رئیس پیشین فیفا با بی‌معنی خواندن تعلیق فعالیت‌های فوتبالی‌اش خواهان بررسی دوباره پرونده در کمیته اخلاق فیفا شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، سپ بلاتر به خبرگزاری رویترز گفت: ۲ و نیم سال از مدت محرومیت من گذشته و این پرونده هنوز حرکتی رو به جلو نداشته است.

رئیس پیشین فیفا که شنبه آینده ۸۲ ساله می‌شود ادامه داد: فکر می‌کنم بر سرم شمشیر داموکلس (به تعبیری تهدید دائمی) قرار داده‌اند، زیرا نمی‌دانم چه اتفاقی در آینده پیش‌روی من است. می‌خواهم که کمیته اخلاق فیفا رای تعلیق مرا لغو کند. این محرومیت بدون معنی است و تلاش می‌کنم بفهمم چگونه این مساله حل شود. امیدوارم هستم این موضوع در سه ماه آینده حل شود و پس از آن به استقبال جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه برویم.

اداره دادگستری فدرالی سوئیس در سال ۲۰۱۵ میلادی پرونده‌ای را علیه سپ بلاتر به دلیل انتقال غیرقانونی وجه ۲ میلیون یورویی به حساب میشل پلاتینی، رئیس پیشین یوفا در سال ۲۰۱۱ میلادی گشود. کمیته اخلاق فیفا نیز در سال ۲۰۱۵ میلادی سپ بلاتر و میشل پلاتینی را به مدت ۸ سال از هرگونه فعالیت در فوتبال محروم کرد. کمیته استیفاف فیفا نیز پس از بررسی پرونده، محرومیت‌های بلاتر و پلاتینی را به ۶ سال کاهش داد. آنها نیز پس از صدور آرای فیفا به دادگاه بین‌المللی حکمیت ورزش اعتراض کردند که محرومیت پلاتینی به ۴ سال کاهش یافت اما درخواست تجدیدنظر بلاتر رد شد.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۳ )