آخرین بازی روز نهم جام بیست‌و‌یکم با پیروزی دقیقه آخر مهیج در گروه پنجم همراه بود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، در ادامه دیدارهای دور دوم از مرحله گروهی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه از ساعت ۲۲:۳۰ جمعه شب در گروه E تیم‌های ملی صربستان و سوئیس در شهر کالینینگراد به مصاف هم رفتند که این بازی با پیروزی ۲ بر یک سوئیس‌ خاتمه یافت. گل نخست این بازی را میتروویچ در دقیقه ۵ برای صربستان زد. گرانیت ژاکا در دقیقه ۵۲ و شاقیری در دقیقه ۹۰ هم برای سوئیس گلزنی کردند.

صرب‌ها خیلی زود و در دقیقه ۵ توسط میتروویچ به گل رسیدند. صربستان که با کسب پیروزی در این بازی می‌توانست صعودش را قطعی کند، پس از این گل تا حدودی عقب کشید تا کنترل توپ و میدان در دست سوئیسی‌ها قرار بگیرد و این تیم با توپ‌های بلند سعی در رساندن توپ به محوطه جریمه حریف داشت. جنگندگی صربستان در نبردهای فیزیکی تن‌به‌تن اما تلاش‌های مردان پتکوویچ راخنثی می‌کرد.

با این حال مقاومت صرب‌ها در بازی هجومی سوئیس‌ها در دقیقه ۵۲ شکست زمانی که گرانیت ژاکا با یک شلیک سنگین، توپی سرگردان در پشت محوطه جریمه حریف را به گل تبدیل کرد.

ژاکا با گلی که زد سومین بازیکن سوئیسی در طول تاریخ شد که در بیش از یک جام جهانی گل می‌زند. پیش از او آندره آبگلن (۱۹۳۴ و ۱۹۳۸) و جکی فاتون (۱۹۵۰ و ۱۹۵۴) موفق به انجام این کار شده بودند. این گل پنجمین گل از ۱۰ گل ملی اخیر بازیکن آرسنال بود که از پشت محوطه جریمه به ثمر می‌رساند.

در ادامه مسابقه در حالی که دو تیم تقریباً برابر خود را برای تقسیم امتیازات آماده کرده بودند، ژردان شاقیری در یک ضد حمله و پاسی عمقی از میانه زمین حریف با دروازه‌بان صربستان تک به تک شد و به این ترتیب گل برتری تیمش را در دقیقه ۹۰ به ثمر رساند.

در این بازی که دو تیم از نظر آماری تقریباً برابر (در برخی بخش‌ها به سود سوئیس) بودند، سرگی میلینکوویچ ساویچ، نمانیا ماتیچ، میلی‌وویویچ و میتروویچ هر چهار نفر از صربستان از داور کارت زرد گرفتند. تنها بازیکن سوئیس هم که کارت زرد گرفت، ژردان شاقیری بود که پس از گلزنی پیراهن خود را درآورد.

با این نتیجه، در شبی که برزیل موفق شده بود کاستاریکا را شکست دهد و با ۴ امتیاز در صدر جدول گروه E قرار بگیرد، سوئیس هم ۴ امتیازی شد اما به خاطر تفاضل گل کمتر نسبت به سلسائو در رده دوم قرار گرفت. صربستان ۳ امتیازی هم یک پله بالاتر از کاستاریکای حذف شده به رده سوم سقوط کرد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.