اسطوره فوتبال آلمان هم به جمع آن دسته از افرادی پیوست که در این چند وقت اخیر دل خوشی از عملکرد و رفتار هافبک خلاق آرسنال نداشته‌اند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، روزها بر وفق مراد ژرمن‌ها نمی‌گذرد. عملکرد ضعیف آنها در بازی‌های دوستانه پیش از جام و بعد از آن هم شکست یک بر صفر مقابل مکزیک در دور نخست مرحله گروهی، حال روز چندانی جالبی را برای مردان یواخیم لو نساخته است. در این میان اما اوضاع و احوال یکی از بازیکنان این تیم بدتر از سایرین است و او بیشتر از هم‌تیمی‌هایش تحت فشار قرار دارد، این بازیکن کسی نیست جز مسعوت اوزیل.

هنوز انتقادات از هافبک خلاق آرسنال بابت اقدام جنجالی اخیرش - عکس گرفتن با ایلکای گوندگان در کنار رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه - نگذشته بود که بهانه‌ای دیگر برای زیر سؤال رفتن او از سوی آلمانی‌ها به وجود آمد: بازی ضعیف مقابل مکزیک و بی‌توجهی به قدردانی هم‌تیمی‌هایش از حمایت هواداران. یکی از آنهایی هم که از اوزیل کینه به دل گرفته، لوتار ماتئوس است.

اسطوره تیم ملی آلمان گفت: تأکید می‌کنم که من هیچ مشکلی با اینکه اوزیل سرود ملی آلمان را (در آغاز بازی مقابل مکزیک) نخواند، ندارم. این به شخصیت هر بازیکن برمی‌گردد. بعضی از بازیکنان ما رگ و ریشه آلمانی، ترک یا آفریقایی دارند. با این حال چیزی که من در مسکو بعد از سرود تیم ملی دیدم، مرا شدیداً خشمگین کرد. ۱۰ بازیکن آلمان از هوادارانی که در سکوها بودند، قدردانی و تشکر کردند و تنها بازیکنی که این کار را انجام نداد، اوزیل بود.

ماتئوس افزود: اوزیل نمی‌فهمد که چرا در آلمان اینقدر درباره او بحث می‌شود. او نمی‌تواند چیزی که مردم آلمان از بازیکن تیم ملی‌شان انتظار دارند را درک کند. بعد از اشتباهی که با گرفتن عکس در کنار اردوغان انجام داد، قدردانی از هواداران در بازی قبل می‌توانست فرصت خوبی باشد تا دل آنها را به دست آورد.

ستاره سابق اینتر درباره عملکرد اوزیل در شکست ژرمن‌ها مقابل مکزیک هم گفت: حرکات و شیوه بازی اوزیل منفی بود و در بازی‌اش هیچ شادابی و طراوتی دیده نمی‌شد. گاهی اوقات من احساس می‌کنم که او با پوشیدن پیراهن تیم ملی آلمان مشکل دارد و انگار که نمی‌خواهد برای آن بازی کند. بازی او نه احساس داشت، نه شور و نه هیجان. با توجه حرکات اخیرش، من تعجب نمی‌کنم اگر بعد از جام جهانی او با تیم ملی خداحافظی کند.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۱ )