره مصاحبه معروف قلعه نویی در خصوص «مردانگی» جلالی را زنده می‌کند.

سپاهان با خریدهای خوبی که در این فصل کرد مهره‌های کلیدی زیادی دارد که از جمله آنها می‌توان به سجاد شهباززاده، مهدی کیانی، میلاد محمدی، بختیار رحمانی و محمد ایرانپوریان اشاره کرد. اما قطعا در بین بازیکنان سپاهان پیام نیازمند شایط ویژه تری دارد که می بایست امشب برابر تیمی قرار گیرد که در آن چهره شد.

در تیم پیکان هم محمد قاضی نشان داد که هنوز افول نکرده و همچنان می‌تواند مهاجمی خطرناک و گلزن باشد.

* استقلال-تراکتورسازی

تقابل دو تیم همیشه حساس پر از حاشیه و جذابیت است. دو تیم فصل را خوب شروع نکرده و علیرغم در اختیار داشتن مربیان خارجی و باتجربه هنوز موفق به کسب پیروزی نشده‌اند. آنها صاحب دو تساوی هستند و به دنبال شکستن طلسم پیروزی. هر دو تیم نسبت به آغاز فصل بازیکنانی را به خدمت گرفته‌اند که امکان استفاده از آنها در این بازی وجود دارد.

شفر ممکن است نسبت به دو بازی قبل بازیکنان جدیدی از جمله تبریزی و نیومایر را در این بازی مورد استفاده قرار دهد و در مقابل توشاک هم می‌تواند از دژآگه و شجاعی استفاده کند.

این بازی بیشتر تحت تاثیر تقابل مربیان دو تیم است. توشاک و شفر به ترتیب اولین و دومین مربی مسن لیگ برتر هستند و هر دو نیز تیم‌های متمولی در اختیار دارند که از بازیکنان خوبی بهره می‌برد. هر دو مربی مدعی هستند که تیم شان مدعی قهرمانی است. شکست در این دیدار برای هر یک از این دو تیم می تواند عواقبی از جمله ورود به بحران را در پی داشته باشد. برای همین مربیان دو تیم همه داشته‌های خود را به کار خواهند گرفت تا امتیازات کامل این بازی را از آن خود کنند.

* گسترش - سپیدورد

این بازی که قرار بود روز پنجشنبه برگزار شود و به دلیل سفر دیرهنگام رشتی ها به تبریز به روز جمعه موکول شد را می‌توان آخرین فرصت برای خداداد عزیزی جهت بقا در سپیدرود دانست. عزیزی اگر می‌خواهد اولین مربی اخراجی لیگ برتر نباشد باید از پس تیمی که هدایت آن بر عهده فیروز کریمی است بر بیاید.

عزیزی که جایگاه مستحکمی نزد هواداران سپیدرو د ندارد ناچار شد هفته گذشته تمرینات تیمش را برای دوری از حاشیه از رشت به تهران منتقل کند. خداداد اگر می‌خواهد با سپیدرود به رشت بازگردد باید از این بازی حساس لااقل یک امتیاز بگیرد تا در پایان هفته سوم تنها تیم بدون امتیاز در جدول نباشد.

سپیدرود در این بازی برای اولین بار می‌تواند از میلاد شیخ اسلامی مدافع خوزستانی‌اش که متحمل یک محرومیت چهار جلسه‌ای بود استفاده کند. شاید حضور این بازیکن در خط دفاعی سرخ پوشان رشت تاحدودی بر اوضاع نا به سامان خط دفاعی آنها سر و سامان دهد.

سپیدرود در پایان هفته دوم بدون امتیاز در انتهای جدول قرار دارد و با ۹ گل خورده ضعیف ترین خط دفاعی مسابقات را هم در اختیار دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، تیم های چهار امتیازی پیکان و سپاهان می توانند موقعیت پرسپولیس در صدر جدول را به خطر بیندازند. البته جدال این دو تیم اگر مساوی شود سرخپوشان همچنان با خیال راحت در صدر جدول قرار خواهند داشت. بهترین خبر برای برانکو می تواند تساوی سپاهان و پیکان باشد.

برنامه ادامه بازی های هفته سوم لیگ برتر؛

‏جمعه ۱۹ مرداد ۱۳۹۷‏

* پدیده مشهد - صنعت نفت آبادان ‏- ساعت : ‏۲۰‏ ورزشگاه: امام رضا (ع)‏ مشهد

داور: کوپال ناظمی کمکها: حمید سبحانی – محمدرسول ذورقی – علی بای ناظر: رحیم رحیمی مقدم

* ‏نفت مسجدسلیمان - فولاد خوزستان - ساعت : ‏۲۰:۳۰ ‏ ورزشگاه: شهید بهنام محمدی

داور: ‏رضا کرمانشاهی کمکها: مهدی الوندی – قهرمان نجفی – پیمان فرخی مهر ناظر: یدالله جهانبازی

* فولاد مبارکه سپاهان - پیکان تهران - ساعت : ‏۲۰:۳۰ ‏ ورزشگاه: نقش جهان اصفهان

داور: علی صفایی کمکها: فرهاد مروجی – محمدهاشمی نسب – روح الله شریفی ناظر: علیرضا کهوری

* ‏استقلال تهران - تراکتورسازی تبریز- ساعت : ‏۲۰:۳۰ ‏ ورزشگاه: آزادی تهران

داور: مهدی سیدعلی کمکها: حسن ظهیری- تورج عیوض محمدی – جواد محمدی ناظر: حسن کامرانی فر

* ‏گسترش فولاد تبریز - سپیدرود ‏رشت - ساعت : ‏۱۹:۵۰ورزشگاه: بنیان دیزل تبریز

داور: سیدرضا مهدوی کمکها: جواد مداح – امیرمحمد داودزاده – کمیل غلامی ناظر: رسول فروغی

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.