سرمربی تیم ملی فوتبال ایران کشورمان از فوق‌ستاره تیم ملی فوتبال پرتغال تمجید ویژه‌ای کرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، کارلوس کی‌روش در آستانه دیدار امشب (دوشنبه) تیم ملی فوتبال ایران مقابل پرتغال در گروه B جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه در گفت‌وگو با روزنامه چینی «ساوت چاینا مورنینگ پست»، در مورد تجربه کار با فوق‌ستاره تیم ملی پرتغال گفت: یک روز در دفتر کارم در مجموعه تمرینی «کرینگتون» منچستریونایتد بودم که دیدم چیزی بین درخت‌ها در حرکت است. با خودم گفتم که شاید جاسوس باشد چون در آن زمان به این چیزها عادت داشتیم، برای همین به نیروی امنیتی زنگ زدم که ببینند ماجرا از چه قرار است. پاسخ آنها پس از بررسی موضوع این بود که کریستیانو رونالدو در بین درختان بوده است. او به تنهایی داشت تمرین می‌کرد. کریس منحصر به فرد بود.

وی ادامه داد: من با تعدادی از بازیکنان جوان برجسته پرتغالی کار کرده‌ام، از جمله روی کاستا، ژرژ کاستا، لوئیز فیگو، ژوائو پینتو و پائولو سوسا. با بازیکنان خیلی خوبی هم در منچستریونایتد و رئال مادرید کار کرده‌ام، اما وقتی رونالدوی جوان را دیدم، می‌توانستم بگویم او باپتانسیل‌ترین بازیکنی بود که تا کنون دیده بودم.

سرمربی پرتغالی ایران در پاسخ به این پرسش که «چقدر در موفقیت‌های رونالدو تأثیرگذار بوده‌اید؟»، اظهار داشت: باید این پرسش را از کریستیانو بپرسید، اما از جانب خودم باید بگویم که پس از چند هفته از گذشت ورود رونالدو به منچستریونایتد در فصل ۰۴-۲۰۰۳ او را به دفترم فراخواندم و گفتم "نگاه کن، این حرفی که می‌خواهم بزنم خیلی ساده است. تو متولد شده‌ای تا بهترین بازیکن جهان باشی. این هدیه‌ای است که به تو داده شده، این می‌تواند سرنوشت تو باشد. حالا بستگی به تو دارد که به خودت متعهد بشوی و بهترین بازیکن جهان شوی. اگر آماده‌ای تا به این هدف برسی، از همین فردا کارمان را آغاز می‌کنیم و تو حمایت کامل مرا خواهی داشت چون این برایت کافی نیست که تنها بازی فوق‌العاده‌ای داشته باشی. تو باید درک کنی که خدا این مهارت و فرصت را داده تا بهترین بازیکن جهان شوی، اما اگر می‌خواهی یکی مثل بقیه بازیکنان شوی، من هم مانند دیگر بازیکنان با تو رفتار می‌کنم".

کی‌روش ۶۵ ساله تصریح کرد: روز بعد این صحبت‌مان بود که درِ دفترم در کرینگتون به صدا درآمد، کریستیانو بود. او گفت که "من آماده‌ام". کریس صبح زود کارش را آغاز کرد. به ندرت بازیکن جوانی می‌دیدید که چنین استعداد، شخصیت قوی، هدف، مقاومت و تعهد را داشته باشد. یک‌جا خوانده بودم که آرنولد شوارتزنگر در حال یادگیری رقص تانگو است. او وسواس داشت که کاملاً این کار را فرا بگیرد. کریستیانو هم اینچنین بود.

وی ادامه داد: رونالدو همیشه سریعترین بازیکن ما بود، اما در تمرینات شروع به بستن وزنه به پاهایش کرد تا کارش در بازی‌های رسمی و واقعی آسانتر شود. حتی وقتی تمرینات گروهی تمام می‌شد، او به صورت انفرادی تمرین می‌کرد و حتی پس از پایان بازی رسمی هم به تنهایی تمرین می‌کرد. وقتی می‌دید که یک بازیکنی مهارت فردی جدیدی اجرا می‌کند، می‌رفت و از او می‌پرسید که چطور این کار را می‌کند. سپس اینقدر با خودش کار می‌کرد تا اینکه در آن کار بهتر شود. من عادت داشتم تعادل توپ را روی پیشانی‌ام حفظ کنم و با حفظ تعادل آن را به سمت مرکز سرم برسانم. کریس در مورد این حرکت از من پرسید و فردایش آمد و گفت که من در این کار بهتر از تو هستم.

سرمربی تیم ملی ایران در بخش دیگری از صحبت‌هایش با اشاره به بازی امشب خاطرنشان کرد: ما سعی می‌کنیم تا در بازی امشب مقابل پرتغال پیروز شویم. کسی فرصتی به ایران نمی‌دهد، اما ما همیشه برای رسیدن به رویای‌های‌مان می‌‌جنگیم. هنوز جانور پیروزی‌طلب درونم زنده است. هر روز صبح که از خواب بیدار می‌شوم، شروع به دویدن می‌کنم و می‌خواهم بجنگم، الگویی برای دیگران باشم و باعث بهتر شدن آنها شوم. من تا کنون چهار بار به عنوان مربی جواز حضور در مسابقات جام جهانی را کسب کرده‌ام و به دنبال پنجمین حضورم هستم. بی‌اندازه رویای انجام این کار را دارم. تمرین دادن لذت‌بخش است.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۱ )