دومین دیدار از مرحله نیمه‌نهایی رقابت‌های فوتبال جام جهانی ۲۰۱۸ در حالی برگزار می‌شود که انگلیس و کرواسی با آرزوهای متفاوتی راهی میدان خواهند شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، در دومین دیدار از مرحله نیمه‌نهایی جام جهانی ۲۰۱۸ تیم‌های انگلیس و کرواسی از ساعت ۲۲:۳۰ امشب به وقت تهران مقابل هم قرار می‌گیرند؛ دیداری که به قضاوت جونیت چاکر از ترکیه در ورزشگاه لوژنیکی برزار خواهد شد.

* جدالی با آرزوهای متفاوت

دو تیم با آرزوهای متفاوتی راهی میدان خواهند شد. تیم انگلیس به دنبال طلسم‌شکنی ۵۲ ساله در نرسیدن به فینال یک تورنمنت بزرگ است. سه‌شیر سال ۱۹۶۶ قهرمان جهان شد و حالا این فرصت را پیدا کرده تا پس از نیم قرن به فینال یک تورنمنت بزرگ برسد. از طرف دیگر نیز کرواسی می‌خواهد در چهارمین حضورش در جام جهانی، برای نخستین بار به فینال برسد. کرواسی ۲۰ سال قبل که اولین حضورش در جام جهانی را تجربه کرد، تا یک قدمی حضور در فینال پیش رفت، اما در نیمه نهایی مغلوب فرانسه میزبان شد و پس از آن نیز با شکست هلند به مقام سومی رسید.

* مسیر رسیدن به نیمه نهایی

انگلیس برای رسیدن به دیدار امشب موفق به کسب ۵ برد و یک باخت شد. این تیم ابتدا ۲ بر یک تونس را برد، سپس ۶ بر یک از سد پاناما گذشت و در آخرین بازی مرحله گروهی با یک گل مقابل بلژیک شکست خورد تا در رده دوم گروهش قرار بگیرد. انگلیس در مرحله یک‌هشتم نهایی پس از تساوی یک بر یک مقابل کلمبیا، این تیم را در ضربات پنالتی از پیش‌رو برداشت و در مرحله بعدی نیز ۲ بر صفر سوئد را مغلوب کرد. انگلیس در مجموع ۱۱ گل زده و ۴ گل خورده در کارنامه‌اش به ثبت رساند.

در سوی مقابل کرواسی عملکرد قدرتمندانه‌ای در مرحله گروهی داشت با سه پیروزی ۲ بر صفر مقابل نیجریه، ۳ بر صفر برابر آرژانتین و ۲ بر یک مقابل ایسلند راهی مرحله بعدی شد. این تیم در مراحل حذفی عملکردی متفاوت داشت، به‌طوریکه ای که هر دو بار کارش پس از تساوی مقابل دانمارک و روسیه به ضربات پنالتی کشیده شد، اما هر دو بار به لطف درخشش دانیل سوباشیچ موفق به برتری شد تا راهی چهار تیم نهایی شود.

* ستاره‌هایی که به دنیا نیامده بودند

آماری از لیست تیم ملی انگلیس وجود دارد که بسیار جالب است. سه چهارم از لیست سه‌شیر در جام جهانی ۲۰۱۸ (۱۷ بازیکن از مجموع ۲۳ نفر) کسانی هستند که در آخرین حضور انگلیس در مرحله نیمه نهایی جام جهانی در روز اول جولای ۱۹۹۰ هنوز به دنیا نیامده بودند.

در ترکیب کرواسی نیز بازیکنی به نام «دوج کالِتا کار» حضور دارد که یک سال و ۹ ماه پس از آخرین حضور این تیم در جمع چهار تیم برتر جهان به دنبا آمده است.

* گلزنان متفاوت سه‌شیر، استفاده از ضربات ایستگاهی

۷۳ درصد از گل‌های انگلیس در جام جهانی از روی ضربات ایستگاهی به ثمر رسیده است که این بیشترین آمار از سال ۱۹۶۶ تاکنون است؛ آماری که پرتغال در آن سال به ثبت رسانده بود. هری کین، دله آلی، هری مگوایر، جان استونز و جسی لینگارد ۵ گلزن انگلیس در تورنمنت امسال هستند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.