کمیته پزشکی فدراسیون فوتبال در اطلاعیه ای از تغییرات جدید در قوانین نمونه گیری کنترل دوپینگ در فوتبال از سوی کمیته پزشکی فیفا خبر داد.

به گزارش سایت فدراسیون فوتبال، فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) با ارسال نامه ای به فدراسیون فوتبال تغییرات جدید در قوانین نمونه گیری کنترل دوپینگ را به شرح زیر اعلام کرد:

اگر قرار به برگزاری قرعه کشی برای انتخاب بازیکنان برای انجام تست دوپینگ باشد ، افسر کنترل دوپینگ به نمایندگان تیم ها محل و زمان انجام قرعه کشی را اعلام می کند که در صورت تمایل در محل حضور داشته باشند. قرعه کشی معمولا در اتاق کنترل دوپینگ ، ۱۵ دقیقه مانده به پایان بازی انجام می شود. در مورد مسابقات کوتاه تر مانند فوتسال و فوتبال ساحلی ، قرعه کشی ، ده دقیقه مانده به پایان بازی ها انجام می شود. عدم حضور هر کدام از نماینده تیم ها به هر دلیلی ، باعث زیر سوال رفتن صحت قرعه کشی نمی شود.

اگر قبل از پایان بازی ، یکی یا هر دو بازیکن انتخاب شده هر تیم ، آسیب ببینند ، این افسر کنترل دوپینگ است که تصمیم می گیرد ، آیا آسیب به حدی شدید هست که مانع از انجام تست از بازیکن شود. در این صورت افسر کنترل دوپینگ ، برای جایگزین کردن بازیکن آسیب دیده که نمی تواند تست بدهد، مجددا قرعه کشی می نماید.

افسر کنترل دوپینگ ، هر زمان که بخواهد ، قبل ، حین و حتی بعد از پایان بازی می تواند بازیکنان اضافه تری را برای انجام تست دوپینگ انتخاب نماید و نیاز به ارایه توضیح ندارد.

۱۵ دقیقه قبل از پایان بازی ، افسر کنترل دوپینگ ، نام و شماره بازیکن انتخاب شده را روی فرم کنترل دوپینگ می نویسد و خودش و نماینده تیم آن را امضا می کنند.

اگر در هر زمان از بازی ، بازیکنی کارت قرمز دریافت کند، این افسر کنترل دوپینگ است که باید تصمیم بگیرد تا زمان انجام قرعه کشی ، بازیکن باید به اتاق کنترل دوپینگ و یا رختکن تیم خود و یا محل اختصاص داده شده به تماشای بازی برای تیم خود هدایت شود تا قرعه کشی انجام شود. بازیکن اخراجی ممکن است تمایل داشته باشد که برای رهایی زودتر ، داوطلبانه تست کنترل دوپینگ بدهد، با این حال ، افسر کنترل دوپینگ می تواند بدون ارایه ی هیچ دلیلی این درخواست را قبول یا رد بکند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.