پیش از آغاز سال جدید، اصرار کادرفنی تیم ملی فوتسال بانوان بر دیدار دوستانه برابر تیم ملی تایلند بود، اما به رغم اصرار و تاکیدهای صورت گرفته این تیم به ایران آمد اما دیدار دوستانه‌ای برگزار نشد.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، پس از شکست تیم ملی فوتسال بانوان کشورمان برابر تایلند در بازی‌های داخل سالن، این تیم به عنوان یکی از رقبای اصلی ایران در جام ملت‌های آسیا توصیف شد.

به طوری که کادرفنی تیم ملی فوتسال بانوان بارها در مصاحبه‌های خود روی بازی تدارکاتی با این تیم اصرار داشتند.تیمی که به ایران آمد اما بازی تدارکاتی با این تیم برگزار نشد. تایلندی‌ها در مدت حضور خود در ایران یک بازی دوستانه برابر تیم ملی اکراین و تیم جوانان ایران برگزار کردند. کادرفنی تیم ملی تایلند پیشنهاد بازی برابر منتخب ایران را نیز در بازی سوم نپذیرفت.

امتناع از بازی با تیم ملی فوتسال تایلند در حالی اتفاق افتاد که کادرفنی تیم ملی کشورمان در مصاحبه‌های مختلفی تاکید به بازی با این تیم داشتند. در همین خصوص به بخش‌هایی از مصاحبه‌های کادرفنی اشاره می‌کنیم.

شهرزاد مظفر در یکی از مصاحبه‌های خود درباره بازی با تیم ملی فوتسال تایلند گفت: «تایلند از تیم ایران خواسته تا به این کشور برویم. تاریخ این مسابقه اصلا با برنامه ما هماهنگ نبود. نمی‌توانیم فروردین به تایلند برویم، برگردیم و بعد دوباره برای جام ملت‌های آسیا به تایلند سفر کنیم. از طرفی این شرایط وجود ندارد تا یک ماه در این کشور بمانیم. به همین دلیل موافقت نکردیم.»

سرمربی تیم ملی فوتسال بانوان کشورمان در تاریخ ۳۰ آذرماه نیز در مصاحبه با یکی از رسانه‌ها عنوان کرد: «برای جام ملت‌های آسیا مذاکراتی با چند کشور داشته‌ایم که برای بازی با چین نزدیک‌تریم. اگر بتوانیم با ژاپن و تایلند هم بازی کنیم خوب است.»

سرمربی تیم ملی فوتسال بانوان در یکی دیگر از مصاحبه های خود در تاریخ ۱۰ دی ماه به لزوم بازی با تیم‌های شرق آسیا داشت و در این باره گفت: «برای آماده سازی جهت حضور در جام ملت‌ها به بازی تدارکاتی با تیم‌های آسیایی نیاز داریم. در این رابطه به دنبال برگزاری دیدارهای دوستانه‌ای نیز با تیم‌های چین، تایلند و حتی ژاپن هستیم. تیم ملی ایتالیا اعلام آمادگی کرده است، اما در جام ملت‌های آسیا با حریفان آسیایی روبه‌رو هستیم که سبک بازی‌های آنها با اروپایی‌ها متفاوت است برای حضوری موفق در جام ملت‌های آسیا به دیدارهای تدارکاتی با آسیایی‌ها نیاز داریم.»

نایب رئیس فوتبال بانوان نیز درهمین خصوص صحبت‌هایی داشته است. صوفی‌زاده در جمع خبرنگاران و در حاشیه دیدار دوستانه دو تیم ملی فوتسال بانوان ایران و ایتالیا اظهار داشت: «۱۲ اردیبهشت ماه سال ۹۷ مسابقات فوتسال جام ملت‌های آسیا برگزار می‌شود بر همین اساس مذاکراتی را با کشورهای چین, ژاپن و تایلند در خصوص برگزاری دیدار دوستانه داشته‌ایم.»

وی گفت: «با توجه به این که بهمن ماه ۲ بازی دوستانه با روسیه داریم به دنبال این هستیم که بازی‌های دوستانه دیگر ما در سال ۹۷ برگزار شود. در رابطه با دیدار ژاپن و تایلند نیز مذاکراتی را انجام داده‌ایم تا در صورت توافق با این دو تیم نیز بازی دوستانه داشته باشیم. البته فدراسیون فوتبال تایلند نیز از ایران دعوت کرده تا روزهای ۲۲ تا ۲۹ فروردین در تورنمنت سه‌جانبه این کشور شرکت کند که تیم ملی ایران موافقت نکرده است.»

نایب رئیس بانوان فدراسیون فوتبال یادآور شد: «با توجه به این که مسابقات ما در آسیا است در نظر داریم بازی دوستانه‌ای را نیز با تیم‌های شرقی داشته باشیم. در این خصوص کمیته فنی پیشنهاد بازی با تیم ملی فوتسال تایلند را مطرح کرده است. ما نیز به دنبال برگزاری این بازی هستیم و در نظر داریم که این رقابت را اگر شود به صورت ۳ جانبه یا ۴ جانبه برگزار کنیم.»

این مصاحبه ها در شرایطی مطرح شد که تیم تایلند ۲۵ فروردین ماه در تهران حضور پیدا کرد. اما دیدار دوستانه ای بین دو تیم ایران و تایلند انجام نگرفت!

توجیهی که برای عدم رویارویی با تیم تایلند مطرح شد این بود که در جام ملت‌های آسیا این تیم یکی از رقبای اصلی ما به شمار می‌رود و نباید از حالا دستمان برابر این تیم رو شود.

این در حالی است که گفته می‌شود فدراسیون فوتبال تایلند از طریق کفاشیان و ترابیان شرایط حضور در ایران را برای خود فراهم کردند.

حال این سوال مطرح است هزینه‌های حضور این تیم را چه کسی برعهده گرفته است؟ تیمی که به طور حتم به خاطر تجهیزات و امکانات نه چندان ایده آل فوتسال بانوان ایران این همه راه را نیامده است تا مثلا از کمپ بازیکنان کشورمان استفاده کند و در نهایت یک بازی دوستانه باتیم جوانان ایران برگزار کند.

گفته می‌شود آنها زمانی که متوجه شدند تیم ملی اوکراین نیز برای بازی دوستانه به ایران آمده است ترغیب شدند که به ایران بیایند. این یعنی تایلند خود عاجز از برگزاری دیدار دوستانه است و ایران باید اسباب بازی دوستانه این تیم را در تهران فراهم می‌کرد!

به هرحال به رغم اصرارهایی که برای دیدار دوستانه با تیم ملی تایلند وجود داشت، این تیم آمد اما بدون بازی با تیم ملی ایران به خانه‌اش باز می‌گردد. آمدن و رفتنی که ابهاماتی را با خود داشت.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.