رئیس سابق فیفا از سوی رئیس جمهور روسیه برای تماشای بازی‌های جهانی ۲۰۱۸ به این کشور دعوت شده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، سپ بلاتر، رئیس سابق فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) که سه سال پیش به خاطر افشای فساد گسترده‌اش در این سازمان، برای ۶ سال از هرگونه فعالیت در حوزه فوتبال محروم شد، از سوی ولادیمیر پوتین برای سفر به روسیه و تماشای بازی‌های جام جهانی ۲۰۱۸ دعوت شده است.

توماس رنگلی، سخنگوی بلاتر با اعلام این خبر از برنامه این مرد سوئیسی ۸۲ ساله برای پذیرش پیشنهاد پوتین خبر داد هرچند تأکید کرد که هنوز مشخص نیست که بلاتر چه زمانی به روسیه سفر کند و برای تماشای کدام باز‌ی‌ها به ورزشگاه برود.

بلاتر ۱۷ سال ریاست فیفا را برعهده داشت و در همین مدت او همکارانش در کمیته اجرایی فیفا پیشنهاد روس‌ها برای میزبان از جام جهانی را پذیرفتند اما سال ۲۰۱۵ با افشای فساد گسترده در حوزه مدیریتی فیفا از سوی کمیته مستقل اخلاق این سازمان او مجازات شد و با این حال تا به امروز بر بی‌گناهی‌اش تأکید داشته است.

حضور بلاتر در جام جهانی ممکن است او را در کنار جانشین‌اش، جانی اینفانتینو قرار دهد، کسی که بارها بر برنامه خود برای احیای اعتبار فدراسیون جهانی فوتبال تأکید کرده است.

فیفا هنوز هیچ واکنشی در خصوص احتمال حضور بلاتر در جام جهانی و برنامه‌های او اظهارنظری نکرده و این در حالیست که دمیتری پسکوف سخنگوی کرملین در ماه اکتبر سال گذشته اعلام کرد که روسیه هم از بلاتر، هم از میشل پلاتینی، رئیس سابق یوفا که او به جرم همدستی با بلاتر، ۴ سال محروم شد، برای سفر به این کشور و تماشای جام جهانی استقبال می‌کند و آنها را به عنوان «دوستان قدیمی» رئیس جمهور پوتین معرفی کرد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.