بعد از انتقاد کارلوس کی‌روش از وینفرد شفر و متعاقبا پاسخ این مربی به سرمربی ایران، به نظر می‌رسید مربی آلمانی استقلال و برانکو ایوانکوویچ در یک جبهه قرار بگیرند و آن جبهه مقابل کارلوس کی‌روش باشد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛اما مصاحبه‌ای که برانکو انجام داد، باعث شد تا این فرضیه به طور کامل رد شود چراکه او سومی استقلال را به وینفرد شفر در لیگ برتر تبریک گفت! ناگفته پیداست وضعیت سه مربی خارجی اثرگذار فوتبال ایران، به هیچ وجه خوب نیست و بی‌شک این مسئله در طولانی مدت می‌تواند اثرات مخربی داشته باشد.

برانکو-شفر؛ مشکلات حل نشدنی!

در روزهای ابتدایی حضور شفر در ایران به نظر می‌رسید بعد از مدت‌ها مربیان دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به دور از فضای کری خوانی تبدیل به دوستان نزدیک هم می‌شوند. حتی شفر و برانکو پیش از یکی از جلسات تمرینی تیم‌شان یکدیگر را دیدند و با هم قول و قرار گذاشتند تا برای زلزله‌زده‌های کرمانشاه بازی دوستانه برگزار کنند. پیش از آن وقتی پرسپولیس دربی رفت را از استقلال برد، شفر گفته بود تیم برانکو زیر توپ زد و برنده شد. این حرف‌ها باعث ناراحتی برانکو شد. کم کم کری‌خوانی‌ها شروع شد. دعوای اصلی بر سر ماجرای جپاروف به راه افتاد. این بازیکن برابر استقلال خوزستان خطای سفت و سختی کرد که صدای برانکو را در آورد. او گفت چطور کمیته انضباطی کامیابی‌نیا را به خاطر خطا محروم می‌کند ولی جباروف را نه. شفر چند روز بعد در مصاحبه‌ای گفت ظاهرا برانکو رئیس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال است. قبل از دربی برگشت هم برانکو در مصاحبه‌ای گفت قصد دارد جلوی اینفانتینو رئیس فیفا یک سورپرایز داشته باشد. شفر هم در پاسخ او گفت: «احتمالا می‌خواهد شام اینفانتینو را برای شام به رستوران ببرد و سورپرایزش کند!» در ادامه برانکو در مصاحبه‌ای گفت در اروپا فقط از پرسپولیس حرف می‌زنند و شفر هم گفت در آلمان که همه از استقلال صحبت می‌کنند. بعد از دربی و برد استقلال هم شفر بار دیگر تاکید کرد پرسپولیس بزن زیرش بازی می‌کرد و برانکو هم در جواب گفت چطور ممکن است با بزن زیرش دو فصل قهرمان شوند؟ این کری خوانی‌ها ادامه داشت تا اینکه برانکو در تازه ترین مصاحبه‌اش سومی استقلال را به شفر تبریک گفت! به نظر می‌آید آسمان روابط این دو کاملا تیره و تاریک است.

برانکو-کی‌روش؛ قهر تا آخر دنیا

هرکسی تلاش کرده کی‌روش و برانکو را آشتی دهد موفق نبوده است. این دو نقطه مقابل هم هستند و مشکلات‌شان از دو سال قبل شروع شد. کی‌روش قصد داشت تیم‌ملی را برای برپایی اردو به ارمنستان و اتریش ببرد ولی برانکو گفت بازیکن نمی‌دهد و اردوهای ایران بهم خورد. بعد از این ماجرا کریمی پشت کریمی قرار گرفت و کی‌روش احساس کرد می‌خواهند با او بجنگند. اختلافات برانکو و کی‌روش عمیق و عمیق‌تر شد، به شکلی که او بازیکنان پرسپولیس را یک بار از اردوی امارات به ایران بازگرداند. بعد از آنکه کی‌روش در مصاحبه‌ای گفت بازیکنان داخلی ایران آماده جام‌جهانی نیستند برانکو تلاش کرد مربیان داخلی را مقابل او قرار دهد و در مصاحبه‌ای گفت: «حرف‌هایی کی‌روش توهین به مربیانی چون دایی و قلعه‌نویی است.» او حتی در مصاحبه‌ای گفت اگر کی‌روش واقعا ۴۰ روزه بازیکنان را تبدیل به رونالدو می‌کند، ایرادی ندارد به او بازیکن می‌دهد. کارلوس هم با شوخی در جوابش گفت: «رونالدو نه، ولی مودریچ تحویل می‌دهم.»

کی‌روش-شفر؛ رابطه خراب شد

وینفرد شفر در این ماهها همواره حامی کارلوس بود اما کی‌روش در مصاحبه اخیر خود این مربی را عامل خط خوردن سیدحسین حسینی و وریا غفوری دانست. این اظهارات رابطه بین کی‌روش و شفر را هم خراب کرد تا مربی استقلال مجبور به انتشار بیانیه شود و خود را تبرئه کند. حالا رابطه این دو هم خراب شده تا در واقع همه شاهد مثلث قهر در فوتبال ایران باشند. برانکو با شفر بد است، شفر با کی‌روش و کی‌روش با برانکو! مربیان خارجی فوتبال ایران که تاثیر زیادی دارند، رابطه خوبی با هم ندارند و طبیعتا این مسئله می‌تواند در آینده به ضرر فوتبال باشد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.